Cyclops bestrijden


R

Rianne20

Guest
De een is er blij mee, de ander ziet ze als plaag: Cyclops. Ik heb ze gespot in mijn aquarium en ik wil natuurlijk niet dat het een plaag word, hoe kan ik ze uitroeien? Het aquarium is 15 liter en er zitten geen vissen in.
 
Vissen er in ;-)
 
Zitten er dan garnalen in en hoe komen die in je bak? Een Betta inzetten is nog mogelijk maar ja dan zit je wel met die vis en icm garnalen is dat niet altijd ideaal.
 
Zitten er dan garnalen in en hoe komen die in je bak? Een Betta inzetten is nog mogelijk maar ja dan zit je wel met die vis en icm garnalen is dat niet altijd ideaal.
Er zitten inderdaad wel garnalen in, dat was ik vergeten erbij te zetten. De 2 Bettas die ik nu heb eten ook veel garnalen maar dat vind ik niet erg. Wellicht kan ik een van de 2 tijdelijk daarin zetten.
 
Betta erin of bijv. Endler guppen. Blijven kleiner als gewone guppen?
 
zoals ik begrijp heb je meerdere bakken; die met je garnalen en de cyclops en nog voor je betta’s. Wat ook handig kan zijn is af en toe cyclops uit je bak scheppen en bij je betta’s gooien. Heb je altijd vers levend voer?
 
Dan heb je een kweekbakje voor je cyclops en dan ook altijd vers voer op vooraad☺️
 
Daar dacht ik ook gelijk aan! Maar begrijp ook dat je je mooie bakje cyclopsvrij wilt hebben. Enig idee hoe ze er überhaupt in zijn gekomen?
 
Daar dacht ik ook gelijk aan! Maar begrijp ook dat je je mooie bakje cyclopsvrij wilt hebben. Enig idee hoe ze er überhaupt in zijn gekomen?
Als ik dat eens wist, ik heb al heel lang geen nieuwe dingen erin gedaan ofzo. Ik kan ze wel proberen te vangen inderdaad :giggle:
 
Ik weet niet hoeveel erin zitten maar een Betta zal ze vrij snel op hebben denk ik.
 
Haha echt hè, vreetzakjes. En dan met zo’n giga bubbelbuik tevreden rondzwemmen ?
 
Haha de groteren laten ze met rust, die vechten ook terug :p
IMG_20200715_191328.jpg
 
Vechten de cyclops terug???nog nooit van gehoord
 

Terug
Bovenaan