corydoras panda ziek.


Ja, had ook begrepen dat ik nog een ander "duister" plan kan proberen.
De bak geheel afdekken en geen licht voor 3 dagen, hierdoor heeft de alg niet genoeg licht om te groeien en kan elke dag de alg er makkelijk uitgeschept worden.
Dit is mijn 2e plan voor als die kuur niet werkt.
Maar goed, er zijn dus 2 problemen, de blauwalg en het visje en ik weet bijna zeker dat het niet veel met elkaar te maken heeft als ik paar dingen opsom voor mezelf:

Visje was voordat de alg doorkwam al rustiger dan de andere.
Zijn soortgenootjes, en ook de andere vissen vertonen geen ander gedrag/vorm/kleur/ed.
De waardes zijn nog steeds prima.
De kuur is pas begonnen nadat de vis al rustig was (kuur kan versterken maar niet de oorzaak zijn).

Als ik dat opsom heb ik niet het idee dat het met elkaar te maken heeft, ook die man van de aquariumspeciaalzaak snapte niks van de blauwalg met zulke goeie waardes.
Het lag ook niet aan het licht en inlaat/uitlaat in de bak, schoonmaken was goed en voldoende.
Dus het is een apart verhaal (heb ik weer :p)

Ik bedank jullie allemaal voor de snelle en goede informatie.
Ik laat jullie weten hoe het is afgelopen !
 
Misschien dan maar tot morgen afwachten, nu kan je buiten verversen(lees aanvullen van de emmer met kraanwater) toch niet veel doen...
 
Marlies S zei:
Misschien dan maar tot morgen afwachten, nu kan je buiten verversen(lees aanvullen van de emmer met kraanwater) toch niet veel doen...

Heb ik gedaan Marlies, hij zit nu in een emmer van 10L, 5L Aquaruimwater, 5 Liter kraanwater, beetje voer gegeven wat naar de bodem zinkt.
Nu goed wegzetten en hopen dat de kat het niet te interessant vind :)

Bedankt voor de tips
 
Visje was gister wel beweeglijk, maar niet goed aan toe, de bult rondom zijn oog werd groter als of er een groot plastic kapje overheen groeide.
Gisteren nog water ververst 50% van de 10l emmer, en waardes gecontroleerd.

Vandaag wilde ik dit weer doen na mijn werk, maar mijn vrouw smste om 14.00 dat het visje was overleden.
Helaas dus niet gehaald.

Jullie allemaal wel erg bedankt voor de tips, waarschijnlijk is daarmee wel verdere infectie van andere vissen voorkomen.

Groeten
 

Terug
Bovenaan