Dennerlde bio co2 starter


F

fredblub

Guest
Hallo allemaal!

Ik heb van Dennerle de bio co2 starter set,

maar ik heb de co2 tube nu al 2 dagen aangesloten en er zijn nog steeds geen bellen, iemand een idee wat hier fout gaat??

ik ben hierdoor nogal gefrustreerd! please help me!

Gr. Fredblub
 
Zit er misschien ergens toch een lekje?? Kun je testen door er wat water of afwassop op aan te brengen.
Ik ken de set verder niet maar wel vreemd dat als alles zoals behoort is gedaan er geen bellen komen.
 
Als de temperatuur van de kamer te laag is, kan het soms wel lang duren.

De handleiding goed gevolgd?
Is het filtertje dat in de dop zit niet verstopt (probeer er eens door te blazen) ?
De gistpil opengedaan en de capsule ermee ingegooid?
Als je de dop van de fles afdraait zie/hoor je het mengsel dan brubbelen?

Zit er in de starter set ook zo'n zwarte kartonnen houder? Je kan deze best aan de binnenkant bekleden met wat isolatiemateriaal. Ik heb hier een stukje laminaat ondervloer tegen geplakt, zodat de temperatuur van het aquariumwater de fles ook beter opwarmt.

Als het nog niet aan het brubbelen gegaan is in de fles, kan het zijn dat de gistcapsule niet meer goed was. Je kan er dan zelf een kleine beetje indoen. Beginnen met ongeveer de hoeveelheid van die capsule ( 1/4 theelepel )
 
ja, ja, ja, en nee, ik hoor/zie het niet bubbelen, ik heb de fles in het aqariumfilter gedaan (ik heb de biotop 60L van sera) en de temp. van mijn aquarium is 26 graden, ik was naar de winkel gegaan en degene die me had geholpen adviseerde mij dit ook. maar nu is er nog niets gebeurd. wat voor gist heb je dan precies nodig jievie>?

In ieder geval hartstikke bedankt voor jullie hulp! dat maakt me erg blij :)

gr. Fredblub
 
oke, ik ben net terug van de appie en heb dr. oekter gist gekocht, net een teelepel gist in de fles gedaan en nu maar hopen dat het gaat werken, ik houd jullie op de hoogte jongens! en pls reageer nog op me vorige bericht of dat alles in orde is :)

Gr. Fredblub
 
Gewone gist is goed, maar een theelepel is wel redelijk veel !!

Hou de fles nu dus maar even goed in de gaten, want er zou zich aan de binnenkant schuim kunnen vormen.

Dit schuim kan het filtertje in de dop laten verstoppen, dan moet je dat even uitspoelen.

Dit heb je trouwens enkel aan de hand als je er in 1 keer te veel gist bij doet of er hard mee begint te schudden.
Even goed in de gaten houden nu.


PS: De fles in je aquarium steken is dan misschien wel handig voor de temperatuur, maar als er ooit iets misgaat loop je wel het risico dat het mengsel in de water terecht komt. Dat is zeker niet goed voor je vissen.
 
Heb je er geen spoelfles achter.

Kijk BOVEN, bij artikelen, techniek.
Staat ook bio co2 maken bij.

En ,hoe diep zit de uitstromer? met een omgekeerd bakje op het oppervlakte water,werkt beter.
 
hallo jongens, ik heb sinds eergisteren de gist erin gedaan, 1/4 theelepel, en nu komt er ongeveer 1 bel per 4 seconden. en ik heb van sera zo een co2 test, en hij geeft nu groen aan (=goede hoeveelheid co2 in aquarium),

Dankjewel allemaal voor de hulp, ik ben nu echt superblij!

Fredblub
 
Je had gewoon nog even wat geduld moeten hebben. Ik heb dezelfde bio Co2 kit van Dennerle en maakte me de eerste 2 dagen ook zorgen dat het niet ging werken. Uiteindelijk na 3 dagen kwamen er bij mij toch bellen. Bij mij ging het originele mengsel ook bijna 2 maanden mee. Ik heb de set voor 120 liter dacht ik. Ik ben nu met mijn laatste navulling bezig maar als deze op is, ga ik het zelf maken in combinatie met een omgekeerd bakje.

Ik ben bang dat je vulling niet zo lang mee zal gaan nu ivm de extra gist die je toegevoegd hebt. Je hebt wel kans dat je meer bellen krijgt dan normaal, wat ook niet altijd slecht hoeft te zijn natuurlijk

Gr Robin
 
De flessen van Dennerle kan je eens dat ze leeg zijn perfect opnieuw zelf bijvullen.

Ik heb in totaal 3 van die flessen, wanneer er 2 leeg zijn vul ik deze opnieuw.

Het zelfgemaakt mengsel begint veel sneller met de CO2 productie (minder dan een uur) en gaat hier toch snel 5-6 weken mee.

Ik krijg wel maar 5-6 dikke bellen/minuut ( meer dan genoeg voor een 40l nano) , maar mijn omgekeerd bakje is dan na een dagje gevuld en blijft gevuld door deze aanvoer. Continu test mooi groen en CO2 in orde volgens de tabellen.
 
nog een vraagje, mijn co2 tester geeft nu langzaam lichtgroen aan, (= te veel co2) wat kan ik hiertegen doen? enige suggesties?

Alvast bedankt,
Freblub
 
Uitstroom van je filter iets dichter bij het wateroppervlak zetten, zodat er iets meer stroming op oppervlak ontstaat.
Dat jaagt CO2 uit het water.
 
dankjewel!!
 

Terug
Bovenaan