Dennerle C02 setup - geen bubbles


Boris Cornelis

Well-known member
Lid geworden
4 november 2018
Berichten
152
Leeftijd
28
Beste aquarianen,

Ik snap niet waarom er geen bubbles tot aan mijn bellen teller komen. Ik heb zojuist dit c02 setje aangesloten, druk regelaar, magneet ventiel, en bubble teller. Probleem ik hoor geen lek maar er komen ook geen bellen uit bubble teller.

Weten jullie waar dit aan kan liggen?
Blokt iets nog de toegang

 

Bijlagen

  • IMG_20220417_124747.jpg
    IMG_20220417_124747.jpg
    124.8 KB · Weergaven: 88
  • IMG_20220417_124757.jpg
    IMG_20220417_124757.jpg
    159.6 KB · Weergaven: 89
Ia het magneetventiel open en hoor je die klikken als de stroom erop en eraf gaat?
 
heb je er een terugslagklep tussen die misschien verkeerd gemonteerd is? staat vaak een pijltje op met de doorstroomrichting vd co2.
 
Op de tweede foto lijkt het iets met de stekker te zijn :oopss:, wat hangt erachter voor een diffusor? Anders kan je de druk nog iets verhogen.
 
Zie ik goed op de eerste foto dat de werkdruk op 1 bar staat?
In dat geval zou je kunnen proberen om de werkdruk te verhogen.

Groeten Leopard
 
Zie ik goed op de eerste foto dat de werkdruk op 1 bar staat?
In dat geval zou je kunnen proberen om de werkdruk te verhogen.

Groeten Leopard
Ook gedaan en verhoogd maar geen resultaat
 
heb je er een terugslagklep tussen die misschien verkeerd gemonteerd is? staat vaak een pijltje op met de doorstroomrichting vd co2.
Die zit er op, heb ik echter niet qua montage veranderd sinds dese het altijd al gedaan heeft. Staat dus ook de goede kant op.

Probleem: komt geen c02 uit de fles ook al heb ik alles open, standje 1 bar, en magneet ventiel/bubbeltjes teller los gekoppeld

Dan zou je denken fles is misschien leeg, echter is die wel echt 2 weken terug gevuld, en als ik aan draai knop zit van 1 bar naar wat hogers dan hoor ik wel geluid
 
Maak de groene slang eens los van het magneetventiel en test met een kopje water dan eens of er wel belletjes komen.
 

Terug
Bovenaan