Diamant goerami in Trigon 190


K

kermit de kikker

Guest
Hallo,
Ik wil heel graag een koppel (of beter 1m/2v?) in mijn Trigon 190.
Kan dit? overige vissen worden (ongeveer):
4 blanke bijlzalm
25 kardinaal tetra
12 Corydoras panda
1 Siamese algeneter 'gold'

achterin de bak komen wat drijfplanten en daar is de begroeiing ook wat hoger.
 
Persoonlijk vind ik deze bak net te klein voor Trichogaster leerii, een koppel kan misschien nog lukken maar voor een harem is het zeker te klein.
De combinatie met bijlzalmen is ook niet zo'n goed idee omdat die in de zelfde waterlaag leven.
Persoonlijk zou ik de school bijlzalmen wat uitbreiden naar 8 en de T. leerii weg laten.
Ik zou ook de school Paracheirodon axelrodi (kardinalen) wat kleiner maken naar 20 stuks. Of de algeneter weg laten, omdat het gekozen bestand net te veel is voor je bak.
 
Kantje boord, beesten worden groot hoor!

Heb ze in mijn 160cm gehad, waren flinke jongens op latere leeftijd. Prachtige dieren overigens.
 
Prachtig zijn ze zeker. En ik moet zeggen dat ze hier niet zo erg groot uitgegroeid zijn, ik heb er al grotere gezien. Maar inderdaad Kantje boordje. Als ze een nest hebben heeft het vrouwtje geen leven.
 
ok� ik begrijp het.
Een andere Goerami soort die wel groter wordt dan 8cm?
 
@babysnake
gek genoeg zwemmen mijn bijlzalmen meer in de midden/boven laag terwijl de gemarmerde bijlzalmpjes echt boven zitten.
 
Kan ik me niet bedenken.
Met trichogaster trichopterus (gold) (vind ik ook prachtig) ga je tegen hetzelfde probleem aanlopen vrees ik. Maar daar heb ik geen ervaring mee.
Je kan eens bij de paradijsvissen kijken, maar daar heb ik helemaal geen kennis van, dus ga ik je daar geen advies over geven.
 
babysnake zei:
Je kan eens bij de paradijsvissen kijken, maar daar heb ik helemaal geen kennis van, dus ga ik je daar geen advies over geven.
Heb ik ook aan gedacht, net als aan een wat minder vaak gehouden Betta soort.

De paradijsvis is er hoe dan ook eentje die niet te warm moet zitten. Reeds daarom geen 1 op 1 'vervanger' van de leeri.

~ Ivo
 
De panda hoeven ook niet te warm. :) Dus school in de middenzone daar op aanpassen? (ik zeg maar iets)

kermit de kikker zei:
@babysnake
gek genoeg zwemmen mijn bijlzalmen meer in de midden/boven laag terwijl de gemarmerde bijlzalmpjes echt boven zitten.
Heb ik nog gehoord, ik heb hier ook een bak gevolgd waar de marmerbijlzalmen meestal in de middenzone zaten. Ik Kan daar niet echt een reden voor geven, zo zie je maar weer, theorie en praktijk liggen vaak ver uit elkaar.
 
in de bak zitten al panda's, kardinaaltjes en die 4 bijlzalmen.
kardinaaltjes doe ik 23 trouwens.
Maar de conclusie is dus: een paartje is net aan. Als ik hun andere eisen heel goed na leef en deze als enige in de bovenste laag laat is het wel mogelijk.
 
babysnake zei:
De panda hoeven ook niet te warm. :) Dus school in de middenzone daar op aanpassen? (ik zeg maar iets)

kermit de kikker zei:
@babysnake
gek genoeg zwemmen mijn bijlzalmen meer in de midden/boven laag terwijl de gemarmerde bijlzalmpjes echt boven zitten.
Heb ik nog gehoord, ik heb hier ook een bak gevolgd waar de marmerbijlzalmen meestal in de middenzone zaten. Ik Kan daar niet echt een reden voor geven, zo zie je maar weer, theorie en praktijk liggen vaak ver uit elkaar.
Ik zie het vooral in bakken waar weinig drijfplanten en planten die met hun toppen de waterspiegel reiken aanwezig zijn.
 
kermit de kikker zei:
Maar de conclusie is dus: een paartje is net aan. Als ik hun andere eisen heel goed na leef en deze als enige in de bovenste laag laat is het wel mogelijk.

Dat is aan jezelf om te beoordelen natuurlijk. ;) . Hou de bak wel goed in de gaten en zorg voor een noodoplossing als het fout moest gaan.
 
Een trio Trichogaster labiosa zou wel kunnen, heb ik ook, leuke vis. houden op 23 gr .
 
@Botia, de bak moet nog in zijn staat komen met drijfplantjes en al.
De goerami's zouden niet komen op kort termijn du8s geen haast ermee.
De trigon wordt nog ge�pdate maar ben nu eerst bezig wat oude foto's te vinden.
 
Diklip Goerami's kunnen wel inderdaad..
Vindt ze wel leuk maar nog nooit in het echt gezien dus nog geen echte mening.
Ze zijn we3l iets moeilijker te verkrijgen. Hoe veel zou ik in vergelijking met de diamant Goerami hiervoor betalen?
( Graag 2 prijzen noemen want ben eigenlijk benieuwd naar beide kwa prijsverschil per persoon.)
 
Mooiste vis die ik ooit heb gehad, en nu nog steeds heb blijft toch wel de chocoladegoerami.
5 van die dieren in een trigon 190 <3
 
mmmh.. Wat denken jullie van een paartje blauwe spat en hier dan misschien een kweekvorm van?
 
Los van de grootte van de bak: Siamese algeneter schijnt in zn poetsdrang ook wel eens vast te zuigen aan een goerami!
 

Terug
Bovenaan