De bakjes van Sanneke80 ...


Speciaal op verzoek van Ruben nog wat foto's ;) :D

Vandaag weer de bak van de fysio onder handen genomen en een leuk schooltje tetra's toegevoegd...
De planten beginnen nu eindelijk beter te groeien, langzaam, maar het begin is er.
Ik heb er een javavaren op een stukkie spiderwood aan toegevoegd.
De rode lotus slaat erg goed aan, daar ben ik zelf heel blij mee.

2017-06-23 12.57.02.jpg


2017-06-23 12.56.45.jpg
 
Verder nog een update van mijn rode neo garnaaltjes, die zaten eerst in mijn 60 cm waar ik ook caca's in heb zitten.
Alleen hierdoor heb ik nooit jongen van hun gehad en dat vond ik eigenlijk heel erg zonde.

Dus toch maar een apart bakje voor ze opgezet en heb nu al heel veel kleine baby's! :D

2017-06-21 22.06.29.jpg


2017-06-04 20.53.27.jpg
2017-06-04 21.03.52.jpg
2017-06-21 22.06.46.jpg
 
Bedankt! De rode garnaal was bijna dood! Ze heeft gisteren haar baby's losgelaten maar kwam niet door haar vervelling heen, echt heel zielig. Ik heb gisteravond al geholpen zodat ze een deel kwijt was en weer wat kon zwemmen en vandaag het laatste stukje rond haar staart losgehaald, maar ze is al aardig verzwakt, hopelijk gaat ze het redden.

Wat sneu! Goed dat je haar hebt geholpen! Ik hoop ook dat ze het gaat overleven



Wat is die bak van je fysio mooi aan het worden zeg! Leuk dat er al visjes inzitten!

Had je dat aparte bakje voor de rode garnalen al staan? Of is dat er WEER een extra:D:p
Straks komt de politie nog even kijken of mevrouw Sanne geen wiet verbouwt:D
 
Wat sneu! Goed dat je haar hebt geholpen! Ik hoop ook dat ze het gaat overleven



Wat is die bak van je fysio mooi aan het worden zeg! Leuk dat er al visjes inzitten!

Had je dat aparte bakje voor de rode garnalen al staan? Of is dat er WEER een extra:D:p
Straks komt de politie nog even kijken of mevrouw Sanne geen wiet verbouwt:D

Ik had dat bakje nog staan, maar zat niks in :D :D :D
 
Dank je!
 
Hele mooie garnalen. Goed dat je ze apart hebt gezet!
 
Dank je Marcel!

Ik heb mijn nanocube omgebouwd tot CR bak. En alle vuurtjes in de grote bak gedaan.
Eerst zag ik ze niet, maar inmiddels wemelt het ervan. Ze zitten overal.
 
Ik heb mijn nanocube omgebouwd tot CR bak. En alle vuurtjes in de grote bak gedaan.
Eerst zag ik ze niet, maar inmiddels wemelt het ervan. Ze zitten overal.

Wat leuk dat je ze nu meer ziet! Een goede set dus!


Ik heb nog een hele leuke up-date over Cr gesproken hihi.

Op de vivariumbeurs kreeg ik van John en @jessicapilon een groepje CR/CB garnalen.
Helaas ging er om wat voor reden dan ook iets niet helemaal goed en ging de ene na de andere garnaal dood.
Ik kreeg ze gewoon niet aan het eten.

Maar twee garnalen wilden wel blijven leven en dat bleken een mannetje en een vrouwtje te zijn, die ook nog verliefd werden op elkaar !

En nu heb ik ineens een hele bubs baby;s ! :smitten:

2017-06-25 17.32.01.jpg
 
Wat leuk!!

En 2 kleuren!
 
Zo! Die hebben er zin an! Gelukkig vonden ze elkaar aardig, al vraag ik me bij die konijnen als guppies en garnalen wel af of je het 'liefde' mag noemen.

Begint weer te kriebelen hier die crystals.... Helaas wordt de vriendin denk ik niet echt gecharmeerd als ik er een bak bij neem.

De jonkies lijken nog een mooie dekking te hebben ook! :D
 
Erg leuk om te zien San. Ik had het al van Jes gehoord maar nu op de foto is het leuk om ze zo te zien:thumbs:.
 
Een beetje drama maar gelukkig met een happy end. Leuk zo al die gekleurde jongen.
 
Zo! Die hebben er zin an! Gelukkig vonden ze elkaar aardig, al vraag ik me bij die konijnen als guppies en garnalen wel af of je het 'liefde' mag noemen.

Begint weer te kriebelen hier die crystals.... Helaas wordt de vriendin denk ik niet echt gecharmeerd als ik er een bak bij neem.

De jonkies lijken nog een mooie dekking te hebben ook! :D


Laten we het maar gewoon liefde noemen, rampenstampen klinkt zo onaardig :D :D :D
En je vriendin gewoon heel langzaam aan laten wennen. Niets overhaasten, wie weet lukt het dan :D


Erg leuk om te zien San. Ik had het al van Jes gehoord maar nu op de foto is het leuk om ze zo te zien:thumbs:.

Ben er heel blij mee. Zo zie je maar, gaat er een hele groep dood, op twee na, en nu na zoveel maanden ook ineens baby's.
Het blijven rare knakkers die beestjes :D


Een beetje drama maar gelukkig met een happy end. Leuk zo al die gekleurde jongen.

Zeker een drama was het, het is niet leuk om zoiets mee te maken, vooral omdat je niet weet wat de oorzaak was. Maar zoals de sprookjes is het idd een happy end! :D
 
Wat leuk Sanneke! Hoeveel heb je er nu?
 
Even een update van een nieuw project :D

Een kweekstelling paste er nog wel bij in mijn slaapkamer!

2017-06-13 09.14.44.jpg
2017-06-13 09.26.57.jpg
2017-06-21 11.38.05.jpg
2017-06-21 13.02.11.jpg
2017-06-21 13.37.04.jpg
2017-06-21 14.06.30.jpg


Omdat de planken niet waterdicht zijn heb ik ze beplakt met decoratie plakfolie.

2017-07-07 14.41.36.jpg


Nu moet ik nog:

-de achterkantjes van de kweekbakjes zwart verven
-de hamburger filtersysteem maken en installeren
-iets verzinnen voor de verlichting van de bakjes
-alle snoeren netjes wegwerken

Het project ligt alleen nu al even twee weekjes helemaal stil, omdat ik momenteel te weinig energie heb.
Maar zodra het lijfje weer groen licht geeft, ga ik weer aan de slag :D
 
Ziet er goed uit Sanne en je bent best wel handig dus:thumbs:
 
Een kweekstelling is altijd mooier dan aparte kweekbakjes vind ik en je hebt er nog een plaatsje voor gevonden en dan kun je ze ook maximaal in het oog houden van uit je bed.
Welke soorten garnalen heb je dan allemaal zitten en kweken ze allemaal even makkelijk Sanneke ?
 
Mooi hoor!


Nog even en je hebt meer bakjes dan de record-houder hier!:D;)
 
Dank jullie wel! :D

Een kweekstelling is altijd mooier dan aparte kweekbakjes vind ik en je hebt er nog een plaatsje voor gevonden en dan kun je ze ook maximaal in het oog houden van uit je bed.
Welke soorten garnalen heb je dan allemaal zitten en kweken ze allemaal even makkelijk Sanneke ?

Wat ik nu aan garnaaltjes heb:

Neocaridina:
-rood
-geel
-oranje
-blauw

Caridina:
-crystal blank en red
-taiwan bee black en red
-spotted head pinto black en red

Ik wil de huidige groepen nu gaan uitbreiden en de kleuren splitsen.
Misschien in de toekomst nog een ander soortje erbij maar voorlopig nog even niet ;)
 
Dank jullie wel! :D



Wat ik nu aan garnaaltjes heb:

Neocaridina:
-rood
-geel
-oranje
-blauw

Caridina:
-crystal blank en red
-taiwan bee black en red
-spotted head pinto black en red

Ik wil de huidige groepen nu gaan uitbreiden en de kleuren splitsen.
Misschien in de toekomst nog een ander soortje erbij maar voorlopig nog even niet ;)
Waauuw das een serieuze collectie garnalen en hoeveel heb je er van elk ongeveer ?
Hoe groot zijn de bakjes waar ze in verblijven ?
Hoe meer ik hier over lees hoe meer interesse om zelf ook iets met garnalen te proberen.
Ik heb nog 3 bakjes leeg staan die eigenlijk te koop staan,misschien 1 houden en me wagen aan dit leuke diertje.
 
Waauuw das een serieuze collectie garnalen en hoeveel heb je er van elk ongeveer ?
Hoe groot zijn de bakjes waar ze in verblijven ?
Hoe meer ik hier over lees hoe meer interesse om zelf ook iets met garnalen te proberen.
Ik heb nog 3 bakjes leeg staan die eigenlijk te koop staan,misschien 1 houden en me wagen aan dit leuke diertje.

Ik zal morgen wat uitgebreider antwoorden, maar ik wilde je wel alvast even waarschuwen...

Als je eenmaal verliefd bent op deze gekke rakkertjes ligt een verslaving heel dicht om de hoek.

Dus ik zou je bakjes nog maar even niet wegdoen :D:D:D
 
Ik zal morgen wat uitgebreider antwoorden, maar ik wilde je wel alvast even waarschuwen...

Als je eenmaal verliefd bent op deze gekke rakkertjes ligt een verslaving heel dicht om de hoek.

Dus ik zou je bakjes nog maar even niet wegdoen :D:D:D
De wil en de interesse zijn toch al voor 80% aangewakkerd Sanne maar 1 groot probleem is de ruimte/plaats en aangezien ik vrij klein woon heb ik geen plaats meer voor 3 bakjes.
Toch ben ik nieuwsgierig naar je uitgebreider antwoord morgen waarvoor dank.:thumbs:
 
Waauuw das een serieuze collectie garnalen en hoeveel heb je er van elk ongeveer ?
Hoe groot zijn de bakjes waar ze in verblijven ?
Hoe meer ik hier over lees hoe meer interesse om zelf ook iets met garnalen te proberen.
Ik heb nog 3 bakjes leeg staan die eigenlijk te koop staan,misschien 1 houden en me wagen aan dit leuke diertje.

Kijk maar niet naar mijn nano. Want het is echt leuk!!
 
Dit zijn mijn bakkies met kunststof kap:

  • Juwel Rio 125 (125 liter)
    -garnalen: GEEN geen? ja idd geen :D
    -corydoras: goldstripe

  • Juwel Primo 70 (70 liter)
    -garnalen: red sakura
    -corydoras: axelrodi

  • SuperFish Home 60 (60 liter)
    -garnalen: red sakura
    -corydoras: panda

  • SuperFish Expert 30 (30 liter)
    -garnalen: taiwan bee king kong & panda (rood en zwart en shadow)

  • SuperFish Zen 30 (30 liter)
    -garnalen: spotted head / pinto (rood en zwart)

Glazen bakjes:
  • 60x30x30 (54 liter)
    reserve bak is hele oude bak

  • 40x40x30 (48 liter)
    -garnalen: citroentjes

  • 40x25x25 (25 liter)
    -garnalen: blue dream

  • 40x25x25 (25 liter)
    -garnalen: spotted head (uitgeselecteerd)

  • 40x25x25 (25 liter)
    -garnalen: red sakura (uitgeselecteerd)

  • 30x20x20 (12 liter)
    -garnalen: crystal red en black

  • 20x20x25 (10 liter)(dennerle bakje)
    -garnalen: snow white

Nieuwe kweekbakjes met glazen dekruitjes:

  • 40x40x30 (48 liter)
    -garnalen: crystal black en red

  • 40x40x30 (48 iter)
    -corydoras: goldstripe (proberen te kweken)

  • 40x30x25 (30 liter)
    -garnalen:

  • 40x25x25 (25 liter)
    -garnalen:

  • 40x25x25 (25 liter)
    -garnalen:
 
Waauuw das een hele kweekschool heb je daar een totaal foto van ben ik wel super benieuwd naar hoor.
 

Terug
Bovenaan