Dennerle Bio-CO2 60


V

Vinkenoog1977

Guest
Even een kort, en mogelijk dom, vraagje. Ik heb een Dennerle Bio-CO2 60-setje voor mijn nano-bakje. Nou zie je in de aanwijzingen, en ook in het Youtube-filmpje van Dennerle, dat de fleshouder zo hoog mogelijk aan het aquarium wordt vastgeplakt. Echter, op die manier zie je de fles en de bellenteller boven de rand van het aquarium uitsteken, en mooi is anders. Dus vroeg ik mij af: is het ook mogelijk om die fleshouder lager aan het aquarium te bevestigen, zeg een cm. of 5/ 10 onder de bovenrand, zodat je de fles e.d. niet ziet zitten, of is de druk van de Bio-CO2 te laag om dan nog de CO2 naar de flipper te krijgen, of is dan misschien het risico aanwezig dat er water gaat terugstromen vanuit het aquarium, richting de bellenteller, met alle ellende van dien?

Alvast bedankt!
 
Stom ,dat hier nog niemand op heeft geantwoord.

Zit er geen terugstroomventiel op?
 
Schijnt een minder domme vraag te zijn dan ik dacht. ;) En nee, er zit geen terugstroomventiel op, al vangt het bellentellertje dat natuurlijk wel deels op, maar in het ergste geval, kan ik die er dan tussen zetten. Ik ga het wel gewoon proberen, en zie wel waar het schip strandt; zal wel de slangen zoveel mogelijk op maat maken, dat zou het risico op terugstromen ook moeten beperken. Het lijkt mij dat het gas genoeg druk moet op kunnen bouwen, om ook van een cm. of 10 lager de CO2 naar de flipper te kunnen persen.
 
In het begin is er nog geen druk, omdat het proces nog op gang moet komen. Vandaar dat je het setje niet met de bovenkant onder het waterniveau moet hangen ivm mogelijkheid dat er water inloopt.
 
Helder, dank je wel!

En als ik nou een terugslagventiel zou plaatsen, zou het dan wel moeten kunnen? En waar zou dat ventiel dan eventueel moeten komen? Tussen de flipper en de bellenteller, of tussen de bellenteller en de fles?

Bedankt alvast!
 

Terug
Bovenaan