Corydoras paleatus albino legt eitjes


Lid geworden
30 december 2010
Berichten
19
Locatie
Harderwijk
Eindelijk, na vele jaren wachten, eindelijk weer eitjes van de Corydoras paleatus albino. Eens kijken of het me nog lukt ze groot te brengen. De eitjes zijn vanmorgen gelegd en ik heb ze voorzichtig overgebracht naar een drijvend bakje in een donker hoekje van het aquarium, waar ze uit kunnen komen....daarna begint de uitdaging!! Ik heb nog vervangende artemis droogvoer, waar de vissen ook gek op zijn, die zinkt naar de bodem.
 
Laatst bewerkt:
Wat foto's van moeder zoekende met eitjes in haar vinnen naar een plek om af te zetten, de blije ouders en de "broed kamer".
 

Bijlagen

  • thumbnail_IMG_0684.jpg
    thumbnail_IMG_0684.jpg
    291.7 KB · Weergaven: 114
  • thumbnail_IMG_0696.jpg
    thumbnail_IMG_0696.jpg
    338.6 KB · Weergaven: 116
  • thumbnail_IMG_0697.jpg
    thumbnail_IMG_0697.jpg
    231.5 KB · Weergaven: 112
  • thumbnail_IMG_0698.jpg
    thumbnail_IMG_0698.jpg
    293.7 KB · Weergaven: 114
De eitjes zijn overgebracht naar een nieuw ingericht nanobakje waar de jonkies straks op kunnen groeien. Eerst nog in een kleine drijfbakje. De onbevruchtte eitjes zijn verwijderd. Die zijn makkelijk te onderscheiden, die zijn transparant met een witte punt/vlek erin. De bevruchtte eitjes zijn troebel/semitransparant met vaag wat bruin/grijs erin...
 
Er zwemmen nu 18 jonkies in het drijfbakje...nu begint de uitdaging, ze in leven houden. Ik heb nieuwe artemis vervanger gekocht. Hopelijk gaan ze dat lekker vinden....Ik heb wat kleine slakjes uitgezocht en erbij gedaan, om te helpen overtollig voedsel op te eten...
 

Bijlagen

  • thumbnail_IMG_0726.jpg
    thumbnail_IMG_0726.jpg
    337.9 KB · Weergaven: 102
Hoe gaat het met de jonkies?
 

Terug
Bovenaan