Corydora eitjes


Femm

Member
Lid geworden
3 januari 2022
Berichten
6
Leeftijd
45
Hoi allemaal,

Ik ben nieuw hier en heb wat advies nodig.

Mijn corydora’s hebben eitjes gelegd.
Ik heb ze in een kweekbakje in m’n aquarium gehangen.
Kan iemand mij uitleggen hoe ik nou kan zien of ze het goed doen of dat er weinig kans op uitkomen is.
Bedank alvast
 

Bijlagen

  • 7D4849A0-967B-48F8-92A6-388C5C14142A.jpeg
    7D4849A0-967B-48F8-92A6-388C5C14142A.jpeg
    202.9 KB · Weergaven: 107
  • 9C4F983C-BFC4-451A-9BDA-46D3F999E268.jpeg
    9C4F983C-BFC4-451A-9BDA-46D3F999E268.jpeg
    211.8 KB · Weergaven: 105
Zorg ervoor dat er voldoende beweging in het water in het kweekbakje blijft.
Daarnaast is het handig om, zo gauw je schimmel ziet, de beschimmelde eitjes er z.s.m. uit te halen.

Van welke Corydoras is dit?
 
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar wat ik veel gelezen heb, kunnen de uitgekomen cory's door deze mazen van het kweekbakje heen zwemmen, zo klein zijn ze als ze uitkomen. Dus ik zou er wel een panty omheen trekken of een netbreeder gebruiken. En inderdaad genoeg beweging in het water houden en op temperatuur. Er staan een hoop kweekverslagen hier op het forum... ff opzoeken(y)
Succes!
 
Hoi

Ja er zit genoeg beweging in want ze zitten in de stoming van de pomp/filter.
Dit is echt een mini bakje en volgens de winkel konden ze er doorheen, maar zal voor de zekerheid een panty eromheen doen .

Maar als je uitvergroot zie je wel kleurverschil van de eitjes… is daar iets van te zien welke beschimmeld zijn? Ik heb al een keer eitjes gehad en die zaten idd niet in de stroming toen zag ik heel duidelijk een soort schimmellaagje erom heen, nu niet. Sommige zijn doorzichtig, sommige doorzichtig met wit erin en sommige gewoon wit.
Ik heb er ook een slak bij gezet want ik had gelezen dat die de beschimmelde op eet.
 
Volgens de winkel konden ze er niet doorheen bedoel ik dus.

En ik ben de naam kwijt van welke soort t is… zal proberen een foto te maken er van