Corydoras Sterbai


Heb ik ook echt overwogen, maar weet het knelpunt is, ik wil een zo groot mogelijk school, om op die manier zo dicht mogelijk bij hun natuurlijke gedrag te komen.
Voor elke andere vis die erbij komt, word een Sterbai minder ?
Bij grote Cichliden was dat een stuk eenvoudiger.

Ik zou toch een school zalmpjes overwegen. Corydoras zijn bodembewoners, die zijn gewend de hele dag bedrijvigheid boven zich te zien, dit geeft ze het gevoel van veiligheid. Als ze die visjes niet meer zien is dat vaak namelijk een teken dat er een roofdier in de buurt is. Dus die zalmpjes kunnen net het gevoel van veiligheid geven waardoor ze veel leuker hun natuurlijke gedrag vertonen.
 
Ik zou toch een school zalmpjes overwegen. Corydoras zijn bodembewoners, die zijn gewend de hele dag bedrijvigheid boven zich te zien, dit geeft ze het gevoel van veiligheid. Als ze die visjes niet meer zien is dat vaak namelijk een teken dat er een roofdier in de buurt is. Dus die zalmpjes kunnen net het gevoel van veiligheid geven waardoor ze veel leuker hun natuurlijke gedrag vertonen.
Klinkt erg logisch!
En dat is mogelijk qua totale bezetting van de bak?
Wil geen overbevolking van mijn bak
 
Klinkt betweterig en kritisch en zo is het echt niet bedoeld ;) maar waarom dan niet een lage lange bak waar je ze dan echt in het middelpunt zet. In zo'n vision blijf je toch naar dat lege stuk kijken. En zo strikt werkt dat niet hoor met plussen en minnen van hoeveelheid vis (mits je een beetje weet wat je doet;)).
Deze bak is van mijn vader geweest, het was zijn lust en leven.
Hij is een tijdje terug overleden en ik kon het niet over mn hart krijgen m weg te doen.
Dat bedoelde ik bij het voorstellen "door omstandigheden weer in het bezit gekomen van een aquarium"
Heb in het verleden altijd Cichliden gehad en het is altijd blijven kriebelen.
Ik vind rode fantoomzalmpjes ook prachtig, als ik nou 12 Sterbai's zou kopen, hoeveel zalmpjes zou ik er dan bij kunnen doen?
 
Beter geen rode fantoom.
Die zitten in dezelfde laag als de Sterbai.

Zijn neefje Rode Minor is mooier gekleurd, zwemt hoger en is lekker actief.
Minimaal 12 van nemen.
 
Beter geen rode fantoom.
Die zitten in dezelfde laag als de Sterbai.

Zijn neefje Rode Minor is mooier gekleurd, zwemt hoger en is lekker actief.
Minimaal 12 van nemen.
En dat is goed mogelijk qua bezetting met 12 Sterbai's?
 

Terug
Bovenaan