cupido cichlide kleurt donker......help?


V

vinny1983

Guest
dag allemaal, 1 van mijn cupidos is opeens erg donker gekleurd hoe kan dit wat is dit, en wat moet ik ermee? is het erg gaat het over??? vind het erg vreemd heb n foto geplaatst van hem en de andere. voor meer fotos van mn bak met bewoners klik op de link dan krijg je mn fotoalbum. wie helpt me uit dit raadsel.
alvast bedankt vincent

de donkere
177346_0_82_img_3164.jpg


de andere
164361_0_82_img_3165.jpg


785247_0_82_img_3166.jpg
 
niemand??????
 
lijkt me haast een teken dat hij zich op de ��n of andere
manier niet lekker voelt. Maar of dat klopt...
 
Wordt hij/zij opgejaagd door de andere vuissen?
 
Gebeurt bij mijn Geophagussen ook, die zijn nog de rangorde aan het bepalen en wanneer er ��n een beetje opgejaagd wordt, kleuren ze ook zo. Misschien is het de pispaal van de groep..?
 
100% stress.
Dat kan verschillende oorzaken hebben zoals idd rangorde. Stress is wel de grootste doodsoorzaak bij cichlides dus wel goed in de gaten houden. Zorg iig voor een plek waar hij tot rust kan komen en zich even terugtrekken.
 
het zou inderdaad wel kunnen kloppen dat hij/zij het pispaaltje is, want hij/zij is niet altyd zo donker gekleurd. maar als ie dat is zit ie wel alleen in een hoekje. gister was ie normaal van kleur, maar nu ik net thuis kwam zat ie weer in een hoekje tussen de planten en alleen terwijl de rest bij elkaar zwemt. as ie gewoon mee zwemt heeft ie de normale kleur. kan ik hier iets aan doen? of is het gewoon de natuur. misschien een paar bij kopen? hdb er nu 6
 
Meer kopen k�n werken, dan wordt de agressie meer verdeeld. Maar het kan ook gebeuren dat ie de pispaal blijft, of een ander dat wordt. Er is nou eenmaal een rangorde. Makkelijkste oplossing en met waarschijnlijk grootste kans van slagen is het cre�ren van meer schuilplaatsen en het onderbreken van zichtlijnen in je aquarium.
 
Ik heb dit ook met mijn cupido's. Ik denk ook dat het met stress te maken heeft.

Ik heb ongeveer dezelfde afmetingen aquarium en ook 6 cupido's. Ook heb ik momenteel 2 cupido's die al 2 weken hun jongen sterk verdedigen. Hierdoor zit de rest 7 maanvissen en 4 cupido's met zijn allen in 1 hoek.

Hierdoor wordt er wel eens "geknokt" zeg maar. 1 of 2 van de cupido's zijn dan ook soms flink donker.

Ik vind dat van jou nog wel meevallen. Ze kunnen bijna pikdonker worden.
Let maar eens op als het licht langzaam aangaat of uitgaat. Ze zoeken dan een plekje op de bodem op en verkleuren dan helemaal zwart zodat ze minder opvallen.

Het heeft dus 2 bedoelingen denk ik. 1 is stress kleuren en 2 is camouflage.

Aangezien die van jou het in een verlichte bak ook doen, ga ik uit van stress.

Gewoon even aanzien hoe het uitpakt. Je bak is groot genoeg om confrontatie uit de weg te gaan.
Als je er 1 weghaalt of erbij doet zal er een ander pispaaltje komen. Dit is bijna altijd zo met cichliden. De laagste in de rangorde moet er altijd aan geloven.
 
bedankt voor jullie duidelijke reacties
 

Terug
Bovenaan