defecte flipper?


S

stoomloc rob

Guest
Hallo allemaal,

Ik heb een jbl flipper die sinds een paar weken grote bellen liet zien. Sindsdien heb ik algen. Ik heb de flipper schoongemaakt, opnieuw geplaatst maar hij blijft grote bellen geven, ook een week na plaatsing, dan zou het dus weer goed moeten zijn. Hij staat goed verticaal, Aan de onderkant tel ik wel 5 bellen per minuut, maar na ca 20 seconden begint een grote bel naar boven te lopen.
Ik heb hem nu 2 jaar, heeft het altijd goed gedaan, iemand een idee? Of maar een nieuwe kopen....
 
dat is raar heb die ook een tijdje gebruikt, had alleen grote bellen als ik hem pas head schoongemaakt maar na een nachtje werkte hij perfect

maar 5 bellen per minuut is dat niet weinig?
de eertse momenten als hij werkt is het zuurstof wat erdoor komt wat door het loskoppelen van je darmen erin zit maar normaal na een dag als je een filmover het plastiek heb moeten de bellen oplossen
maar denk omdat je zo weinig bellen per minuut heb dat dat nog allemaal zuurstof is van in de leiding wat erdoor komt

anders moet je hem even op vol open zetten dat je de bellen niet meer kan tellen zodat de leidingen vol met co2 zitten
en dan terug fijn afstellen dan zou hij normaal moeten werken

zo doe ik het ook altijd al ik mijn leiding loskoppel ofzo
 
Dank je wel, begint te werken en gaat al een stuk beter. Ik doe nu 15 bellen per minuut, afwachten hoe de planten het gaan doen. Kan ik altijd nog aanpassen.
 
Het beste kan je kijken naar wat je pH waarde doet, als je dit kunt meten. Zo weet je, samen met de KH waarde, de hoeveelheid Co2 in het water. Juist deze CO2 waarde is belangrijk omdat je CO2 bemesting doet. Helaas is er geen regel die zegt: 10 bellen per minuut is zoveel co2.... dat moet je toch even gaan meten.
 

Terug
Bovenaan