De sluierstaartjes van Laura 1990


Met visjes gaat het goed. Ik zal binnenkort even een uitgebreide update doen. Ik heb een nieuwe bak voor ze gekocht, deze is 320 liter in plaats van de 240 liter van mijn oude bak. Ik vond 240 liter toch te krap worden voor mijn visjes, met name Willem groeide echt mn bak uit. :D Dus nu hebben ze iets meer ruimte:

nieuweaquariumsluiers.jpg
 
Unk, dat zijn nog een flinke vissen geworden! Zo ver ik kan zien zijn ze ook echt heel mooi :)
 
Vissen zijn zeker flink gegroeid vooral Willem heeft een groeispurt gehad zo te zien ja.
Weer lekker wat meer litertjes water dat is altijd mooi meegenomen vooral als de vissen deze grote gaan krijgen.
Vindt 1 stuk hout mooier zo dan twee dat maakt de zwemruimte zo klein nu nog wat extra planten en een mooie donkere achterwand en het is helemaal af ;)
 
Je bak ziet er mooi uit zeg ! En je vissen zijn ook prachtig en heel goed gegroeid!
 
Ze zien er erg goed uit idd!
En super dat je ze een groter aquarium hebt gegeven!
Ze lijken me niet groter dan 15 cm.
 
Ziet er goed uit! Zoals Patries ook al zei is een mooie achterwand waarschijnlijk ook heel mooi in je bak. Dan kom je vissen denk ik nog mooier uit.
 
Ik zal even een uitgebreidere update doen over mijn visjes.

Momenteel ziet mijn nieuwe aquarium er zo uit;
385948laura1990_0_85_juli_201.jpg

Nog behoorlijk kaal, in de toekomst komt er zeker nog een achterwand in. work in progress.

De vissen zijn de afgelopen tijd behoorlijk gegroeid.

Willem:
Willem kwam een half jaartje geleden bij mij als een visje van een paar centimeter, ondertussen zit zij rond de 15 centimeter ongeveer. Ze is nog steeds flink aan het groeien, ik ben er benieuwd hoe groot ze uiteindelijk wordt.
661671laura1990_0_85_juli_201.jpg

Foto's maken van Willem ging een beetje moeilijk omdat ze constant achterna wordt gezeten door Shamu...
684995laura1990_0_85_juli_201.jpg


Blub:
Blubje lijkt niet heel sterk meer te groeien, zit ongeveer rond de 10 centimeter. Ze heeft nog steeds een beetje last van zwemblaas problemen maar dit probleem is stabiel en wordt gelukkig niet erger.

192473laura1990_0_85_juli_201.jpg


Schattig aquarium hamstertje :D
321784laura1990_0_85_juli_201.jpg


Badr:
Dit ventje heeft helaas zijn kleur een beetje verloren. Hij was altijd heel kleur vast, tot hij samen met Shamu in ��n week plotseling verkleurd is. Ik vermoed dat de PH misschien niet helemaal goed was, heb alleen niet gemeten dus of dat de oorzaak was zal ik helaas nooit zeker weten. Ik vind het super jammer dat hij zijn mooie diep oranje kleur kwijt is, maar ben nog steeds dol op hem.
914591laura1990_0_85_juli_201.jpg


Badr zit nu ook ongeveer op 15 centimeter, lijkt ook zijn grootste groei periode achter de rug te hebben.

664683laura1990_0_85_juli_201.jpg


Shamu:
De jongste en kleinste van het gescheldschap is Shamu. Gekocht als panda maar na 3 weken is hij helaas al het zwart al verloren. Hij zit nu ongeveer op 5 centimeter maar is ondanks zijn geringe postuur de grootste terrorist van de bak. Ik heb hem sinds mei en hij is ondertussen al ruim verdubbeld in omgevang.
785164laura1990_0_85_juli_201.jpg


En hier de kleine terrorist in actie:
[video]https://www.youtube.com/watch?v=f97RbstWTZE[/video]
 
Hele mooie vissen. Kan zien dat je ze met liefde behandeld. Alleen de acherkant vind ik niet echt mooi ga je daar nog wat aan doen?
 
Willem en Blub zijn twee hele mooie vissen. Blub heeft echt een mooie kleurencombinatie :) En voor Ryukins zoals Willem heb ik gewoon een zwak, dus die vind ik sowieso al mooi!
 
Slecht nieuws vandaag helaas, Willem is overleden. Heb haar vanochtend dood gevonden in het aquarium. Zo sneu :(

Meteen water gemeten, alle waardes waren goed behalve 0,05 nitriet. Kan me moeilijk voorstellen dat dat de oorzaak is geweest.

De andere vissen hebben nergens last van, behalve Badr heeft een raar gezwel aan zijn wen zitten. Hij heeft dit wel vaker gehad en maak me er nooit zo druk over naar nu Willem overleden is ben ik bang dat er misschien ook iets met Badr is.

Ben nu bezig met een 80% water verversing. Iemand hier nog tips voor Badr?


img_20151212_093632.jpg
 
Ai... Dat is geen leuke update...
Veel succes met Badr...
Hoop dat deze OK is...
 
Hoogtijd weer voor een update hier :D Er is ondertussen vrij veel veranderd aan mijn bak. Willem is een tijd geleden overleden, daarna ging het ook niet goed met de rest van de vissen. Met name Badr had allemaal ontstekingen aan zijn wen en Shamu zat te schuren over de bodem. Voor mij reden genoeg om langs Dino te gaan een afstrijkje te laten maken. Daar uit kwam naar voren dat ze toch wat last hadden van parasieten en wormen. Super blij dat ik naar Dino ben gegaan want ik heb ze met medicijnen behandeld en nu zijn ze weer op en top.

Omdat de parasieten en wormen die ze hadden veroorzaakt kunnen worden door een slechte waterkwaliteit was het wel even tijd om mezelf achter m'n oren te krabben. Ik ververs elke wek 60% van het water en had het idee dat dit voldoende was. Maar kennelijk was dit niet genoeg. Daarom ben ik voorlopig over gegaan op een bare bottom en heb ik een extra extern filter aangeschaft (totaal van 2400 l/u nu).

Mijn bak ziet er nu als volgt uit;
965975laura1990_0_85_januari_201.jpg

Niet de allermooiste indeling maar voor nu prima, eerst zorgen dat er weer een goede balans komt in de bak en alle visjes gezond blijven.

Met de visjes gaat het gelukkig nu wel goed:

Shamu:
728298laura1990_0_85_januari_201.jpg

Shamu is een heel actief mannetje, en zorgt voor vrij veel onrustig in de bak. Ondertussen is hij bijna al zijn kleur verloren, alleen boven zijn ogen heeft hij nog wat "oogschaduw" zitten.

Badr:
323884laura1990_0_85_januari_201.jpg

Ik heb een tijdje gedacht dat Badr het niet zou gaan redden maar hij is nu toch wel weer goed opgeknapt na de medicatie. :D

Blub:
377414laura1990_0_85_januari_201.jpg


En mijn "nieuwe" aanwinst: Madiba! Ik heb Madiba al een tijdje (al voordat Willem dood ging) maar heb hem nog niet laten zien hier. Ik vind het echt een plaatje, zag hem rondzwemmen bij Dino en was meteen verliefd :D

566674laura1990_0_85_januari_201.jpg

157227laura1990_0_85_januari_201.jpg
 
Wauw, ik ben verliefd op jouw aquarium en visjes!
Eens wij verhuisd zijn gaan we ook over naar onze juwel 300 :)
Kan niet wachten, die van jou is prachtig!
 
Herkenbaar verhaal :) Ik heb nu helemaal niks meer in mijn bak, behalve een klein laagje grind.
 
C�dric Vleminckx zei:
Heb je misschien al eens gedacht aan wat bodembedekking? Je goudvissen gaan hier waarschijnlijk ook graag in zitten ploeteren, ...

Lees het hele verhaal even zou ik zeggen.
 

Terug
Bovenaan