Corydoras Venezuela orange kweken?


Asr1977

Well-known member
Lid geworden
25 februari 2019
Berichten
82
Leeftijd
46
Goedendag,

Ik wil eens proberen om een groepje corydorassen venezuela orange samen te stellen en te kijken of ze eitjes gaan leggen op den duur.

Het aquarium is 80cm en heeft inhoud van ongeveer 100 liter.

Hoeveel mannen raden jullie aan?
Hoeveel vrouwtjes?

Ik heb wat hout in het aquarium.

Raden jullie ook aan om wat planten in de bak te doen, zo ja welke?

Bedankt
 
10 stuks is een prima hoeveelheid. Liefst meer mannen dan vrouwen. Ze heten trouwens geen Orange Venezuela, maar Venezuelanus. Dat orange is een verzonnen naam. Het is een zeer makkelijk te kweken vis welke eieren in zeer grote hoeveelheden legt. Mbt beplanting zou ik wat Echinodorus en wat drijfplanten doen. Hout is niet nodig, maar zorgt wel voor verstopruimte. Bedenk wel wat je dan eventueel gaat doen met nakweek, want je moet dan wel een optie hebben om grote hoeveelheden groot te brengen en ook weer kwijt zien te raken.
 
Bedankt voor de tip. Nog wat vraagjes. Ik heb momenteel een externe filter op de 100 liter bak geïnstalleerd staan.

Kan ik ook een sponsfilter gebruiken op lucht?

Ik heb nog een stromingspomp, is het verstandig op deze ook in de bak te hangen. Ik heb ergens gelezen dat ze wel van stroming houden.

Wat is het ideale voer voor de ouders? Levend voer?

Wat geef ik de jonkies als ze uit het "ei" komen?

Bedankt
 
Sponsfilter kan ook. Je kan hem er ook bij plaatsen.
Voer ouders: diepvries zwarte mug, tubifex, bloedworm, levende tubifex is nog beter. Enchytreeen. tabletten bv sera viformo.
Voer jonkies: eerste 2/3 dagen niets. Dan microwormen en/of azijnaaltjes en dan levende artemia. Of stofvoer, zoals artemiavervanger of ontkapselde artemia.
 
Ik heb een groepje van 8 volwassenen en 4 halfwas. Ik heb 2 vrouwtjes op 6 mannetjes, daarom heb ik er 4 bij genomen in de hoop dat er vrouwtjes tussen zitten.
Om de maand leggen ze wel eieren, soms na een waterversing en soms ook als ik niets doe.
De jongen idd de eerste 2 dagen niet voeren en dan beginnen met azijnaaltjes of first bites. Regelmatig het voer uit het kweekbakje (heb een ziss breederbox) opzuigen met een doseerspuit en gewoon in de grote bak hangen zodat ze constant de zelfde waterwaardes blijven behouden.
 
bedankt voor jullie reacties.

wat voor type ziss breederbox heb jij? volgens mij zijn er verschillende types.

stel nou dat je de baby corydorassen voert en ze zitten in de breederbox met open zijkanten (gaas), dan kruipen de levende voedsel diertje er toch uit?

wat voer jij de jonge cory's ?
 
Laatst bewerkt:
Klopt, ik heb de bl 2t. Die heeft aan 2 zijkanten gaas. Kost wel wat, maar ik ben er zeer tevreden over.
 

Terug
Bovenaan