De prijs van vissen


D

dschaap

Guest
Hallo allemaal,

Nu begon ik me toch af te vragen hoeveel je voor je vissen kan vragen.
Graag zou ik dit voor alle vissen in onderstaand rijtje op willen splitsen in:
- verkopen op bijvoorbeeld Marktplaats.
- Verkopen aan een bedrijf als de lfs

Ik stel deze vraag voor de vissen:
- platy (koraal)
- gup (sunset)
- Betta Splendens Half Moon Steel Blue
- ancistrus cf. Cirrhosus
- vuurgarnaal
- paarse appelslakken
- apistogramma cacatuoidis (wildvorm)
- apistogramma cacatuoidis "orange flame"

Nu weet ik dat het vaak is wat een bepaald persoon er voor zou geven, maar ik zou t toch fijn vinden als ik toch een soort indicatie heb.

Hartelijk dank,
Daniel
 
Ik vind het geven van een indicatie erg moeilijk omdat er veel kan meespelen.
Namelijk hoe snel wil je van de vissen af en waar woon je en hoe graag wil de koper jouw vissen hebben.
Als ik iets via MP zou kopen zou ik zeker niet meer dan de helft willen betalen want je weet niet hoe oud de vissen zijn en of ze echt gezond zijn.

Ik denk dus dat je per geval moet bekijken en afwachten wat men wil geven voor je vissen.
Als ik ze zou verkopen zou ik zelf iets van 1/3 van de winkelprijs vragen voor een volwassen vis.
Maar ja dit is erg persoonlijk natuurlijk.
 
Ik woon in Rotterdam.
De vissen zouden (als ik er mee begin) eigen kweek zijn. Opzich hoef ik niet bam in 1 keer van de vissen af, maar wil er ook niet maanden lang mee blijven zitten.
Welke vissen zou je uberhaupt nog verkopen?
 
Tja welke zou men willen kopen kun je denk ik beter vragen??
De Guppen en het Platy zullen denk ik moeilijk worden want dat is een goedkoop massa product.Tenzij je ze voor een appel en een ei wegdoet.
Ik verwacht dat er voor de Betta en de Apisto s meer serieuze interesse is.
Maar ja soms denk je die verkoop ik toch niet en dan kijk je ervan op hoeveel animo er nog voor is.
Maar soms is het omgekeerd natuurlijk ook wel het geval.

Zoals ik al zei is het per geval afwachten wat je kan verkopen en wat men bereid is te betalen.
 
Ik hoop niet dat je verwacht er rijk van te worden. Als je je kosten er uit haalt mag je al blij zijn. Een aquariumzaak met de juiste connecties kan bij de kweker rechtstreeks in Singapore kopen voor prijzen die nauwelijks te geloven zijn, en dat is dan inclusief vrachtkosten. Bij de handel zal je dus vrijwel nooit terecht kunnen voor een redelijke prijs, die kopen veel goedkoper in. Je zal het dus moeten hebben van particulieren, en dat gaat natuurlijk nooit in grote aantallen
 
Dat snap ik zeker, maar begon het me toch af te vragen.
Als ik bv jongen heb van mn betta's, wat zou ik bij een lsf kunnen verwachten?
 
AquaVISie zei:
Ik hoop niet dat je verwacht er rijk van te worden. Als je je kosten er uit haalt mag je al blij zijn. Een aquariumzaak met de juiste connecties kan bij de kweker rechtstreeks in Singapore kopen voor prijzen die nauwelijks te geloven zijn, en dat is dan inclusief vrachtkosten. Bij de handel zal je dus vrijwel nooit terecht kunnen voor een redelijke prijs, die kopen veel goedkoper in. Je zal het dus moeten hebben van particulieren, en dat gaat natuurlijk nooit in grote aantallen

Dat is een waar woord.
In massa geproduceert is altijd goedkoper.
 
Ik dacht ik ga er ff achteraan en maakte een overzichtje:
416292_0_82_naamloos.jpg


Als iemand er aanmerkingen op heeft, alsjeblieft, zeg het, ik wil het overzicht namelijk zo compleet mogelijk houden.
Ook eventuele toevoegingen graag vermelden, misschien is het handig om ergens zo'n overzicht te hebben, voor iedereen.
 
Met je betta prijzen zit je veel te hoog. In de winkel zijn mannen te koop voor 5.95 en vrouwen voor 2.95. Ancistrus gaat geen winkel je voor betalen, die geeft iedereen die een koppel heeft erg graag weg.
 
We hebben t hier over de halfmoon variant, deze wordt door de meeste winkels tussen de 10 en 15 euro variant verkocht.
De ancistrussen was echt een wilde gok, maar toch kan je met wat geluk er wel iets voor krijgen!
 
dschaap zei:
We hebben t hier over de halfmoon variant, deze wordt door de meeste winkels tussen de 10 en 15 euro variant verkocht.
De ancistrussen was echt een wilde gok, maar toch kan je met wat geluk er wel iets voor krijgen!

De verkoopprijs zegt helemaal niets. Op vissen zitten enorme marges. Zoals ik hierboven al gezegd heb, de groothandel laat uit Singapore vissen komen met een gemiddelde prijs van 10-15 eurocent. En dat is inclusief vrachtkosten. Een winkelier heeft die marges nodig om zijn kosten eruit te halen. Hij moet tenslotte ook leven, de kosten van zijn winkel etc etc terug verdienen. Ze zijn dus gek als ze jou meer gaan betalen. Als je een goede klant bent willen ze jou misschien matsen, maar ik zou daar niet al te vast op rekenen
 
Wildvorm weet ik niet meteen zitten, maar wildvang zit omenteel bij
- Aquahuis import zuid amerika (�14,95)
- Aquaria Veldhuis (�28,50)
 
Velen zijn begonnen met kweken om de centen, en velen zijn gestopt omdat ze er een financi�le kater aan over houden.

Je kan bijna beter met je geld op de lotto spelen ;)
 
Overigens : Kweken is en blijft natuurlijk een goede zaak. Als op die manier wildvang (enigszins) verminderd kan worden is dat alleen maar positief. Je moet dit wel alleen maar voor de hobby willen doen, en niet voor het geldelijk gewin, want dan kom je bedrogen uit
 
AquaVISie zei:
Overigens : Kweken is en blijft natuurlijk een goede zaak. Als op die manier wildvang (enigszins) verminderd kan worden is dat alleen maar positief. Je moet dit wel alleen maar voor de hobby willen doen, en niet voor het geldelijk gewin, want dan kom je bedrogen uit

Mee eens,
maar dit is dan ook weer voor meer voor experten bedoeld,
iemand die beginnend kweker is en die zijn vissen wil verkopen kan beter met vissen kweken die gangbaar zijn, alleen zit je dan weer dat je deze vissen niet duur genoeg kan verkopen zodat er nog winst is.
 
Mijn ancistrus koppel bleef eieren leggen, heb er honderden weggegeven omdat ik ze anders niet kwijt kon en zelfs de winkels er een overschot van hadden. Heb uiteindelijk het kweekkoppel verkocht voor 10,- maar ik heb nu jongen van de Corys en de garnalen en zag een schuimnest van de diamantgoerami's.

Reken er ook op dat je dan vaak vreemden in je huis laat, wel ge�nteresseerd in je bak, maar ik wilde het niet meer :)
 
luc zei:
AquaVISie zei:
Overigens : Kweken is en blijft natuurlijk een goede zaak. Als op die manier wildvang (enigszins) verminderd kan worden is dat alleen maar positief. Je moet dit wel alleen maar voor de hobby willen doen, en niet voor het geldelijk gewin, want dan kom je bedrogen uit

Mee eens,
maar dit is dan ook weer voor meer voor experten bedoeld,
iemand die beginnend kweker is en die zijn vissen wil verkopen kan beter met vissen kweken die gangbaar zijn, alleen zit je dan weer dat je deze vissen niet duur genoeg kan verkopen zodat er nog winst is.

Nog sterker, je mag blij zijn als je voldoende krijgt om uit de kosten te komen, laat staan winst maken
 
colisa lalia zei:
Wildvorm weet ik niet meteen zitten, maar wildvang zit omenteel bij
- Aquahuis import zuid amerika (�14,95)
- Aquaria Veldhuis (�28,50)

Of die van Aquahuis wildvang zijn vraag ik me af. Groot deel van de vissen daar komen van kwekers in Tjechie.
 
En bij Veldhuis zou je een ander plaatje verwachten dan deze, want deze lijkt meer op de 13 in een dozijn cacatuoides die zelfs de dierenwinkel hier op de hoek heeft. Maar eigenlijk was het me daar niet om te doen. Daniel stelt wildvorm cacatuoides te hebben, maar die worden zo weinig aangeboden dat de kans gewoon vele malen groter is dat het om een selectief gekweekte variant gaat. En dat zou wel eens invloed kunnen hebben op de prijs.

~ Ivo
 
Ho, wacht.
Ik heb nergens gezegd deze vissen te hebben!

T gaat mij er alleen maar om dat ik of meer dat er een overzicht is, want deze info is vaak nergens te vinden.
Ook gaat het mij er echt niet om dst ik winst ga maken met kweken. Maar op dit moment heb ik 4 aquaria op mn kamer en 1 in de huiskamer en pomp ik er gemiddeld 40 euro per maand in. Stel dat ik als ik ergens een keer tijd ga hebben iets kan doen om dit te verminderen dan doe ik dat.
Daarom onderaan ook gezegd : zeg het wanneer je toevoegingen hebt.
 
dschaap zei:
Ook gaat het mij er echt niet om dst ik winst ga maken met kweken. Maar op dit moment heb ik 4 aquaria op mn kamer en 1 in de huiskamer en pomp ik er gemiddeld 40 euro per maand in. Stel dat ik als ik ergens een keer tijd ga hebben iets kan doen om dit te verminderen dan doe ik dat.
Als je de kosten van je aquariumhobby in zijn totaliteit wilt verminderen zul je wel degelijk winst moeten maken op je afdeling 'kweken'...

~ Ivo
 
Toch ben ik wel benieuwd naar zo'n wildvang A.Cacatuoides, deze hebben niet de gele/rode vlekken in de staart en vinnen. Zo'n pak em beet 25 jaar geleden werden deze vissen pas een beetje populair, vooral toen jaren later de kleuren erbij kwamen.
Heb nog oude boeken en daar staan ze met allerlei verkeerde namen, bijv A.klausewitzi, Haraldschultzi of als A.borelli. De A.borelli heette toen weer A.reitzigi etc..
Toen waren de Agassizi ook nog mooi met hun echte kleuren, maar dat is m'n persoonlijke smaak.. :)
 
Hier in de buurt zit geen enkele handelaar die voor 'doorsnee' visjes zoals jij ze opsomt ook maar iets wil geven. Een eigenaar heeft mij me gezegd dat hij alles aanneemt als een soort 'service' en het gros gewoon afmaakt omdat hij de toevloed niet kan bijhouden.
 
Ik weet niet waar je woont, maar ik woon in een buitenwijk van rdam waar ik binnen 15 km 12 zaken heb gevonden waarbij er 7 al interesse hebben in de betta's bv.
 
Mascha&Ivo zei:
dschaap zei:
Ook gaat het mij er echt niet om dst ik winst ga maken met kweken. Maar op dit moment heb ik 4 aquaria op mn kamer en 1 in de huiskamer en pomp ik er gemiddeld 40 euro per maand in. Stel dat ik als ik ergens een keer tijd ga hebben iets kan doen om dit te verminderen dan doe ik dat.
Als je de kosten van je aquariumhobby in zijn totaliteit wilt verminderen zul je wel degelijk winst moeten maken op je afdeling 'kweken'...

~ Ivo

Ja daar heb je dan wel weer gelijk in, maar ik zie het net iets anders:
De aquaria heb ik al. als ik er dan 1 vul met een soort die kweekt en verkoopt dan zou dat heel makkelijk zijn.
Nu heb ik bijvoorbeeld een aquarium met 4 appelslakken en wat vuurgarnalen.
Het stond toch leeg. Nu hoop ik dat het een beetje kweekt, dan heb ik iets extra geld voor de hobby. Al zet dit natuurlijk niet echt zoden aan de dijk.
 
Is er misschien iemand hier die de prijzen van (een soort) maanvissen op kan noemen?
 
dschaap zei:
Is er misschien iemand hier die de prijzen van (een soort) maanvissen op kan noemen?

Ligt er helemaal aan welke dat je bedoelt. Prijzen vari�ren tussen de � 4 en � 30 per stuk.

Er zijn namelijk meer vissen die Maanvis worden genoemd.

Je hebt de gewone Maanvis , Pterophyllum scalare in meerdere vormen, maar ook bv de Pterophyllum altum ook weer in meerdere vormen. Je zal dus iets specifieker moeten zijn in je vraagstelling
 
AquaVISie zei:
dschaap zei:
Is er misschien iemand hier die de prijzen van (een soort) maanvissen op kan noemen?
Je zal dus iets specifieker moeten zijn in je vraagstelling

Dit is hier nou juist het punt, ik heb nul kennis van maanvissen, het gaat mij er alleen om deze lijst uit te breiden.
Wel ben ik me zo breed mogelijk aan het inlezen.
De specificatie mag je zelf bedenken.
 
Die prijzen zijn dus winkelprijzen voor volwassen exemplaren. Vergelijk dat gewoon met prijzen die je al hebt
 
Voor guppen en dergelijken neem ik een tiende van de verkoopprijs, maar de betta's zijn juist weer voor een groter percentage.
De prijs voor het zelf verkopen is een combinatie tussen gemiddelden op mp en de winkelprijs.

Voor maanvissen weet ik echt niet hoe ik op de prijs bij bedrijven moet komen, of er gradaties zijn.
Want t zou betekenen dat je voor je vissen of �0,30 tot �3,- krijgt of dat ze in de winkel �40,- tot �300 kosten.

Misschien klopt dit, maar als er corrigerende opmerkingen zijn, graag
 
Voor guppen en dergelijke kan je 1/20 van de verkoopprijs nemen, voor andere moeilijker te krijgen vissen 1/10 in Azi� kost het namelijk bijna niets. 4 dozen vissen kosten ongeveer 1200 euro voor een winkelier.
 
Toch nog een beetje aan t spelen er mee...
Nu vroeg een vriend van me wat hij voor 144 super red zou kunnen krijgen. zijn jongen zijn nu 3,5 cm.
het gaat om beide mogelijkheden, in de LFS en op bv MP.
 

Terug
Bovenaan