Corydoras Habrosus baby's


Y

Yv0nne

Guest
Ik weet niet of ik hier moet zijn voor mijn vraag.

Ik had dit keer de eitjes apart gezet. En volgens mij zijn alle eitjes ook uitgekomen. 2 hebben het niet gered.
Maar de laatste die uitgekomen is wil niet uitrollen?? Zie foto.
Hij verplaatst wel maar dan meer als een tol in de ronten. Komt dit nog goed of kan ik hem beter weghalen?

Het is de eerste keer dus tips zijn meer dan welkom.
 

Bijlagen

  • 20200713_201559.jpg
    20200713_201559.jpg
    399.5 KB · Weergaven: 136
  • 20200713_201652.jpg
    20200713_201652.jpg
    382.9 KB · Weergaven: 125
Ik zou hem 1 nachtje laten zitten, maar in mijn ervaring komt dit meestal niet goed....
 
Ik heb hem er nog steeds in. Hij is iets rechter geworden, dat wel. Maar nog nog niet als alle andere.
Ik vroeg me af wat ik ze het beste kan voeren?
 
Gewoon hetzelfde voeren wat je de ouders ook voert (dierlijke tabletten)

Oké dat doe ik helemaal fijn vermalen. En uit een langwerpig zakje baby artemia naupolii? En er staat een bakje (of het lukt weet ik nog niet) microwormen, die moeten nog omhoog komen??
 
Oké dat doe ik helemaal fijn vermalen. En uit een langwerpig zakje baby artemia naupolii? En er staat een bakje (of het lukt weet ik nog niet) microwormen, die moeten nog omhoog komen??
Ik kweek ze ook (en ook de pygmeaus en sterbai) en voer nooit niks speciaals qua artemia of andere meuk, gewoon hetzelfde voeren wat je altijd voert is ruim voldoende
 
Ik kweek ze ook (en ook de pygmeaus en sterbai) en voer nooit niks speciaals qua artemia of andere meuk, gewoon hetzelfde voeren wat je altijd voert is ruim voldoende


Helder ik was ook al minder blij met die artemia i.v.m. het water wat er mee komt... het is namelijk zo fijn dat is niet te zeven.
Dan word het droogvoer totdat de wormpjes gaan kruipen. Dit is de eerste keer dus heb nog geen idee hoe het eruit moet zien.
 
Helder ik was ook al minder blij met die artemia i.v.m. het water wat er mee komt... het is namelijk zo fijn dat is niet te zeven.
Dan word het droogvoer totdat de wormpjes gaan kruipen. Dit is de eerste keer dus heb nog geen idee hoe het eruit moet zien.
Belangrijker is de waterkwaliteit, dus zeer regelmatig verversen (kan gewoon met koud leidingwater) want veel mensne zijn juist bang te verversen om de 1 of andere reden maar juist door ze zo vaak te verversen zullen ze lekker blijven groeien
 
Verversen doe ik nu nog met aquarium water. Ze zitten nog in een apart bakje... het zijn nog baby's
 
Ik ben het niet helemaal eens met alles wat er staat (en gelukkig hoeft dat ook niet!). Met 19 soorten Corydoras en inmiddels best wat kweek ervaring hieronder mijn ervaring...

Artemia die net uitgekomen is (die zakjes uit de aquariumwinkel is de artemia al te groot) is powerfood voor de kleintjes. Het risico wat je loopt bij het geven van fijn gemalen vlokken of tabletjes is dat het droogvoer erg opzet als het in het water komt. Als dat gebeurd bij de kleintjes halen ze het niet. Hier krijgen ze de eerste week (soms langer, soms korter... Per soort verschillend) microwormen (niet te veel geven!) en daarna verse artemia.

Veel verversen klopt wel, maar zomaar kraanwater is wel afhankelijk van de soort en in mijn ogen een risico! Water uit de bak van de ouders is in mijn ervaring nog altijd het beste en vooral meest veilig. Zelfde samenstelling, zelfde temperatuur. Ik ververs elke ochtend en elke avond, meestal NA het voeren zodat het voer dat over is het water niet vervuild.

Succes met groot brengen!
 
Als je de bodem wat verwarmd (door m een kwartier op de lichtkap te zetten) dan komen de wormpjes omhoog. Dan veeg je je vinger erlangs en stop je die in t water. Dat is iig hoe ik het doe, ben geen expert maar het werkt hier haha succes met de babies!!
 
Ik ben het niet helemaal eens met alles wat er staat (en gelukkig hoeft dat ook niet!). Met 19 soorten Corydoras en inmiddels best wat kweek ervaring hieronder mijn ervaring...

Artemia die net uitgekomen is (die zakjes uit de aquariumwinkel is de artemia al te groot) is powerfood voor de kleintjes. Het risico wat je loopt bij het geven van fijn gemalen vlokken of tabletjes is dat het droogvoer erg opzet als het in het water komt. Als dat gebeurd bij de kleintjes halen ze het niet. Hier krijgen ze de eerste week (soms langer, soms korter... Per soort verschillend) microwormen (niet te veel geven!) en daarna verse artemia.

Veel verversen klopt wel, maar zomaar kraanwater is wel afhankelijk van de soort en in mijn ogen een risico! Water uit de bak van de ouders is in mijn ervaring nog altijd het beste en vooral meest veilig. Zelfde samenstelling, zelfde temperatuur. Ik ververs elke ochtend en elke avond, meestal NA het voeren zodat het voer dat over is het water niet vervuild.

Succes met groot brengen!
Van dat verversen ging ik ervanuit dat de jonkies of nog bij de ouders zitten of een eigen goed ingedraaide bak hebben van minimaal 1 meter breed met een goed filtersysteem en niet een prutsbakje van 30cm die niet ingedraaid is en geen goed filter heeft
 
Als je de bodem wat verwarmd (door m een kwartier op de lichtkap te zetten) dan komen de wormpjes omhoog. Dan veeg je je vinger erlangs en stop je die in t water. Dat is iig hoe ik het doe, ben geen expert maar het werkt hier haha succes met de babies!!

Heb hier led dat niet warm word.
Nog andere ideeën?
 
Misschien een niet al te hete kruik? Of in een klein laagje warm water? Op YouTube staan ook filmpjes; microwormen oogsten. Wellicht helpt dat je :)
 
Even een update, de habrosusjes zwemmen nog goed, groeien en geen uitval tot nu toe.

Toch een vraagje, in mijn belevenis worden ze lichter van kleur... hoort dat?
Ze krijgen de microwormen en baby artemia gezeeft (speciaal zeefje gekocht) en stofvoer.

De foto is heel kortbij genomen.
 

Bijlagen

  • Screenshot_20200719-195049_Gallery.jpg
    Screenshot_20200719-195049_Gallery.jpg
    383 KB · Weergaven: 115
  • Screenshot_20200719-195148_Gallery.jpg
    Screenshot_20200719-195148_Gallery.jpg
    288.2 KB · Weergaven: 105
Ik kan je niet helpen met je vraag, maar vind het wel heel leuk om die foto te zien. Doet me beetje denken aan kikkervisjes vangen vroeger :DD
 
Even een update, de habrosusjes zwemmen nog goed, groeien en geen uitval tot nu toe.

Toch een vraagje, in mijn belevenis worden ze lichter van kleur... hoort dat?
Ze krijgen de microwormen en baby artemia gezeeft (speciaal zeefje gekocht) en stofvoer.

De foto is heel kortbij genomen.
als je ze op een lichte bodem zet, zullen ze lichter worden
donkere bodem donkerder
 
Update
De visjes zijn gister overgegaan naar een grotere bak. Bij de verhuizing is er van 1 afscheid moeten nemen. Tot nu toe gaat het nog steeds goed.
De reden waarom ze eerder zijn verhuist dan de planning was omdat de zuignapjes loslieten op het raam en er 3 zijn ontsnapt.
 

Bijlagen

  • 20200807_231154.jpg
    20200807_231154.jpg
    150.8 KB · Weergaven: 86

Terug
Bovenaan