Corydoras Sterbai ziek?


Roadster

Well-known member
Lid geworden
28 december 2017
Berichten
49
Ik zag er net 1 zonder oog en 1 met opgezwollen ogen. Ook zie ik bij deze 2 dat de rug vin kapot is. Wat met wel opvalt de laatste dagen is dat de discusvissen achter de corydora's aan zitten.

20180414_184154.jpg
20180414_184903.jpg
 
Meer info aquarium, filter? Foto van mede bewoners? Zie je wat aan de discussen. Met name de ogen, komen die ook wat naar voren. Kop zie je witte puistjes op kop of gaatjes in kop, vinnen, staarten? Onlasting? witte draden?

Verversen? Hoe vaak, filter reinigen?
 
Zou allereerst vandaag 50% gaan verversen. Geen filter schoonmaken! De ogen duid op bacterieel maar eerst de info verder bekijken en zeker weten. De verversing hevel je bepaalde zaken af in geval van bacteriedruk.
 
Met de Discussen is tot nu toe niks mis, ververs 2 a 3 x p/w. Net nog gedaan, vroeg me af of het iets was wat vaker voorkwam bij Corydoras . Vorige week 6 jonge Corydoras erbij gedaan, misschien dat het daar vandaan komt, maar die zien er wel goed uit.
 
Zou het goed in de gaten houden. Puilende oogjes en beschadigde staarten/vinnen kan duiden op een bacterieel probleem in je aquarium. Het ene visje is de ander niet. Ik weet zelf niet of je vissenbestand en leefomgeving voldoende is voor de visjes.

Als vissen continu in stressvolle omgeving leven verzwakken ze en krijgen ze allerlei ellende. De ellende kan zich weer verspreiden naar mede bewoners.

Hier een link naar een heel stuk over je soort visjes. Ik weet niets van het soort dus zelf kijken wat mogelijk oorzaak kan zijn. Medicatie gaat helpen om bactreieen te doden maar dood tevens je goede bacterieen in je aquarium en is zinloos als de omstandigheden van de visjes niet goed zijn want dan komt het gewoon ooit weer terug.

Misschien even een topic openen in het discusgedeelte. Daar zullen meerdere zijn die het een en ander van discus weten en of de combi kan. Niet alles kan samen.



https://www.aquaforum.nl/threads/tips-over-het-houden-van-corydoras.25358/
 

Terug
Bovenaan