CR garnalen: Welke filter?


Lippertdenise

Well-known member
Lid geworden
13 november 2021
Berichten
131
Leeftijd
35
Locatie
Enschede
Hoi,
Ik ben nieuw hier dus vergeef me als ik het in verkeerde straatje plaatst.

Ik ben bezig met het indraaien van mijn allereerste garnalenbak.
Ik zit te denken aan Crystal Reds.

De filter die ik er nu in heb zitten is de aquaflow 300. Mijn bak is 80L.
Maar nu twijfel ik omdat ik veel hoor praten over een "sponsfilter".
En ik ben toch ook best een beetje bang dat toekomstige jonkies in mijn filter raken.
(Uiteraard zou ik ook kunnen werken met een panty, maar ik wil me toch meer verdiepen).

Ik hoor veel over de Aquael pat mini, maar die is alleen geschikt tot 60L, heb ik begrepen.

Iemand tips voor een juiste sponsfilter? Of moet ik het toch gewoon proberen met deze filter evt. met panty?

Andere vraag die ik heb gaat over temperatuur:
Die staat nu ingesteld op 22 graden.
Maar de temperatuur in mijn bak blijft constant op 25 graden hangen.
Ik heb al geprobeerd het te laten dalen.
Hoe kan dat? Is dat erg?

Alvast bedankt!
 
Ik heb ook de mini pat gebruikt maar je kan ook een slag groter nemen van aquaell en dat is dacht ik de turbo 500.

 
Ik heb ook de mini pat gebruikt maar je kan ook een slag groter nemen van aquaell en dat is dacht ik de turbo 500.

Is die geschikt voor bakken van 80L+?
Ik heb ook iets gelezen over de BOB variant, ken je die?
 
be03e6c7e3b621a3fde654b4dc1a9e41.png

https://gyazo.com/be03e6c7e3b621a3fde654b4dc1a9e41 zo iets kan op een lucht pompje laten draaien als geluid geen probleem is . en die bob variant ook prima hoor zijn ook stil
temperatuur is prima zullen snel kweken en groeien daar door
 
Die van de foto moeten inderdaad op een luchtpompje en in de regel maken die wel herrie.
 
be03e6c7e3b621a3fde654b4dc1a9e41.png

https://gyazo.com/be03e6c7e3b621a3fde654b4dc1a9e41 zo iets kan op een lucht pompje laten draaien als geluid geen probleem is . en die bob variant ook prima hoor zijn ook stil
temperatuur is prima zullen snel kweken en groeien daar door
Dank je voor de info :).
Ik heb idd geen luchtpompje/slang, heb erook geen verstand van en of die wel überhaupt met een gesloten bak kunnen haha.
Die van BOB zijn met pomp heb ik begrijpen toch? Werkt dat dan precies zoals de filter die ik heb?
 
Je kunt ook een Eheim 2213 nemen en daar een Shrimpguard opzetten, warden ze niet het filter ingezogen. En heb je voldoende filtering.
 
Dank je voor de info :).
Ik heb idd geen luchtpompje/slang, heb erook geen verstand van en of die wel überhaupt met een gesloten bak kunnen haha.
Die van BOB zijn met pomp heb ik begrijpen toch? Werkt dat dan precies zoals de filter die ik heb?
yup werkt zelfde. fozzy idee voor eheim2213 ook mooie heb je minder gedoe in je bak
 
Een 2213 kan maar dan moet je wel zorgen dat ze niet in de filter kunnen komen met een shrimpguard.
 
Ik heb toch maar een BOB gehaald haha. Ik bewaar de andere filter uiteraard voor extra.
Moet ik de diffusor wel of niet op de slang laten?
 
Welke diffuser?
 
Ik heb toch maar een BOB gehaald haha. Ik bewaar de andere filter uiteraard voor extra.
Moet ik de diffusor wel of niet op de slang laten?
:) dopje der op laten het dat diffusor werkt nie bij die pompje maar zit der wel op . hou mij bob maxi ook altijd dicht bij de water rand zodat die opervlakte beweging veroorzaakt

c0f57ee4c15be879ef9aa37939fbaa9f.jpg

https://gyazo.com/c0f57ee4c15be879ef9aa37939fbaa9f mijn bobmaxi vol met jong:p
 
:) dopje der op laten het dat diffusor werkt nie bij die pompje maar zit der wel op . hou mij bob maxi ook altijd dicht bij de water rand zodat die opervlakte beweging veroorzaakt

c0f57ee4c15be879ef9aa37939fbaa9f.jpg

https://gyazo.com/c0f57ee4c15be879ef9aa37939fbaa9f mijn bobmaxi vol met jong:p
Wat gaaf! :)
dus je hebt de hele luchtslang eruit gelaten? Dat kan gewoon?
Op dit moment zit mijnes wel gekoppeld eraan, maar heb de dopje wel erop.
 
Ik had bij de mini pat ook het slangetje eraf en dan heb je alleen geen belletjes maar goed dat voegt niet veel toe behalve wat oppervlaktebeweging.
 
Ik had bij de mini pat ook het slangetje eraf en dan heb je alleen geen belletjes maar goed dat voegt niet veel toe behalve wat oppervlaktebeweging.

Wij doen er, wanneer we er geen co2 op aansluiten, meestal een stukje luchtslang met een knoopje er in op.

Anders wil er wel eens een slak op vastgepind worden die dan leeggezogen wordt.
 
Wij doen er, wanneer we er geen co2 op aansluiten, meestal een stukje luchtslang met een knoopje er in op.

Anders wil er wel eens een slak op vastgepind worden die dan leeggezogen wordt.
Sluit je CO2 aan op een aquapad? Dat heeft naar mijn idee niet veel nut.
 

Terug
Bovenaan