Dennerle scaper's tank 50 l Mandykuh


Ziet er wel heel mooi uit zeg, prachtig bakje! Hoop dat je snel weer meer garnalen hebt!
 
Nou dit is de bak nu. Hier en daar wat aanpassen en dan klaar. Even afkloppen geen groene meer! Hopelijk blijft het dan hierbij 3/4de van mn garnalen weg zucht
20180817_182955.jpg
 
Balen! Wist niet dat het zo besmettelijk was.

Ik ook niet. Maar helaas. Gelukkig weet ik waardoor ik het in de bak hebt gekregen en dat het niet aan mn onderhoud of dergelijke lag. Nu alleen even in de gaten houden of de jonge het nog gaan krijgen. Als dat het geval is gaat alles er geheel uit. En zal ik opnieuw moeten beginnen...
 
Gelukkig weet ik waardoor ik het in de bak hebt gekregen en dat het niet aan mn onderhoud of dergelijke lag.
Dit soort "extraatjes" krijgen mensen volgens mij (bijna) altijd al als ze de garnalen kopen. Heeft idd niks met je bak te maken. Hoop echt dat je er nu vanaf bent en rustig van je bak kunt genieten.
 
Die witte,noemen ze ghost bee volgens mij en die gaan niet zo lekker hier dus mag jij het proberen!
 
Onder de €5,50 vind je ze niet tenzij je een klein blauw tintje ziet
 
Ik heb de lamp van de nano cube 30 even op de kap liggen want die andere lamp is echt te fel voor ze.

Basic ingericht zoals je kan zien en verder blijf ik zo veel mogelijk eruit.

20181031_181052.jpg
20181031_184844.jpg


20181031_183201.jpg
 
Echt een mooi zicht maar eigenlijk geen hele ideale combinatie.
Er is kans dat de Caridina's het niet trekken tussen al die vuurgarnalen.
 
Echt een mooi zicht maar eigenlijk geen hele ideale combinatie.
Er is kans dat de Caridina's het niet trekken tussen al die vuurgarnalen.

Die gaan de Rio in denk ik. Toen ik jaren geleden ermee begon had ik ook alles samen zitten. Is even kijken hoe dit zich gaat pakken. Sowieso gewoon leidingwater maar wel de juiste bodem en temperatuur. We gaan het zien. Oh en ik doe de vuurtjes wel selecteren en de "mindere" hup Rio in haha
 
Dinner time voor de baby shrimpies :)

20181101_205808.jpg
20181101_205718.jpg


En de helena's hebben al 3 grote slakken gepakt...
20181101_205143.jpg
20181101_205341.jpg



En zoals je kan zien SeaJohn jou groen gaat goed hahaha
 
Ik had een paar slakken van de Rio overgegooit in de nano. Nou die Helena's kwamen er flink op af! Ik had nooit zelf gezien hoe zij slakken opeten tot nu
20181112_135004.jpg


Filmpje komt zo...
 
Ik zat maar een beetje te plagen hoor maar nu ik je bak nog eens goed bekijk is het wel heel schoon eigenlijk en zou je wel iets van Catappa kunnen geven.
Garnalen eten 24 uur per dag dus je kan ook een paar keer per dag een beetje voeren bv.
 
Van de week hebben ze siroop limonade gehad :eek: mn 6jarige dacht laat ik eens een halve fles pure raak siroop erin gooien.... Gelukkig geen uitval gehad!

Op de beurs haal ik bladeren.
 

Terug
Bovenaan