Crystal red garnaal bij vissen


Maar nog steeds moet je dan een lage pH hebben.
Volgens mij kunnen de lage gradaties prima op een hogere ph hoor en ik heb zelf deze dan ook op kraanwater gehad met een ph van 7.8. Hogere gradaties vragen een lagere ph en kh.
 
Bijzonder, dat wist ik niet! Maakt mij dan we weer nieuwsgierig naar het verband tussen gradatie en pH-tolerantie.
 
Bijzonder, dat wist ik niet! Maakt mij dan we weer nieuwsgierig naar het verband tussen gradatie en pH-tolerantie.
Ja zover ik weet komen de echte lage gradaties oorspronkelijk uit de warme oorden als China en daar kweekt men ze vaak op zo n ph verlagende bodem. Met veel geduld zijn ze ook wel weer te wennen aan de hogere ph want soms worden er TB aangeboden die op leidingwater zitten.
 
Oh maar dan zijn het dus niet uitgeselecteerde garnalen die uit de high grade CR zijn gevallen, maar eigenlijk een andere soort?
 
Oh maar dan zijn het dus niet uitgeselecteerde garnalen die uit de high grade CR zijn gevallen, maar eigenlijk een andere soort?
Ik ben geen expert maar een cr is van oorsprong een Bijtje dacht ik en vandaaruit zijn ze doorgekweekt op de kleur. Hier staat dat dacht ik:

 
caridina_family_tree.jpg


Zijn dus eigenlijk tigers of bees afhankelijk van de tekening en dekking.

Ik las net nog even een paar FB groepen met professionele- en hobbykwekers door, die roepen allemaal: ze kunnen eventueel op kraanwater maar dan wel echt met pH verlagende bodem (dus op pH waarden goed onder de 7) anders worden ze niet oud/groot.
 
Ik las net nog even een paar FB groepen met professionele- en hobbykwekers door, die roepen allemaal: ze kunnen eventueel op kraanwater maar dan wel echt met pH verlagende bodem (dus op pH waarden goed onder de 7) anders worden ze niet oud/groot.
Dat kan, maar dan gaat je ph verlagende werking van de bodem ook niet lang mee.
 
Persoonlijk zou ik daarom ook niet voor caridina soorten gaan als je daar geen aparte omstandigheden voor creeert met een pH verlagende bodem en osmose water. Ik vind dat echt garnalen houden 2.0. Ze zijn vaak mooier dan neo-soorten maar je moet er dan wel echt voor gáán, zeg maar. Als beginner en/of voor een gezelschapsbak lekker eerst beginnen met neo's, die hebben ook al zo hun eisen.
 
Ik las net nog even een paar FB groepen met professionele- en hobbykwekers door, die roepen allemaal: ze kunnen eventueel op kraanwater maar dan wel echt met pH verlagende bodem (dus op pH waarden goed onder de 7) anders worden ze niet oud/groot.
En toch heb ik hier vele jaren een groep Caridina cf breviata en sinds een jaar een groep (lage gradatie) crystal reds op kraanwater met inerte bodem. Kan wel zijn dat er met een Ph- verlagende bodem en osmose misschien meer jongen worden geboren/groot worden, wat voor een kweker interessant is maar voor iemand met alleen een gezelschapsbak vind ik het niet noodzakelijk.
 
En toch heb ik hier vele jaren een groep Caridina cf breviata en sinds een jaar een groep (lage gradatie) crystal reds op kraanwater met inerte bodem. Kan wel zijn dat er met een Ph- verlagende bodem en osmose misschien meer jongen worden geboren/groot worden, wat voor een kweker interessant is maar voor iemand met alleen een gezelschapsbak vind ik het niet noodzakelijk.
Ik denk dat het ook uitmaakt waarop ze zijn gekweekt en zoals ik al eerder schreef zijn Bijtjes en lage gradaties vaak prima op kraanwater te houden hoor. Ook in de natuur zitten ze denk ik niet op een ph van 6 of 5.5.
 
Ik denk dat het ook uitmaakt waarop ze zijn gekweekt en zoals ik al eerder schreef zijn Bijtjes en lage gradaties vaak prima op kraanwater te houden hoor. Ook in de natuur zitten ze denk ik niet op een ph van 6 of 5.5.
Crystalblackgarnalen en aanverwanten komen niet in de natuur voor, is een kweekvariant
 
Persoonlijk zou ik daarom ook niet voor caridina soorten gaan als je daar geen aparte omstandigheden voor creeert met een pH verlagende bodem en osmose water. Ik vind dat echt garnalen houden 2.0. Ze zijn vaak mooier dan neo-soorten maar je moet er dan wel echt voor gáán, zeg maar. Als beginner en/of voor een gezelschapsbak lekker eerst beginnen met neo's, die hebben ook al zo hun eisen.
kom maar effe naar mijn foto album kijken heb hier al me crystals op kraan water zitten en heb ook taaibee op kraanwater zonder ph verlangde bodem .
 
kom maar effe naar mijn foto album kijken heb hier al me crystals op kraan water zitten en heb ook taaibee op kraanwater zonder ph verlangde bodem .
Dat kan ook maar die heb je heel langzaam aan overgewend denk ik. Ik denk niet dat je een TB van een ph verlagende bodem opeens op kraanwater moet gaan zetten maar er zijn meer die ze al op kraanwater kweken.
 
Dat kan ook maar die heb je heel langzaam aan overgewend denk ik. Ik denk niet dat je een TB van een ph verlagende bodem opeens op kraanwater moet gaan zetten maar er zijn meer die ze al op kraanwater kweken.
das ook zo john je moet ze dus ook bij een kweker kopen die ze op kraan water houd zonder ph bodem.
 
Intresand alle maal als ik het goed begrijp als je ze heel erg rustig over wnd de garnalen dat je ze dan wel op normaal kraan water kan houden daar ga ik me dan toch even veder in verdiepen Dankje wel voor de veele info groetjes thijs
 
Nou pas op Thijs want ook met rustig overwennen kan de kloof te groot zijn hoor. Als je TB garnalen met een ph verlagende bodem op kraanwater gaat overwennen dan kan dat niet in 1x hoor. Hoe snel dat kan dat weet ik niet maar ik verwacht dan ook wel best veel uitval tijdens zo n proces. Ik denk dat ze dat stapje voor stapje hebben gedaan.
 
Ja dat snap ik dus daar om extra info op zoekken vind het wel intresand
 
Ik dacht dat die niet op kraan water zich voor planten dus denk dat dit geen juiste info is wat hij bedrijft op mp over dit soort garnalen

 
Ik dacht dat die niet op kraan water zich voor planten dus denk dat dit geen juiste info is wat hij bedrijft op mp over dit soort garnalen

Mini japonica's planten zich wel voort in zoet water.
 
Oke daar zit verschil in en is het nu echt slim om garnalen in het aqarium te hebben en houden ze echt goed de bodum schoon
 
Oke haha
 
Als een vis lucht hapt en no2 is 0 en phis 7.5 wat moed ik dan nog meer testen oppervlakte water is voldoende in beweging
 
Ik ben doel meer voor de toekomst ik laat het nu nog voor wat het is me aqarium maar las dat garnalen de hellpen met het schoon houden van het aqarium
 
Als een vis lucht hapt en no2 is 0 en ph is 7.5 wat moed ik dan nog meer testen oppervlakte water is voldoende in beweging
Ik ben even bij een vriend aan het kijkken die belde me net
 
Hijnheeft nu ook een huisje drijf planten van mij gekregen voor zijn aqarium maar wat raden jullie aan om nog 'te testen be halfe de ph en de no2
 
Zijn maar 2 vissen en de nh3 test loopt nu heb snel mijn koffer op gehaald
 

Terug
Bovenaan