Corydora groep aanvullen


S

Suzyq88

Guest
Hallo,

Ik had 6 corydora aeneus peru gold zwemmen in mn bakje, maar nu ben ik er 3 kwijt en 1 zwaarddrager door een garnaal die niet helemaal in de bak bleek te horen,

Nu is mijn vraag klein en simpel.
Kan ik de groep aanvullen met de normale Aeneus en niet de albino variant of scholen ze dan niet samen?
 
Bij mij gaan verschillende soorten Corydorassen goed met elkaar om, ik ben dat ook van mening dat het wel kan. Het kan zijn dat andere mensen hier anders over denken.
 
Omdat het drie arneussoorten zijn (zeer nauw verwant) zal het geen probleem opleveren. Enige risico dat je loopt is dat ze kruisen (als je er mee zou gaan kweken). Ikzelf heb rode en groene aeneussen bij elkaar. Scholen prima. Maar kweek er dus niet mee.
 
Overigens scholen vele soorten die minder verwant zijn / ander uiterlijk hebben. niet of minder met elkaar. Het sociale gedrag komt dan vanaf 6+ van dezelfde soort beter tot zn recht.
 
Ben ook niet van plan er mee te gaan kweken.
Vind de variatie wel leuk, maar aanvullen met bijv de panda kan dan weer niet denk ik he?
 
Klopt. Die hebben echt ander (sociaal) gedrag en hebben het liefst echte soortgenoten om zich heen. Behoeften qua temperatuur ed zijn vaak ook anders. Ik zou het bij Aeneusvarianten houden.
 
In de plaats waar de boot naar texel gaat
Het alles uiterste puntje van nederland ,)
 
Oh den helder? Jawel hoor.
In hoorn kom ik soms wel eens :) is niet zo ver..
 
Ben jij al een keer bij mij geweest voor garnalen toevallig?
Hoe groot is de bak precies en wat ligt er op de bodem?
Weet je ook waar de andere aan zijn gestorven? Ze kunnen namelijk 15+ worden.
 
Dat kwam door die knippende roodschaargarnaal, Aad...had ze van een vissenopvang gekregen...als ik het goed begrepen had...
In het eerste bericht van dit topic heeft ze het iig over een verkeerde garnaal en ik meen me dat topic te herinneren...
 
Die garnaal is nu weg hoor.
Was een macrobrachium soort.. hebben nu een aparte bak.
 
Ik heb van dat hele fijne grind 0, ? mm met her en der een wat grove kiezel om het donkere te breken die liggen er voor de sier.. maten van de bak zijn 80 x 40 x 35

Interesse heb ik wel hoor naar je aeneusjes. Heb ook nog een bakje van 60 bij 30 bij 30, hier gaan de garnalen vandaag uit. hier wil ik een paar habrosus in, of pandas. want ik denk dat de aeneus wat te groot wordt voor dit kleine bakje?
 
Mijn kleine Aeneussen zitten ook in een 60 cm bak!!!
De grotere in een 80 en 90 cm.
Paleatus in de meter bak.
 

Terug
Bovenaan