De grootste rivieren van de wereld


D

Deleted member 14272

Guest
Beste, een kijktip voor vanmiddag op NP02 beginnend om 17.10. Misschien een herhaling van gisteren, maar zomaar een nieuwe uitzending, altijd mooi toch.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Klopt, had ik erbij moeten vermelden,,.
 
Ben het is elke dag nog steeds op NP02, zelfde tijd wanneer het weer stopt, de uitzending weet ik niet maar morgen waarschijnlijk weer een nieuw onderwerp.Maar waarschijnlijk was je net als zovelen al bekend met de uitzending.

@ ancistruz sorry voor de verkeerde tijdsmelding, ging meer om de inhoud dan het bericht.

Overgens ben ikzelf erg geintereseerd in zie de bijgevoegde foto die bij mij aan de muur hangt.
 

Bijlagen

  • IMG_0570.JPG
    IMG_0570.JPG
    244.8 KB · Weergaven: 72
Net gekeken, hele mooie beelden. Maar wat mij betreft mag het nog wel een beetje meer diepgaand hoor. Want waarom komt Cairo in 2025 zonder water te zitten? Klimaatverandering? Daar hadden ze best meer op in mogen gaan... Is dat oorspronkelijk de BBC of is het de bewerking van de EO waardoor dat komt? Ik heb destijds wel gemerkt dat er af en toe heikele thema's worden vermeden/weggesneden...
 
Giebeltje

Of het bewust is weggelaten dat weet zelf ik niet, misschien dat iemand met meer kennis daar een antwoord op heeft, oorspronkelijk BBC,?.

Wat mij wel een beetje bezig houdt is dat de waterhuishouding in die regio's en andere landen , b.v. Israel en omliggende landen een groot probleem gaat geven voor de toekomst, oorlog om water.
 
Ben het is elke dag nog steeds op NP02, zelfde tijd wanneer het weer stopt, de uitzending weet ik niet maar morgen waarschijnlijk weer een nieuw onderwerp.Maar waarschijnlijk was je net als zovelen al bekend met de uitzending.

@ ancistruz sorry voor de verkeerde tijdsmelding, ging meer om de inhoud dan het bericht.

Overgens ben ikzelf erg geintereseerd in zie de bijgevoegde foto die bij mij aan de muur hangt.
Ik weet ook natuurlijk dat het om de inhoud ging. Ik zit maar te dollen met je.
 
Giebeltje

Of het bewust is weggelaten dat weet zelf ik niet, misschien dat iemand met meer kennis daar een antwoord op heeft, oorspronkelijk BBC,?.

Wat mij wel een beetje bezig houdt is dat de waterhuishouding in die regio's en andere landen , b.v. Israel en omliggende landen een groot probleem gaat geven voor de toekomst, oorlog om water.
Welk probleem gaat het geven dan volgens jou?
 
Wat mij wel een beetje bezig houdt is dat de waterhuishouding in die regio's en andere landen , b.v. Israel en omliggende landen een groot probleem gaat geven voor de toekomst, oorlog om water.
Dat verbaast me niets. En dat is iets wat zeker een rol speelt bij de huidige klimaatverandering: de woestijnen worden steeds groter. En ook het stedelijk gebied groeit. Een paar jaar terug heb ik bij de EO een documentaire gezien, ook van de BBC denk ik, waarbij ze een stad in India ( Mumbai, New Delhi?) lieten zien. Het enige stukje groen in de hele luchtopname was een dakterras in het midden van stedelijk gebied, waar honderden Halsbandparkieten dagelijks neerstreken voor hun portie graan. Eigenlijk vond ik dat best hartverscheurend.
 

Terug
Bovenaan