DenDaFF zijn 110x70x55


dank je, ja misschien gewoon het geheel even met rust laten en kijken wat het geeft binnen een paar weken :)
 
Vrouw wil de zetel houden :D
Ja logies je wilt haar toch niet de hele avond op schoot toch:engel::Dk
mooie bak en dito bewoners alleen dat witte zand lijkt me heel erg fijn zou wat slakjes schoren om de boel los te houden
En over de kleur zand zullen we het maar niet hebben :sorry::brk:Dk:Dk
 
Ja logies je wilt haar toch niet de hele avond op schoot toch:engel::Dk
mooie bak en dito bewoners alleen dat witte zand lijkt me heel erg fijn zou wat slakjes schoren om de boel los te houden
En over de kleur zand zullen we het maar niet hebben :sorry::brk:Dk:Dk
Geen voorstander van slakken persoonlijk, hoewel ze zeker nuttig zijn. Probeer zelf het zand nu en dan om te zetten. De Cory’s en clown helpen hiermee :) vind de kleur best wel meevallen, niet? :D is idd een wit zand maar met gedimde leds erop ben ik best wel tevreden :daisy:
 
Tijd voor een update. Schooltje roodkopzalmen (20 stuks) zitten er enkele dagen in.
Trekken een groot deel van de dag lijntjes door de bak, echt leuk om zien (maar lastig om deftig op foto te krijgen, reflex nog eens bovenhalen :) )

2G9h6IT.jpg


9rZkFKN.jpg


De rineloricaria lanceolatas zijn een groot deel van de dag actief aan het poetsen, pose bij zonsondergang, waar hij wel een leuk effect geeft met dat licht.
hAiihT6.jpg



to be continued...
 
Na een paar weken in afzondering heb ik vandaag de langverwachte 6x pterophyllum scalare manacapure red back kunnen toevoegen *blij* :daisy:

Eerste pics:
Close up:
GzkO2gd.jpg


Niet zo close up:
T3gLMKA.jpg


Eerste hapjes artemia lieten ze links liggen. Enkele uren later rode muggelarven leek hun beter in de smaak te vallen.
Volgende dagen probeer ik wat bewegende beelden te maken en betere foto's. (Naast het voederen en verversen :c:chef::foto:)

to be continued...

@Admin: jullie mogen topic wijzigen naar DenDaFF zijn 110x70x55 aub :) we kunnen niet blijven 'opstarten' . thx
 
Laatst bewerkt:
Hey @DenDaFF

Momenteel ben ik in Sri Lanka voor een 6 maand stage. Ik zit nu al te denken om een 100 tot 120 cm aquarium te kopen (in het verleden al jaren een 60 cm bak gehad). Ik vroeg me af waar je uw 110x70x55 aquarium gekocht hebt? Op de aqualife website vind ik deze maten precies niet (tenzij je het custom hebt laten maken?).

Groetjes
 
Dag @vinyy, ik heb em inderdaad op maat laten maken. Heel tevreden over, netjes afgewerkt.
Het enige waar ik achteraf gezien spijt van heb is dat ik em geen 15 cm dieper heb genomen. Dus moest je twijfelen en je hebt de ruimte ;-)

Ik zie trouwens dat je van korbeek-lo bent, ik heb em in diesters aquarium besteld (via hun naar aqualife), heel tevreden van service en vissen daar !
 
Dag @DenDaFF

Ik dacht al dat je het custom hebt laten maken! ;-)

Bedankt voor de suggesties, ik zal diesters aquarium eens bezoeken dan zodra ik terug ben in België in April!
Nog een klein vraagje: als je uw aquarium custom hebt laten maken, viel de prijs redelijk mee? (tussen 400 en 600 euro of meer?)
 
@jessicapilon Dank je!
@vinyy prijs hangt af van een aantal keuzes die je maakt. Mijn bak (zonder kast) was rond de 600. Je kan daar goedkoper en duurder in gaan :)
 
Nog een totaalplaatje gemaakt:
icaV49Q.jpg


De maanvissen geven redelijk wat kleurverschil van moment tot moment.
Van bijna geen strepen tot mooie zwarte strepen:
l0kGzTd.png


Heb nog wat drijfplanten besteld om de manen het wat meer naar hun zit te maken, komen volgende week normaal aan.
Zou ik het licht nog meer dimmen en wat langer laten aanstaan? Of is dit geen goede redenering?

Verder is het wachten op de javavaren en de echinodorus om wat meer volume te krijgen.
Planten doen het tot hier toe vrij goed. Javavaren geeft veel sporen, zwaardplant nieuwe blaadjes. Alleen in centimers zie ik weinig beweging. Advies & tips hier ook welkom ;-) Ik geef dagelijks vloeibare co2 en wekelijks tabletje plantenvoeding aan de zwaardplant.

Vandaag 50% vh. water ververst. Waterwaardes allemaal OK op dit moment.
Manen lusten ook alles wat ik ze geef (droogvoer, alle kleuren muggenlarven & artemia).

<iframe src="" width="640" height="360" frameborder="0" webkitallowfullscreen mozallowfullscreen allowfullscreen></iframe>

Andere suggesties naar planten, inrichting, .. altijd welkom. Hou me al een tijdje bezig met de hobby, maar qua ervaring ben ik in vergelijking met velen van jullie nog een echte noob :)
Waarvoor mijn welgemeende dank dus al :)

Groet!
 
omdat het al even geleden is...

Best friends :smitten:
QrdFDTE.jpg


Etenstijd: gezellige drukte :chef:
PVlTQC9.png


Upgrade van het vulsysteem :book:
DXw067c.png
 
Mooie bak hoor, lekker rustig ingericht.
De roodneuszalmpjes overweeg ik ook om aan te schaffen, die visje schijnen goed te scholen idd
 
klopt, zwemmen nooit tot zelden alleen :)
 
Na effe weg zijn geweest en een periode van rot in het zand, hier nog eens een update.
Februari rot in het zand rond men 2 echinodorussen. Planten verwijderd (paar rotte wortels) - geen planten meer teruggeplaatst , slecht zand eruit , nieuw zand erin en wekelijks bodem omwoelen geeft mij tot vandaag terug een probere bodem - voorzichtige gevoel van opluchting.

Vorige week wat extra plantjes gekocht voor de rotspartij (anubias minima), javavaren groeit niet super, wel al paar stekjes kunnen lostrekken en elders plakken.
Zo ziet ie er vandaag uit. Bedoeling is om de rechterhoek wat groener te maken met grote anubias of varen op stuk steen/hout. Geen planten in het zand meer voor mij voorlopig.

3Etx198.jpg


maantjes zijn blij en groeien goed. Echte pubers - 's avonds echt *patsergedrag*:D

pveK863.jpg


Qgw7tEC.jpg


Bak draait nu +6 maand met huidige bezetting.
Dacht om koppel/harem apistogramma cacatuoides bij te plaatsen (of sleutelgatcichliden, maar die worden mss te groot in verhouding met de manen?)

Vissige groeten!
 
Gaaf! Zou alleen links denk ik vol houden en rechts weinig bijzetten, geeft juist wel een gaaf effect. Heb ik hier in mijn lido ook proberen te doen. Een hoge, beplante hoek aflopend naar vrijwel geen planten/scape
 
Gaaf! Zou alleen links denk ik vol houden en rechts weinig bijzetten, geeft juist wel een gaaf effect. Heb ik hier in mijn lido ook proberen te doen. Een hoge, beplante hoek aflopend naar vrijwel geen planten/scape
je hebt misschien wel een punt :)
Misschien dat ik de middelste anubias (kleintje om de filterkorfjes te camoufleren) naar rechts in de bak trek en in het midden een anubias lanceolata of iets dergelijk. Komt wat hoger, blijf ik gelijk uit het zand en krijgen de vissen wat meer 'privé' ruimte. Goed dat we niet alles moeten vastmetselen :D
Dit weekend eens langs de lfs, to be continued :)
 
Al even geleden dat ik een update heb geplaatst.
Visbestand aangevuld met apistogramma cacatuoides double red.
1man met 2 vrouwtjes. Leuke vissen, groeien snel, staan goed hun mannetje tussen de manen.
Volgend weekend na onderhoud post ik nog eens een update van de bak :)

rsuX4hY.png
 
dank je @jlrens .
Hoogte ben ik wel tevreden over, alleen voor alle werken steeds ladder nodig :D
 
Nog eens een fowtowtje.
Tijdje geleden anubias lanceolata bijgezet in het midden. Eerste nieuwe blad is er ondertussen :)
Op de limbeurs ook een bakje braziliaanse klimop gekocht die ik er als drijver heb ingegooid, benieuwd wat dat gaat geven.
Na 2 - 3 tal weken lijkt de plant het OK te doen. Wortels worden langer, sommige blaadjes krijgen echter wat alg.

Javavaren is na ondertussen een 7 tal maanden nog steeds niet goed op groei... Geeft wel sporen en nieuwe plantjes maar nauwelijks nieuwe blaadjes/groei van de bestaande plant. Suggesties iemand?

6ZjRazn.jpg
 
zwoele temperaturen hebben hun effect niet gemist in de bak.
Ik schrok me rot toen ik 1 van de manen compleet ondersteboven zag hangen, nu weet ik waarom :-D

fJns0ri.jpg
 
Had wat tijd en de kast onder het aquarium even een upgrade gegeven.

2 led balkjes met sensor gehangen. Minder dan €3/stuk in de action :) Handig met magneetje aan onderstel.
Verder de stekkerdoos en andere elektronica opgehangen. Wou niet in de kast boren/plakken dus plank op voet gemaakt en aan de zijkant gezet.

Dit is het resultaat, ziet er toch weer wat netter uit :)

j2gkGv2.png


WL4wZUN.jpg


Ik zag wel bij het hangen van de leds enkele donkere vlekken in het zand. Is dit normale verkleuring denken jullie? Ik woel het zand wekelijks om op de plaatsen waar ik bij kan.
pvOge3O.png


Ordelijke groeten ;-)
 

Terug
Bovenaan