De lantis aquaria van Don1262


En ondanks het geknippeldeknipknip is het nog steeds een groene oase.
Ja! Sommige een beetje gelig en met gaatjes maar er zitten wel mooie stukken tussen het is net onkruid eigenlijk 😬
 
Zo! Weet nog niet helemaal wat ik er van vind maar het zit er in gewurmd! Groeit vast uiteindelijk naar het licht toe 😄
 

Bijlagen

  • IMG_20230913_233020.jpg
    IMG_20230913_233020.jpg
    1.6 MB · Weergaven: 29
Zo! Weet nog niet helemaal wat ik er van vind maar het zit er in gewurmd! Groeit vast uiteindelijk naar het licht toe 😄
Lekker vol al en morgen staan de planten al rechtop.
 
Heb een mooiere hoek gevonden 😁 hopen dat alles nu een weekje zonder snoeien kan... ik weet niet waar ik het laten moet

 
Aan de wal van lantis groeit het ook allemaal kleurig en rijk 😁
 
De eerste 2 uit de video herken ik nog van de tijd dat ik een kind was en vooral die eerste kan ook rap groeien. In de winkel zie ik ze weinig maar goed ik let er niet echt op.
 
De eerste 2 uit de video herken ik nog van de tijd dat ik een kind was en vooral die eerste kan ook rap groeien. In de winkel zie ik ze weinig maar goed ik let er niet echt op.
Tradescantia 😀 in zuidamerika groeit het als onkruid! Ik durf hm niet af te knippen maar het word wel tijd... ik wil hm vermeerderen en als hij langer word gaat hij zo hangen en kaal worden dat vind ik minder mooi. Eigenlijk moet je hm kunnen laten kruipen. Dat is ook wel gaaf, overal langs mn raam wat potjes zetten en hangen en de plant van pot naar pot laten groeien 😄 die 2de is een siernetel. Hele mooie is dit ik ben benieuwd of ie zo mooi donker blijft. Ik zag er net ergens die was maar een beetje licht groen. Maar mijn vensterbak is beter dan hun vensterbank 😂 (plantenasiel) heb net ff 200 stekjes Kalanchoë gebracht 🤷 kreeg een pannekoek plant er voor terug 😁

Oh wacht ik zie nu dat ik er 2 van tradescantia had geplaatst grapje ;)
 
Vroeger vond ik iets met kamerplanten doen nog wel leuk en die plant heb ik steeds gestekt als de stengels wat langer werden dus we hadden potjes vol met die plant in huis staan.
Maar ja dan heb ik het over 45 jr geleden hoor:DD
 
Toe cood toe nut cher 😁
Thank You GIF by Billboard Music Awards
 
Mooie garnaaltjes.
Tx! Ik hoop vooral dat er een vrouwtje tussen zit. Heb nog geen kleintjes gezien de laatste anderhalve maand 😅 misschien waren ze nog jong. Hoop dat de kweker mee gaat denken als het zo blijkt te zijn 😒 of het moet gewoon het risico van het vak zijn.

Maarja kan misschien beter nu een vrouwtje er bij nemen dan dat ik wacht tot de 20 "mannen" overleden zijn. Ik dacht dat een garnaal maar een maand leefde... ze zijn wel heel mooi ik snap niet waarom ik niet eerder voor blauw ging. Mn rode ga ik verhuizen 😄 daat zijn er ook maar 20 van over. Half jaar geleden had ik er 100. Geen iedee waar ze heen zijn. Sinds dat ik gestopt ben met filterprut in de garnalen bak te doen en de bodem schoon is zijn ze met veel minder 🤔
 
Kan me niet voorstellen dat er geen vrouwen bijzitten en die herken je snel hoor want die zijn veel voller.
 
Het leven van een bel, die gaat heel erg snel. Voordat het ook maar iets snapt, is het al aan de oppervlakte geknapt. Geen voordringers toegestaan!
 
Dit is waarom torenslakken zo nuttig zijn! Ze weten altijd een te veel aan voedsel op te merken en racen vaak gelijk naar de bron toe.
Ook zijn het net kleine olifantjes met slurfjes, terwijl ze alle lekkere hapjes van de planten af sabbelen.
Zoals heel duidelijk te zien is op de video eten ze de plant niet op, ook zitten ze niet aan de rottende delen ze sabbelen vooral aan de biofilm en houden de biofilm daarmee dun. Wat goed tegen algen helpt.
Het is ontzettend grappig om ze zo rond te zien kruipen. En ze hebben hele gave stekels. Ook laten mijn helena slakken de torenslakken goed met rust.
 
Na al het knippen maar een plek gezocht voor het plakken. Nu 2 weken verder en was me planten nu al zat dus planten er weer uit, en nieuwe planten in gedaan. Kijken of die net zo goed groeien. Dan heb je in eens 100 planten over. Stuur maar een pb bij interesse. Mn handen gaan jeuken straks staat er nog een bak.
 
Laatst bewerkt:
Naar de bak waar ik het minste om kijk, groeien me drijf planten het mooiste. 🤔 iemand een clue? Zou het de lamp zijn?
2de deel van de video hoor je mn vissen miauwen omdat ze het eten lekker vinden niets speciaals.
 
Dat zijn inderdaad mooie grote exemplaren Don.
Echt zonde dat die zo achter de deksel verstopt. Ik denk dat ie in mn kom ook wel redelijk zou doen in de half schaduw. Mn garnalenbak gaat toch weg binnenkort
 
Waarom doe je de garnalenbak weg dan?
Omdat die af gedraaid is 😂 ik doe er niets mee buiten zo nu en dat voer er in gooien. Kan niets met het formaat, de bodem de inrichting. Daarnaast ben ik mn rode garnalen in een andere bak aan het verhuizen dus dat maakt die andere bak overbodig. Ik heb tenslotte 7 aquariums staat 😂
 
Ik voeg 1,5x de dosis Micromix toe en zit met de no3/po4 vaak rond de 20/2 na het toevoegen. Dat doe ik altijd na de verversing van 50%.
Welke micromix? Ik moet ook iets vinden om toe te voegen maar weet nog niet zo goed wat. Misschien moet ik is een ijzertabetje toevoeg in in me bodem kijken of dat tegen de gelige blaadjes en gaatjes helpt. Anders moet ik ook me waterkolom bemesten in nn plantenbakken. Vooral nu ik er iets moeilijkere planten in heb 😄
Ben benieuwd of ze het doen in de 18 graden. Misschien maar ff verwarmen ofzo.
IMG_20230929_150818.jpg
IMG_20230929_150806.jpg
 
Zo slecht hebben ze het niet. Ze hadden ook een tonijn kunnen zijn, dan lagen ze nu op me pizza 😂 lekker, eten met een schuldgevoel 😂 nee vegetariër kan ik niet zijn.
 

Bijlagen

  • IMG_20231003_001858.jpg
    IMG_20231003_001858.jpg
    1.5 MB · Weergaven: 22
Ja die Tonijn heeft het niet goed meer in elk geval:DD
 
Hij zit me al een uur aan te staren
Althans... ik heb pas sinds een uur door dat hij me zit aan te staren...
IMG_20231007_034017.jpg
 
Deze plant heeft echt zo iets van.. "neem me niet kwalijk ik leg even mn blad over heel je bestaan heen" tegen de plant links naast hm. Zn volgende blad word nog groter! Hij groeit als sla😄
IMG_20231008_170731.jpg
 

Terug
Bovenaan