Corydoras pygmaeus dood


R

Romy__

Guest
Ik heb een half jaar geleden 15 corydoras pygmaeus gekocht. Dit ging een hele tijd goed maar de afgelopen weken zie ik er steeds minder in mijn aquarium. Ik heb 1 dode gezien maar verder lijken ze te 'verdwijnen'. Ik denk dat ik er ongeveer nog 6 over heb nu.

De waterwaarden van het aquarium zijn goed en met de andere vissen is niks aan de hand.

Heeft iemand hier ervaring mee of een idee wat de doodsoorzaak kan zijn?
 
Garnalen, Galaxy rasbora's en otocinclussen
 
Ik heb zelf testen gedaan voor de ph (7.1) en nitriet. Verder ververs ik iedere week het water. Daarnaast heb ik ook nog in de winkel een test laten doen op nitriet. Hier kwam ook uit dat het in orde was..
 
Ik ververs met lauw water. Op de bodem heb ik zand.

IMG-20190126-WA0002.jpg
 
Ja dat lauwe water is niet goed, beter is het te verversen met gewoon koud water, in de natuur regent het tenslotte ook geen warm water en dat koude water is goed voor vis en plant.
Wil niet zeggen dat dat de oorzaak is maar het zou het kunnen zijn
 
Ligt een klein beetje aan de hoeveelheid van het verversen, 50% met puur koud water gaan de vissen ook niet waarderen....... denk ik zo

Dat ben ik helemaal met je eens, maar met alles is het altijd nog: gebruik je gezonde verstand

Ontopic: je zou wel water van tevoren kunnen opvangen in wat emmers en dat uit zichzelf op kamertemperatuur laten komen om mee te verversen
 
gebruik je gezonde verstand

:thumbs::thumbs::thumbs:

Ontopic: je zou wel water van tevoren kunnen opvangen in wat emmers en dat uit zichzelf op kamertemperatuur laten komen om mee te verversen

of zet een paar 20liter jerrycans in de gangkast ofzo, heb je ook water op redelijke temperatuur en kan het prima 2 dagen staan en is nog redelijk eenvoudig toe te voegen ook.......
 
Is het een open bak? Kan de temperatuur van de lucht boven het water erg verschillen van de watertemperatuur? Daar kunnen ze nl niet goed tegen als ze een hap lucht nemen aan de oppervlakte en de temperaturen lopen erg uiteen.
 
Heb je de Corydoras pygmaeus nog in je bak zien groeien (ze worden c. 2-3 jaar oud, maar worden regelmatig als wildvang aangeboden dus weten we niet hoe oud ze zijn). En wat is het voedsel en voedingsschema? En heb je iets nieuws in de bak gedaan de afgelopen maand? Andere visjes, planten, nieuw voedsel, etc.?
 

Terug
Bovenaan