De sluierstaartjes van Laura 1990


L

laura1990

Guest
Ik vond het wel tijd worden om een foto album te beginnen van mijn aquarium. :foto:

Zo stond mijn bak er weken bij, wachtend op een nieuwe filter :(
SUueH8Rt_-MwGnmbJU3ByzvhNPoMwrMF.jpeg


Ik was daarom vet blij toen ik eindelijk de bak kon vullen
SUueH8Rt_-MwGnmbJU3ByzvhNPoMwrMF.jpeg


Na vier week indraaien kon ik eindelijk vissen aanschaffen, en deze twee zijn het geworden:

Badr, een Japanse oranda:
SUueH8Rt_-MwGnmbJU3ByzvhNPoMwrMF.jpeg


En Blub, een schattige ranchu
SUueH8Rt_-MwGnmbJU3ByzvhNPoMwrMF.jpeg


Twee week later zien ze er zo uit: :smitten:
SUueH8Rt_-MwGnmbJU3ByzvhNPoMwrMF.jpeg


SUueH8Rt_-MwGnmbJU3ByzvhNPoMwrMF.jpeg


SUueH8Rt_-MwGnmbJU3ByzvhNPoMwrMF.jpeg


En een overzichtje van mijn bak:

SUueH8Rt_-MwGnmbJU3ByzvhNPoMwrMF.jpeg
 
Je visjes zijn zeker al lekker aan het groeien.
Badr komt uit het schuurtje achterin bij Dino toch? Zat hij niet bij binnenkomst links in een middelhoge bak?
 
De visjes hebben de eerste maand bij mij overleefd :D

Ondertussen weer wat aanpassingen gedaan:
terbNX9swBiClZfLWLiMjrlSo_zfezUs.jpeg


Badr wordt steeds mooier vind ik :D
terbNX9swBiClZfLWLiMjrlSo_zfezUs.jpeg


Blub wordt vooral heel dik
terbNX9swBiClZfLWLiMjrlSo_zfezUs.jpeg


terbNX9swBiClZfLWLiMjrlSo_zfezUs.jpeg
 
De bak ziet er leuk uit zo! En wat een scheetjes van vissen! Ze komen al aardig aan in gewicht, goed bezig ;)
 
Badr is zeker heel mooi aan het worden en Blub krijgt idd een lekker buikje.
Je vissen zien er goed uit en je bak mooi onderhouden.
 
Erg leuke visjes! Ben benieuwd hoe ze er over een paar maanden uit zullen zien!
 
Weer even een update. Ik ben de afgelopen dagen druk bezig geweest om wat veranderen aan te brengen in mijn aquarium. Ik was niet helemaal tevreden over de inrichting en vond slechts 1 interne filter van 1000 l/u niet voldoende. Daarnaast stond mijn bak ook op een heel lelijk tafeltje, die ook nog eens te laag stond om een intern filter onder te zetten.

Zie hier mijn nieuwe kast:

qJXYFineNs-IEIBZRpKYMdMkWfOB6OFD.jpeg


Ik ben heel blij met deze nieuwe kast, oogt echt veel beter. :D Omdat ik toch mijn aquarium helemaal leeg moest halen voor het verplaatsen heb ik meteen de kans gegrepen om mijn standaard zand te vervangen voor zwart zand. Meteen ook een extern filter ge�nstalleerd (tetratec 1200 ex) dus nu zit er een een filter capaciteit van 2600 l/u op, meer dan 10x de inhoud van het aquarium. Moet alleen nog een beetje uitvogelen hoe is alles goed ingesteld krijg. Ben ook een beetje angstig geworden van dat externe filter want ik heb al 1x per ongeluk het halve huis onder water gezet. :( Heb de bestaande achterwand er ook uitgesloopt, vond het ding toch te veel ruimte innemen en bevestiging van de in en uitvoer van het externe filter werd daardoor ook lastiger. Tijdelijk dus even geen achterwand, als jullie nog leuke idee�n hebben dan zijn die zeker welkom.

De visjes doen het gelukkig nog steeds goed :D

Badr:
qJXYFineNs-IEIBZRpKYMdMkWfOB6OFD.jpeg


Blub:
qJXYFineNs-IEIBZRpKYMdMkWfOB6OFD.jpeg


qJXYFineNs-IEIBZRpKYMdMkWfOB6OFD.jpeg
 
Nee joh, ze zijn niet dikkig. Ze zien er juist hartstikke goed uit. Ze horen een lekker gevuld pensje te hebben. :D
 
Ze zien er wel een beetje dikkig uit maar dit hoort inderdaad zo. Naar mijn mening zien ze er gewoon goed gezond en gelukkig uit.
Ik vind Blub zelfs zo leuk dat ik hem voorlopig als profielfoto gebruik.

ps. Ik heb zelf ook een vis die Blub heet.
 
Sinds gisteren hebben Blub en Badr een nieuw vriendje, zijn naam is Willem :D Een behoorlijk actief beestje vergeleken met mijn twee andere dikzakken.

jDZEBDgJUYeOlE0YPbiA92nwUmI8Pz56.jpeg


jDZEBDgJUYeOlE0YPbiA92nwUmI8Pz56.jpeg


jDZEBDgJUYeOlE0YPbiA92nwUmI8Pz56.jpeg


Badr en Blub zijn ook weer gegroeit. Badr zijn wen begint vanaf de onderkant een beetje over zijn oog te groeien helaas. Hoop dat dit niet te veel doorzet.
jDZEBDgJUYeOlE0YPbiA92nwUmI8Pz56.jpeg


Blub had niet veel zin om op de foto te gaan.
jDZEBDgJUYeOlE0YPbiA92nwUmI8Pz56.jpeg
 
Wat een mooi exemplaar! Hij past mooi bij de andere schatjes. Ik hoop dat hij snel zijn weg vindt in het aquarium.
Houd ons op de hoogte!
 
Willem is leuk. :stars: Wel mooi die variatie. Als de groei van de wen van Badr doorzet, is dat dan nog te verhelpen?
 
Bij oranda's waarbij de wen helemaal over de ogen is gegroeid kun je het wegsnijden (onder narcose). Zo ver is het gelukkig met Badr nog lang niet :). Sowieso doe je dat echt alleen wanneer de vis anders niets meer ziet.
 
Met mijn drietal gaat het super! :D Behoorlijk wat veranderingen gehad, o.a. een verhuizing er op zitten. Daardoor zijn helaas al mijn planten verloren gegaan. Maar dit was een leuk excuus om mijn inrichting weer eens aan te pakken, zo ziet mijn bak er nu uit:

njHnn5NtjR4GYdv9vmcDwKQoCYS342-5.jpeg

(beetje slechte foto, met telefoon gemaakt)

Ik zal binnenkort even een uitgebreide update doen :D
 
Eerlijk gezegd vond ik de oude indeling van jouw aquarium leuker. De visjes lijken het ook minder naar hun zin te hebben ;)
 
Hoe kan je dat aan 1 foto zien blubfan? Als iemand weet of de vissen het naar hun zin hebben is Laura het wel :p

Ik vind het een mooie bak!
 
Vind de inrichting leuk geworden ;) Zou alleen wel oppassen met de takken denk ik, als ze gaan paaien. Dat ze zichzelf niet verwonden.
 
Mijn vissen paaien (helaas) niet, het is hier dus altijd heel rustig in de bak. Nooit gedoe met achter elkaar aanjagen, dus vandaar dat ik dit hout wel aandurf. :)
 
Als je visjes niet paaien dan kun je het volgende proberen:

Zet een aantal waxinelichtjes naast het aquarium en steek ze aan.
Strooi wat rozeblaadjes in de bak en zet romantische muziek op.
Plaats een paar oesters in het aquarium.
Dim vervolgens de lichten in de bak een beetje.


Probeer dit een aantal avonden achter elkaar.

Als dit niet werkt kun je hetzelfde nog een keer proberen maar dan maar met 2 visjes in de bak (meer privacy)
 
Zoals beloofd een foto update van mijn visje:

Overzicht van hoe de bak er een paar week geleden bijstond:

02zoYW0jok6D_xYknObJtTydXbbfYtzO.jpeg


Ondertussen is het stuk hout aan de rechter kant er uit gehaald omdat ik toch vond dat er te weinig zwemruimte overbleef voor ze.

En dan nu de visjes:

Badr & Blub:

02zoYW0jok6D_xYknObJtTydXbbfYtzO.jpeg


Lieve Badr, zijn wen heeft de laatste tijd een los stukje. Dit is gebeurd tijdens het verhuizen, hij lijkt er verder geen last van te hebben gelukkig

02zoYW0jok6D_xYknObJtTydXbbfYtzO.jpeg


Willem heeft een hele transformatie doorgemaakt, en heeft geen zwart meer maar is nu helemaal oranje. Ook begint hij al een hump te ontwikkelen. Willem groeit echt mega snel, deze foto is een paar week geleden gemaakt en ik zie duidelijk verschil met hoe hij er nu uitziet.
02zoYW0jok6D_xYknObJtTydXbbfYtzO.jpeg


En als laatste mijn nieuwe aanwinst! Hier ben ik echt mega blij mee :D Ik had nooit gedacht dat ik een vierde vis in deze bak er bij zou nemen maar toen ik zag dat Dino kleine panda demekin verkocht kon ik het niet laten. Het is een mega klein visje, maximaal 2 centimeter van kop tot staart, ik was dan ook even bang dat Badr hem misschien zou opeten maar dat gaat gelukkig allemaal goed.

Meet Shamu:

02zoYW0jok6D_xYknObJtTydXbbfYtzO.jpeg


Er moeilijk om deze kleine op de foto te krijgen. Ik ben in ieder geval super blij met mijn nieuwe aanwinst. Een Panda Demekin heb ik altijd al willen hebben, nu hopen dat hij mooi groot wordt en zijn kleur blijft houden. Voor de langere termijn betekend dit waarschijnlijk wel dat ik naar een grotere bak toe moet, maar dat had ik er wel voor over :)
 

Terug
Bovenaan