Dennerle hoekfilter.


Seabait

Well-known member
Lid geworden
11 december 2011
Berichten
34,289
Locatie
Middelburg
Net met het filter bezig geweest want er was bijna geen circulatie meer.
Ik snap nu het nut van zo'n babyprotector...
Heel het filterpatroon zat vol met piepkleine garnaaltjes die bleven plakken,had weinig geduld om ze allemaal los te peuteren en heb enkel het onderste zwarte sponsje uitgeknepen.
Los van dat het een geruisloos ding is zijn de sponsfilters die ik hier heb veel beter moet ik bekennen.

20180103_214422.jpg
 
Ik heb daar ook twee filters van gekocht. Inderdaad omdat het veilig is voor (baby)garnalen. Wel merk ik dat ik na het verschonen de filter soms niet helemaal goed in elkaar zet zodat er speling tussen de voor-en achterkant komt. Maar als hij wel goed zit, zou dat inderdaad niet mogen.

Moet zeggen, vind de Dennerle filter wel een redelijk goede filter. Het maakt weinig tot geen geluid, dat is wel erg prettig. Maar de sproeibuis raakt bv. snel verstopt. Maar hier schrik ik wel van!

Misschien Dennerle maar eens een mail sturen?
 
Is juist dat ze daarvoor speciaal die babyprotector voor dit filter los verkopen dus vandaar mijn eerdere opmerking want dacht altijd dat het zonder prima kon.
In principe zijn de kleintjes wel veilig want ze kunnen niet bij het draaiende gedeelte komen maar het maakt zo verrekte lastig schoon met al dat kleine grut op het filterpatroon.
Uitstroombuisje kan je heel makkelijk schoonmaken met het spiraaltje wat al in de buis zit en het lossen borsteltje voor de kleine gaatjes.

Als je deze op het filter zet kunnen ze er niet meer in,

https://www.aquarium-enzo.nl/filter-accessoires/dennerle-nano-baby-protect-15133.html
 
Ja, ik lees het verkeerd. Dacht dat er stond dat je het nut er niet van begrijpt, omdat ze er alsnog tussendoor glippen. Moet mijn bril eens pakken..
 

Terug
Bovenaan