Crystal Black en vuurgarnalen

  • Onderwerp starter Tamara2502
  • Startdatum

Dat is goed spul heb ik ook maar blijf de aankomende 4-5 weken heel goed de waterwaarden in de gaten houden en steeds verversen.
Ik had dat een week of 3 gedaan en toen kwam er een enorme nitrietpiek na de derde week waardoor de helft van mijn garnalen zijn doodgegaan.
 
Hoevaak en hoeveel raad jij aan om te verversen?
 
Sowieso standaard 1 keer per week ongeveer 15% en als je ziet dat de waarden toch oplopen nog een keer 15% extra bv.
Heb je goede watertestjes?
 
Ik heb de strips van jbl 5 in 1
 
Leuk bakje van gemaakt!
Is dat de home 40?
 
Bedankt :thumbs: zag bij jou foto album ook een hoop mooie bakken en garnalen;)
Het is de home 30
 
Mijn nitriet en Nitraat waardes zijn te hoog, naast het water verversen , wat kan ik er nog meer aan doen?
 
Geduld hebben en eventueel opstartbacterien toevoegen en Aquasafe.
 
Ok en maar hopen dat de garnaaltjes niet op hun dooie rug komen te liggen ;)
 
Waarden goed in de gaten houden en flink verversen anders.
 
Hoeveel % kan ik dan het beste aanhouden ?
Want mijn nitriet zit op 1 en mijn nitraat op 50
 
Ik zou de komende dagen 40% per dag verversen.
Let er goed op dat je water ongeveer dezelfde temperatuur heeft, in geen geval mag het warmer zijn dan je huidige water.

Is dit die nieuw opgestartte bak?
 
Ja klopt.
De garnalen zwemmen in ieder geval nog vrolijk rond door de bak:D
En hoevaak en hoeveel kan ik het beste voeren?
 
Over het algemeen zwemmen garnalen alleen maar rond als er een vrouwtje vruchtbaar is of als de waterwaarden niet in orde zijn.
Is afhankelijk van welk voer je hebt hoeveel en vaak je moet geven en staat meestal ook op de verpakking.
 
Ik zou inderdaad flink verversen met zo n no2 en vooral even niet voeren. Ze kunnen wel een week zonder en anders doe je er een blad in.
 
Dat wou ik weten bedankt, omdat jullie al aangeven dat ik weinig moest gaan voeren;)
 
Je kan er ook een plak komkommer even indoen en deze na enkele uren weer verwijderen.
 
De eerste babygarnalen zijn geboren!:daisy::D

20170520_183233.jpg
 
Mooi dat het goed gaat. Die op de foto is al wel een aantal weken oud denk ik zo. Als je die bij de buis rechtsbeneden bedoelt dan;)
 
Ja die bedoelde ik, er is een nog kleinere maar die kreeg ik helaas niet goed op de foto :D
Ik heb er ook een paar met eitjes gezien maar het is wel lastig in de gaten houden in zo'n volle bak;)
 
Haha nee we hebben er cr's bij gezet :D
 
Altijd leuk die baby;s :smitten:
 

Terug
Bovenaan