Dennerle drop checker kleuren


Rene B

Well-known member
Lid geworden
14 juni 2009
Berichten
9,758
Locatie
Roden
Iemand ervaring met deze drop checker?

Ik vind het erg lastig om kleuren te bepalen, de vloeistof die erbij wordt geleverd is heel donkerblauw, lijkt in mijn bak haast zwart. Als ik met wat azijn test of de vloeistof wel goed is, kleurt ie vrij donker groen en bij teveel azijn oranje.

Dus niet mooi helder blauw, groen en geel. Sterker nog, ik kan echt niet bepalen welke kleur hij nu heeft, het lijkt haast wel bruin (zie foto).
 
Krijg de foto niet in mijn eerste bericht op mobiel, dus bij deze.

20190516_193624.jpg
 
Ik zie nog geen foto Rene. En welke kleur krijgt hij als je hem een aantal uren in de bak hangt?

Edit: nu dus wel. Hou er anders eens een wit stukje kunststof achter want dan kun je de kleur vaak beter inschatten zonder invloed van andere kleuren rond het bolletje.
Ik ben daarom ook overgestapt op die van Colombo.
 
Ga ik proberen. Hij hangt er nu een paar dagen in, co2 staat nu sinds 2 uur vanmiddag aan en deze kleur geeft hij dus aan.

Zou het aan de vloeistof kunnen liggen? Als ik afbeeldingen op internet vergelijk, zijn de kleuren daar wel gewoon mooi helder en duidelijk te zien in de bak.
 
Ik neem aan dat de vloeistof nieuw is? De kleuraanpassing loopt enkele uren achter dus als hij vanaf 2 uur aanstaat dan zou ik het nog een paar uur aanzien. En hou er eens iets wits achter;)
 
Ja, is nieuwe vloeistof. Heb de set vorige week vrijdag via de post binnengekregen.
Ik heb hem net vlak onder de lamp gehouden met een witte achtergrond. Hij is wel heel duidelijk geel-oranje dan. Waarschijnlijk dus een overschot aan co2, dus op zich prima (voor de planten dan). Blijft alleen raar dat de kleur zo donker is. Ook met witte achtergrond vlakbij de lamp is het geen mooie heldere kleur.

Wat ik me ook net bedenk, ik heb alleen de bijgeleverde blauwe vloeistof erin gedaan. Ik lees echter ook dat de drop checker gevuld moet worden met osmose water en dan de vloeistof erin. Zou dat de reden zijn dat het bij mij zo donker gekleurd is?

Nog nooit een drop checker gebruikt, dus dit is allemaal nieuw voor mij.
 
Welke vloeistof is dat want die van Dennerle werkt zonder verdere toevoegingen. Alle vloeistof die ik heb gehad werkt met enkel de vloeistof. Als er duidelijk is aangegeven dat er osmose in moet dan zou ik dat eens proberen.
 
Kan me niet voorstellen dat er osmose in moet.
En als het al zou moeten zou je ook exacte hoeveelheden moeten gebruiken.

Want anders komt er ook onzin uit.
 
Zoals ik van Rene begrijp staat het wel zo beschreven maar het bevreemde mij ook inderdaad.

Mocht je er niks mee kunnen Rene dan moet je even langskomen want ik heb hier nog wel wat staan wat je kan proberen zonder toevoegingen.
 
Zoals ik het op een Engels forum lees moet je osmose water in dat ding spuiten en dan de drop checker vloeistof. Waarom weet ik niet, want dat kan ik nergens terug vinden. Vandaar de vraag.

Maar goed, geen osmose water dus. In de beschrijving van Dennerle vond ik er trouwens ook niets over.
 
Dan dus niet doen Rene en als je problemen blijft ondervinden kun je me een pb sturen voor wat vloeistof.
 
Zoals ik het op een Engels forum lees moet je osmose water in dat ding spuiten en dan de drop checker vloeistof. Waarom weet ik niet, want dat kan ik nergens terug vinden. Vandaar de vraag.

Maar goed, geen osmose water dus. In de beschrijving van Dennerle vond ik er trouwens ook niets over.

Je werkt toch met die kleine plastic ampullen van Dennerle.
De inhoud gaat in een keer in de checker.

Je moet er wel voor zorgen dat de checker voor het vullen schoon en droog is.

Dat kun je met osmose water doen en dan laten drogen.
 

Terug
Bovenaan