danios


V

vriend van de cory

Guest
Ik wist niet waar ik met dit naartoe kon dacht ik, ik zet het gewoon in de babbelbox ;)

zijn hier mensen met gouden chinese danios? of gewone danios zijn ook goed :)
en zo ja hoe lukt de kweek hiervan?
 
Ik heb ze zelf niet thuis, maar de kweek ervan is niet zo lastig. Alleen oppassen dat de ouders de eieren niet op kunnen eten.
 
Kga het eens proberen als ik mijn levend voor heb :)
zou gewoon willen weten of hier mensen al ervaring mee hebben
 
Ik heb 2 mannen en 4 vrouwen. Pas enkele weken dus nog geen spannende avonturen. Heb ze niet om mee te kweken. Zou je dat wel willen dan blijkt het advies te zijn knikkers in je bak te leggen met wat mos. Het is dan de bedoeling dat de eitjes daar gelegd worden en er tussen vallen. Zo eten ze niet op.
Nogmaals ik heb geen ervaring met dekweek van mijn danio's maar wel met andere vissen. Baby visjes zijn zo inimini en mijn danio's pijlsnel als het om voer gaat, dat het mij toch lijkt dat ze krioelertjes toch ook pakken al zegt men van niet. Ik zou dus de ouders uitvangen na het leggen van de eitjes als je ze bewust wil kweken.
 
hmmm ja , je hebt gelijk, Ik heb nu wel een geschikte kweekbak klaarstaan , maar daar staat nog zand in
moet ik dit eruit halen voor ik er knikkers in doe?
bedankt voor de tips :)

En ik denk ook dat ik de eitjes niet ga zien
 
Ik zou dit topic gewoon onder "kweken" zetten.
Je hebt immers een vraag over de kweek van de danio ;)
 
Ik heb tot nu toe succesvol gekweekt. Ze zijn niet moeilijk te kweken maar een aparte kweekbak ik wel aan te raden.
Je kan een kijkje nemen in het topic dat ik geopend heb, staat wel het een en ander in...met ook genoeg tips van andere forum leden :)
 
Ik heb een artikel gevonden maar heb wel 2 vragen

Als bodem van mijn 20 liter heb ik zand, is dit een probleem?
En ik heb ook geen javamos , maar wel dit
is dit ook goed ?
14877098_10207745798309390_347629795_n.jpg
 
haha :)

Het is normaal mijn kweekbak , maar heb even geen plaats voor mijn guppen
 
is dat hetzelfde voor gouden chinese danios als voor zebra danios?
 
interessant topic :)

maar ik vraag me nog steeds af of ze eieren in de plantjes gaan leggen die ik hierboven gepost heb
 
zolang ze er tussendoor kunnen zwemmen doen ze dat. Zoek maar een filmpjes op youtube 'spawning danio' dan zie je wat ik bedoel :)
 
oww, ik ga volgende week naar de aqua winkel ik zal daar javamos kopen :)
 

Terug
Bovenaan