Danio Choprae met Honing Gourami


N

nielshendriks

Guest
Hee allemaal,

ik heb een vraagje.
Mijn aquarium draaid nu al 3 jaar en heb mijn vis bestand helemaal veranderd. Ik heb al mijn vissen eruit gehaald en heb daar voor in de plaats 10x Danio Choprae toegevoegd, deze ditten er nu 4 weken in.

Het aquarium is 60cm (54 liter) en is goed beplant.

De volgende vissen die ik wil gaan toevoegen is de Honing Gourami, 5 stuks. Nu zit ik mijn Danio’s te opserveren en vind ik ze erg druk (had ik al over gelezen) is de combinatie van deze 2 soorten wel goed te houden?

Wat is jullie mening? Graag onderbouwd.

Groet,

Niels
 
De Danio waar jij het over hebt heeft een bak van minimaal 80 cm lang nodig. Deze horen dus eigenlijk niet thuis in een 54 liter bakje.

De Honing gourami houd je per koppel of 1m/2v. In combinatie met de Danio moet ik ze je echt afraden.

Het best doe je afstand van de Danio's. Ze zijn weliswaar klein maar zoals je zelf al opmerkt druk (actief). Dat is ook waarom ze ondanks hun kleine afmeting een bak van minimaal 80 cm nodig hebben.
 
Ja jammer Niels dat je niet ff eerder een topic hebt aangemaakt want deze Danio's zijn echt niet geschikt voor 60cm idd.
Ik heb er zelf 15 in een bak van 90cm en als ik eerlijk ben is dat eigenlijk al krap als je hun gedrag ziet.
Los van dat zijn 5 Gourami's ook erg veel voor de bak.
 

Terug
Bovenaan