Dennerle Nano bakje 30 L van xxMaxx


X

xxMaxx

Guest
Zo, na wat inlezen etc heb ik vandaag mijn Dennerle Nano cube besteld (30 liter)+ een co2 setje van Dennerle (bio eco60).

Heb ze beide in Duitsland besteld ivm prijsverschil. In Duitsland betaal ik 93 voor een nano cube complete plus en in Nederland 116 euro. Toch wel een heel verschil!
Voor het co2 setje heb ik 15,90 betaald. En om het nog even af te maken heb ik 10 euro korting gehad. Googlen doet echt wonderen!!

Voor 99 euro heb ik dus een nano cube complete plus 30L en co2 setje, vind ik een mooie prijs vergeleken in NL.

Maaaaaaar mensen, ik heb dus vandaag besteld maar nog niet binnen... Pfff kan niet wachten.... Ik hoop dat hij deze week nog komt! Maar ivm oud&nieuw betwijfel ik het. Ik heb momenteel een meterbak met 2 ancistrussen, 3 gupjes, 2 corydoras en de rest vuurgarnalen. De ancistrussen en gupjes gaan mee met de meterbak als die wordt verkocht, deze gaat namelijk de deur uit. Het schoonmaken van deze bak kost echter te veel tijd en vergeleken met een 30 L zal het allemaal wat sneller gaan. Zal vaker moeten verversen, maar ook dit gaat een stuk sneller dan met +200 liter.....

Plantenbestand in de nano:
- Ik heb momenteel een stuk hout in mijn meterbak dat begroeit is met bronmos. ook 2 lavastenen zijn al dicht begroeit met bronmos. Heb nog een stukje hout met 2 uitsteeksel die ik wil bedekken met mos.
- Ik heb ook nog 1 groot stuk hout met anubias en een klein stukje hout met anubias. Het is even afwachten welke ik ga gebruiken, want alle 2 wordt echt te vol naast de 2 stenen en stukken hout met mos. Maar je weet maar nooit, misschien staat het wel heel mooi.....
- Op de voorgrond wil ik glossostigma. Hopen dat dit mooi matje wordt...
- Heb in de grote bak nog sterrenkruid die ik ga gebruik in de nano en vallisneria.

Het is even afwachten hoe het eruit komt te zien straks en dan eventueel planten bij bestellen...

Het lukte me echt niet die bak mooi te krijgen, mooi is hij dan ook niet...
Hierbij een foto van mijn meterbak:
ji975V1f-XURk5om5Oe7qAR-2LEzEePe.jpeg

voor de stenen met mos, helemaal rechts langer stuk hout met mos en dan links daarnaast stukje hout nog...


Dit wordt het bakje: (afb van internet)
ji975V1f-XURk5om5Oe7qAR-2LEzEePe.jpeg

Co2 setje
ji975V1f-XURk5om5Oe7qAR-2LEzEePe.jpeg


Zodra hij binnen is, upload ik natuurlijk meer foto's, het is wat dan betreft dan ook een foto album!
 
Ben benieuwd wat je er van gaat maken ;)
 
Is die co2 set helemaal compleet?
En navulbaar?
 
Even een persoonlijke tip: Ik zou geen glossostigma doen! Die groeide bij mij niet echt goed. Micranthemum sp. monte carlo 3 wel!! Die groeit echt als kool over de bodem van de superfish aqua 30 met 11watt en zonder co2. Op tijd van een maand had ik de voorgrond al vol. van maar 1 potje gekocht bij http://www.aquarium-planten.com/shop/5/ ... anting/112 . Zeer goede kwaliteit en service daar en snelle levering! Micranthemum is bovedien een makkelijker plantje dat minder licht en voeding nodig heeft! Maar het is natuurlijk jou keuze.
 
Compleet en navulbaar! ;)
 
Daarom ga ik co2 gebruiken... Micranthemum in meterbak gehad, vooraan zodat het genoeg licht had, maar helaas.. Maar denk zelf dat de bodem niet zo ideaal is. Ik ga glosso gewoon proberen, anders weer de micranthemum of hemianthus!

Edit: bedankt voor de tips!

Voor diegene die willen weten waar ik heb besteld: zooroyaal.de
 
Hallo hallo, ben ik weer even. Ik heb me wat ingelezen over een dry start en denk dat ik dit ga proberen met de glossostigma. Lijkt me leuk om zo te starten en ben benieuwd hoe dat zich houdt. Ik heb alleen een normale kwartsgrind, waar kan je van die kleibolletjes halen voor voeding?
 
Betalingsbevestiging gehad uit Duitsland, mooi dus! nu nog een verzendbevestiging (hoop vandaag) en dat het er dan maandag is! :D
 
hier alvast een kiekje van de toekomstige bewoners! Druk aan de wandel

unyfVwhZbXkbdOvdLYyD0T_KNX2SKMbQ.jpeg
 
Plantjes besteld.

Christmas moss
2 x HC
rotala walichii

Bak is nog steeds onderweg, ben benieuwd wanneer deze binnenkomt! Dan begin ik met een dry start met de HC en de rotala gaat even in de grote bak, mos wordt er ook al om het hout gedaan en gaat de grote bak in. Als plantjes binnen zijn komen er meer foto's (als mensen het volgen dan, anders is het ook niet leuk om een fotoboek bij te houden....... en ik doe het niet voor mezelf..... :stars:)
 
spannend! hopelijk komt ie goed en heel aan
 
An Vrolijk zei:
spannend! hopelijk komt ie goed en heel aan
Hoop het zelf ook..... Anders wordt het een nieuwe claimen he :p
 
Via marktplaats nog even drijfplanten verkocht. Nou op 4 pakketjes wachten, de nano, de plantjes van aquaplants, christmas mos via marktplaats en drijfplantjes via marktplaats. Morgen komt het christmas mos al binnen en ik hoop ook het aquarium! Hij is al in nederland in het sorteercentrum (dhl) dus hoop morgen...
 
Ben benieuwd wat het gaat worden! Succes
 
Zo pakketje was dinsdag gekomen maar niemand thuis helaas. Wordt nou zaterdag geleverd want de overige tijden waren ook niet erg praktisch. Vandaag wat drijfplantjes binnen gehad en het christmas mos. Helaas was er al wat bruin maar zal nog goede bij. Heb ik het hout mee bedekt. Plantjes van aquaplantsonline zijn ook binnen maar liggen bij de buren en die zijn niet thuis...... Zal vanavond alvast foto's maken als ik de plantjes heb! Zaterdag komen de opstart foto's!!
 
Nou ben ik weer! Heb wat foto's genomen gisteren. Tussen 10 en 11 komt aquarium binnen!

Hier nieuwe plantjes:
dP1eCIIkg0O8SvIjXwoOlkq7R3f37pyb.jpeg


Plantjes in de bak + bedekte hout met christmas mos. Mos is helaas hier en daar wat bruin. Overigens stond op deze foto de planten net in de bak, toen bedacht ik dat je altijd effe nieuwe planten moet weken enkele dagen dus die liggen nu in een emmer!
dP1eCIIkg0O8SvIjXwoOlkq7R3f37pyb.jpeg

Meteen alles onderzoeken die garnaaltjes!
dP1eCIIkg0O8SvIjXwoOlkq7R3f37pyb.jpeg


steen met wat bruinige mos (komt dat nog goed?)
dP1eCIIkg0O8SvIjXwoOlkq7R3f37pyb.jpeg


en nog een kleine!
dP1eCIIkg0O8SvIjXwoOlkq7R3f37pyb.jpeg


sorry voor de stijve nekken... Heb al geprobeerd foto's op telefoon te draaien en dan te uploaden maar komen iedere keer zo terecht... Effe je laptop op z'n kant zetten!

Straks natuurlijk meer foto's als mijn bakje binnen is!
 
Ben benieuwd als je nieuwe aqua er is :)

Ga je meteen beginnen met inrichten enzo?
 
Ja al lang! Die hebben al flink voort geplant dus er zitten er al redelijk wat in!

@Katy707, ik wil met de HC eerst een dry start beginnen om te kijken hoe het groeit. De planten besteld bij aquaplants worden emers gekweekt (geloof ik) dus zet ik ze in een laagje water. Ik hoop dat het dan makkelijk aanslaat. Als het begin te groeien in de breedte, wacht ik nog enkele dagen en gooi ik de bak vol en sluit ik bio co2 aan. In de tussentijd zet ik de filter in mijn grote bak om in te draaien! Ook ben ik van plan om stevig gaas te halen, te bedekken met mos en aan de achterkant er in te zetten. Ben benieuwd of dat lukt, een mos achtergrond.

Ik ga zeker foto's maken tijdens de dry start over de voortgang. Kan je goed verschil zien of het groeit!
 
xxMaxx zei:
Ja al lang! Die hebben al flink voort geplant dus er zitten er al redelijk wat in!

@Katy707, ik wil met de HC eerst een dry start beginnen om te kijken hoe het groeit. De planten besteld bij aquaplants worden emers gekweekt (geloof ik) dus zet ik ze in een laagje water. Ik hoop dat het dan makkelijk aanslaat. Als het begin te groeien in de breedte, wacht ik nog enkele dagen en gooi ik de bak vol. In de tussentijd zet ik de filter in mijn grote bak om in te draaien! Ook ben ik van plant om stevig gaas te halen, te bedekken met mos en aan de achterkant er in te zetten. Ben benieuwd of dat lukt, een mos achtergrond.

Ik ga zeker foto's maken tijdens de dry start over de voortgang. Kan je goed verschil zien of het groeit!

Ben benieuwd :)
Ik hou je foto-topic in de gaten :)
 
Leuk, zal het proberen goed bij te houden voor de lezers!
 
Zo, het is binnen!
Wat fototjes gemaakt. Was heel wat uitpakken, erg viel piepschuimdingetjes...

Zo zat alles erin:
iBW-vlGW1LmHRYcNBqkp1aAH10iKuTkW.jpeg


Uitgepakt en lamp erop:
iBW-vlGW1LmHRYcNBqkp1aAH10iKuTkW.jpeg


en als laatst de spulletjes:
iBW-vlGW1LmHRYcNBqkp1aAH10iKuTkW.jpeg


Zo even een plekje zoeken voor dit ding, dan met de hc de dry start opstarten!
 
Nieuwe update! toch geen drystart, ivm het te lang duren van het laten staan. Mijn grote bak gaat volgende week weg dus ik kon niet 10 weken wachten. Hij is dus al ingericht! Ben ff bezig geweest, maar tot nu wel blij met het resultaat. Bio co2 is ook aangesloten en nu moet alles lekker gaan groeien! Tips en dergelijke altijd welkom h�!
(En helaas ja, foto's zijn weer opzij..)

Droge vorm
BJT8RXDBhKneuNwmmKn21tOQUt2DxCH5.jpeg


Gevuld, maar weer iets anders
BJT8RXDBhKneuNwmmKn21tOQUt2DxCH5.jpeg


En 'af'. Wat sterrenkruid toegevoegd en het hout nog wat gedraaid..
BJT8RXDBhKneuNwmmKn21tOQUt2DxCH5.jpeg


Ben benieuwd naar meningen!
 
wouw!
mag ik vragen waar je deze schitterende bak hebt gekocht?
 
Foto van deze ochtend:

n6W-iWvGCYnxQZkWj3YmbjcHvz04eO1C.jpeg


Het is een Dennerle Cube. Deze zijn in Nederland te verkrijgen maar gekocht in Duitsland. Dit ivm stuk goedkoper! Je kan ze ook kaal als bak kopen, ik had alles erbij.
 
xxMaxx zei:
(En helaas ja, foto's zijn weer opzij..)
Foto's eerst op je computer draaien en dan pas uploaden.

Ziet er goed uit je bakje, ondanks een scheve nek nu. :D
 
bedankt!
heb je een website verwijzing voor me?
 
Even kijken, bij google typ je in: Dennerle nano cube (je heb 10, 20, 30 en 60 L)

En de site in duitsland: www.zooroyal.de
 
Crash zei:
xxMaxx zei:
(En helaas ja, foto's zijn weer opzij..)
Foto's eerst op je computer draaien en dan pas uploaden.

Ziet er goed uit je bakje, ondanks een scheve nek nu. :D
Nou, ik heb helaas een macbook en ik weet nog niet hoe dat werkt. Op een windows computer had ik het wel geweten!

edit: overigens ook eerst afbeelding gedraaid op telefoon en daarna geupload, werkt helaas ook niet! Ik zal de foto's voortaan gewoon zo maken dat ze recht hier terecht komen :D
 
Zie er echt goed uit, die cubes zijn altijd geweldig moet ik ook maar een voor kijken..
Ik moet persoonlijk wel zeggen jammer dat je geen dry start heb gedaan, ik heb het wel tbv mijn HC gedaan en resultaat is echt geweldig en voordeel is dat ze goed en lekker geworteld zijn dus ook sterker!
Maar al met al ziet het er echt goed uit!
Ben benieuwd wat de toekomst zal brengen voor deze mooi bak!
 

Terug
Bovenaan