Corydoras trilineatus of julli?


amanda27

Well-known member
Lid geworden
27 april 2012
Berichten
1,038
Hoi,

Wat denken jullie?
 

Bijlagen

  • Screenshot_20220404-091136_Gallery.jpg
    Screenshot_20220404-091136_Gallery.jpg
    432.2 KB · Weergaven: 109
Ik vind het ook niet helemaal op een trillneatus lijken. Maar het kan ook zijn dat de aftekeningen niet volledig is.
Het is sowieso niet de corydoras julii.
 
Aan de tekening op de vetvin te zien, waarschijnlijk een jonge Corydoras copei. Zelfde leefgebied als trilineatus dus mogelijk is hij of een van zijn voorouders bijvangst.
 
Ze worden ook steeds kleiner verkocht. Ik zou het maar afwachten, maar veel LFS hebben geen julii, ook al worden ze als julii verkocht. Vaak als je een echte Julii zoekt moet het wildvang zijn. De vangstlocatie dicht bij Belem Brazilie.
 
Ze worden ook steeds kleiner verkocht. Ik zou het maar afwachten, maar veel LFS hebben geen julii, ook al worden ze als julii verkocht. Vaak als je een echte Julii zoekt moet het wildvang zijn. De vangstlocatie dicht bij Belem Brazilie.
Ja ik was gewoon nieuwsgierig, maakt me niet uit welke soort het is, ik vind ze gewoon prachtig 😊. Voordat anderen erover beginnen: ze zitten nu in mijn grote bak, samen met de groep corydoras aeneus albino. Ik heb bij een hobbykweker een groepje trilineatus gereserveerd, dit waren er echter maar 5. Ik ging naar de winkel om inspiratie op te doen voor mijn 2e bak die staat te draaien, en toen zag ik deze 2 zitten, dus had ik ze mee genomen vor mijn nieuwe bak straks, zodat ik er 7 heb als groepje. Bij de hobbykweker kan ik ze ophalen als mijn 2e bak ingedraaid is.
 
100% Corydoras trilineatus. Corydoras julii heeft een veel meer gestipte tekening en de basiskleur is ook minder wit/licht.

Hierbij een foto van 1 van mijn eigen kweekgroep Corydoras julii, wildvang en vangstlocatie de Rio parnaiba.
 

Bijlagen

  • image_6483441.JPG
    image_6483441.JPG
    208.5 KB · Weergaven: 88

Terug
Bovenaan