De mooiste discussen


K

komvissendan

Guest
Ik ben benieuwd naar jullie mooiste discus soorten? Ik heb zelf een top lijstje gemaakt. Maar ben benieuwd wat de echte fans de aller mooiste vinden :)



[PARSEHTML]<iframe width="560" height="315" src="https://www.youtube.com/embed/AQXoIVFY85M" frameborder="0" allow="accelerometer; autoplay; encrypted-media; gyroscope; picture-in-picture" allowfullscreen></iframe>[/PARSEHTML]
 
Ik blijf de Heckel discus het mooist vinden. Met name de kleuren vind ik prachtig. Al die rare felle kleuren van de meeste kweekvormen kan ik echt niet aan wennen.
 
wildvang, en anders wildkleur, maar zo min mogelijk kweekkleuren en kauwgomballen............
 
Ik ben geen kenner en kijk enkel naar de kleur maar die "rode" uit de video vindt ik ook erg mooi.
 
De Heckel is niet de mooiste maar wel de moeilijkste en de meest uitdagende van alle soorten om te houden en verzorgen ooit gehad maar beina onmogelijk om deze tot volwassen toestand te krijgen,maar goed dit was niet de vraag.
Aziaten die zal ik nooit promoten,dit zijn vissen zonder aanwijsbaar karakter.
 
Voor mij is de wildkleur het mooiste. Ik heb nu een aantal keren wildvang gehad ( blauw en bruin) en die waren prachtig.
 
Ica red heckel van Weisflog

20190915_223114.jpg


Leopard van Weissflog

20190915_223012.jpg


klassieke rood turquoise Piwowarski
20190915_222950.jpg
 
Ik vind wildvormen toch echt het mooiste, maar probeer maar eens aan goede nakweek discussen van échte wildvormen (F1, voor wat het waard is) te komen. 100% wildvang is vaak weer wel te koop, maar die kosten een godsvermogen. Er zijn ook een stel kweekvarianten die heel aardig in de buurt komen van de wildvormen. Die vind ik vaak ook wel mooi, zoals de Téfe, Alenquer van Stendker. Ook Piwowarski heeft een paar mooie vormen.

De helemaal effen rode- of blauwe frisbee's vind ik zelfs spuuglelijk. Dat staat voor mij echt veel te ver van het origineel af. Maar goed, het is natuurlijk vooral een kwestie van smaak. Hoewel... er is nog wel eens wat discussie over de varianten waar de strepen niet of nauwelijks zichtbaar zijn. Maar da's een andere DISCUSsie :)
 
Serge inderdaad,wildvang F1 gaan we ook naar mijn idee inderdaad niet in Nederland vinden,misschien in Duitsland.Zelf heb ik nu nog 6 piowarski's rood turquase .Inderdaad bij de pigeons als voorbeeld zijn er inderdaad geen strepen te zien of andere veranderende kleuren die een stemmingswisseling / gedrag weergeven.
 
Ja, ik heb me daarover verbaasd. Discus was één van de opties die in gedachten had voor mijn bak, en toen ik me erin ging verdiepen kwam ik erachter dat echte wildvorm niet of nauwelijks verkrijgbaar was. Wildváng wordt regelmatig aangeboden, maar 150 Euro of meer per vis voor een gevoelige soort, waar ik geen ervaring mee heb, vond ik een risico dat ik niet wilde nemen. Helemaal omdat ik er minimaal een stuk of acht zou willen. Was goede nakweek beschikbaar geweest (F1, misschien liever nog F2 zelfs), had ik het misschien wel gedaan.

Naja, misschien in de toekomst nog eens, Ik blijf het fraaie vissen vinden :)
 
Ik ga geen discussen houden. Ten eerste is mijn bak te klein, maar ik wil het gewoon niet opbrengen. Net iets te intensief aan werk denk ik.
Hetzelfde voor zeewater. Dat is echt werken!
 
Dat is dan de juiste beslissing.
 
Ik vind wildvormen toch echt het mooiste, maar probeer maar eens aan goede nakweek discussen van échte wildvormen (F1, voor wat het waard is) te komen. 100% wildvang is vaak weer wel te koop, maar die kosten een godsvermogen. Er zijn ook een stel kweekvarianten die heel aardig in de buurt komen van de wildvormen. Die vind ik vaak ook wel mooi, zoals de Téfe, Alenquer van Stendker. Ook Piwowarski heeft een paar mooie vormen.

De helemaal effen rode- of blauwe frisbee's vind ik zelfs spuuglelijk. Dat staat voor mij echt veel te ver van het origineel af. Maar goed, het is natuurlijk vooral een kwestie van smaak. Hoewel... er is nog wel eens wat discussie over de varianten waar de strepen niet of nauwelijks zichtbaar zijn. Maar da's een andere DISCUSsie :)
In Hasselt is ene aquariumshop die F1 verkoopt. Ze zeggen wildvang en hebben die ook maar ook F1.
Let er wel op dat als je nakweek hebt en wildvang erbij wilt zetten dat je parasitaire problemen kunt krijgen die je nakweek niet fijn vinden. Alles is te behandelen maar het koste mij ene paar mooie nakweekvissen.

On Topic;

Ikzelf vindt de ook de wildkleuren het mooist. Met name de Turquoise, de Bruine en de Groene (Tefe)
Ikzelf heb daarom de rood-turquoise, Brilliant-Truquoise en Alenquer.
 
Ik ga geen discussen houden. Ten eerste is mijn bak te klein, maar ik wil het gewoon niet opbrengen. Net iets te intensief aan werk denk ik.
Hetzelfde voor zeewater. Dat is echt werken!
Haha ik denk hier een beetje hetzelfde over!
 
Wildvang is erg mooi maar persoonlijk hou ik er niet van, er worden er duizemden gevangen en slechts enkele overleven. Nu er ook nakweek ik zou ik zelf hier voor kiezen. Natuurlijke kleur is dan inderdaad mooi maar ikzelf vind de felle kweekkleuren toch ook erg mooi.
 

Terug
Bovenaan