Corydoras Sterbai


Roadster

Well-known member
Lid geworden
28 december 2017
Berichten
49
Hoeveel Corydora's kan ik houden in een 150-50-70 bak?
Nu heb ik 3x aeneus en 8x sterbai 2 x ancistrus maar die gaan er waarschijnlijk uit en een groep discus vissen.
Ik voer 5 a 6 x p/d waardoor de bak erg vervuild dus er kunnen er nog wel een paar bij lijkt me .
 
Corydoras soorten kunnen eigenlijk niet structureel op hogere temperaturen, zoals de discussen vereisen. In het wild leven de meeste soorten in water dat niet veel warmer dan 25 graden is, een enkele uitzondering daar gelaten. De corydorassen kunnen de hogere temperaturen wel aan, maar zullen zich minder fijn voelen en zullen ook een kortere levensverwachting hebben.

Mocht je toch kiezen voor een corydoras soort, dan is, meen ik, de C. loxozonus een soort die wel een wat hogere temperatuur (ongeveer 27 graden meen ik) kan hebben. Worden ook niet al te groot. In een bak van 150cm zou je er dan denk ik wel 20 kwijt kunnen, maar dat is met name afhankelijk van het vrije grond oppervlak.
 
Wat de Corydoras Loxozonus betreft ben ik het niet met je eens Homerno1 want deze info staat duidelijk op internet.

https://www.aquainfo.nl/artikel/corydoras-loxozonus/

Conclusie
De Corydoras loxozonus is een kleine, aantrekkelijke Corydoras soort. Let wel op dat ze een wat lagere temperatuur vragen dan veel andere soorten. Wellicht is het hierdoor juist een uitstekende soort om te combineren met bepaalde andere soorten die van wat lagere temperaturen houden.

De sterbai is 1 van de weinige die hogere temperaturen aan kan.
 
^ klopt en worden vaak met Discus vissen gehouden. Ik heb er inmiddels 6 jonge bij gehaald , dan kom ik op 17 Corydoras.
 
De Sterbai kan goed tegen warmte. Zelfs een warme kuur van 34 graden kunnen ze hebben, is mijn ervaring.

Ik heb de 20 inzitten en dat bevalt bij mij goed.
 
naast de sterbai staan ook schwartzii, concolor, haraldschultzi, en adolfoi bekend om goed met discussen te gaan. planetcatfish geeft echter lagere temperaturen :S.
in deze maat bak is de Brochis splendens ook nog een optie die goed met waremere temperaturen kan.
 

Terug
Bovenaan