Corydora eitjes


Femm

Member
Lid geworden
3 januari 2022
Berichten
6
Leeftijd
45
Hoi allemaal,

Ik ben nieuw hier en heb wat advies nodig.

Mijn corydora’s hebben eitjes gelegd.
Ik heb ze in een kweekbakje in m’n aquarium gehangen.
Kan iemand mij uitleggen hoe ik nou kan zien of ze het goed doen of dat er weinig kans op uitkomen is.
Bedank alvast
 

Bijlagen

  • 7D4849A0-967B-48F8-92A6-388C5C14142A.jpeg
    7D4849A0-967B-48F8-92A6-388C5C14142A.jpeg
    202.9 KB · Weergaven: 107
  • 9C4F983C-BFC4-451A-9BDA-46D3F999E268.jpeg
    9C4F983C-BFC4-451A-9BDA-46D3F999E268.jpeg
    211.8 KB · Weergaven: 105
Zorg ervoor dat er voldoende beweging in het water in het kweekbakje blijft.
Daarnaast is het handig om, zo gauw je schimmel ziet, de beschimmelde eitjes er z.s.m. uit te halen.

Van welke Corydoras is dit?
 
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar wat ik veel gelezen heb, kunnen de uitgekomen cory's door deze mazen van het kweekbakje heen zwemmen, zo klein zijn ze als ze uitkomen. Dus ik zou er wel een panty omheen trekken of een netbreeder gebruiken. En inderdaad genoeg beweging in het water houden en op temperatuur. Er staan een hoop kweekverslagen hier op het forum... ff opzoeken(y)
Succes!
 
Hoi

Ja er zit genoeg beweging in want ze zitten in de stoming van de pomp/filter.
Dit is echt een mini bakje en volgens de winkel konden ze er doorheen, maar zal voor de zekerheid een panty eromheen doen .

Maar als je uitvergroot zie je wel kleurverschil van de eitjes… is daar iets van te zien welke beschimmeld zijn? Ik heb al een keer eitjes gehad en die zaten idd niet in de stroming toen zag ik heel duidelijk een soort schimmellaagje erom heen, nu niet. Sommige zijn doorzichtig, sommige doorzichtig met wit erin en sommige gewoon wit.
Ik heb er ook een slak bij gezet want ik had gelezen dat die de beschimmelde op eet.
 
Volgens de winkel konden ze er niet doorheen bedoel ik dus.

En ik ben de naam kwijt van welke soort t is… zal proberen een foto te maken er van
 
Oef, volgens mij ligt het aan welke Cory je hebt welke kleur de eitjes worden. Als er haartjes op zitten zijn ze volgens mij beschimmeld... maar ik zou als ik jou was hier op het forum even zoeken, daar komen dezelfde vragen voorbij, met de antwoorden :) hieronder alvast wat lees tips

 
Volgens de winkel konden ze er niet doorheen bedoel ik dus.

En ik ben de naam kwijt van welke soort t is… zal proberen een foto te maken er van
Ik geloof niet alles wat ze in de winkel zeggen, maar ga uit van vele ervaringen hier op het forum. Als ze uitkomen kunnen echt zo klein als een onderste wimperhaartje zijn... Dus heel goed dat je er een panty omheen doet. Je zou ze ook in ijsbakje met een luchtsteentje kunnen doen... Lees maar eens en dan zul je een hoop aha en ohh momentjes hebben:D
 
Is een lichtsteentje zo’n pompje waar een steentje aan zit waar dus lucht/bubbels uit komen?
Ik dacht ik laat ze lekker in t aquarium , dan hebben ze stroming en de normale temperatuur.

Ik had wel al gezocht op Google en kwam op dit forum, maar steeds dezelfde topics die ik al gelezen had… maar er zijn er dus veel meer ha ha. Ik ga ff verder lezen.
Er zitten nu overigens geen haartje op en dit is de derde dag… ben benieuwd
Foto van de corydora ouder heb ik bijgevoegd
 

Bijlagen

  • F1AC46D5-44A8-47C9-8542-A1F515ADD549.jpeg
    F1AC46D5-44A8-47C9-8542-A1F515ADD549.jpeg
    165.5 KB · Weergaven: 101
Hoe je kan zien of de eitjes bevrucht zijn is voor elke soort anders. Ik heb Corydoras Aeneus en In de foto zijn de 2 eitjes rechts boven bevrucht bij 1 zie je zelfs al dat er wat inzit. De andere eitjes zijn niet bevrucht, maar dit verschilt dus per soort.
Ik kan bevestigen ze zwemmen inderdaad zo uit het bakje.
DSC_0206.jpg
 
Bedankt voor de foto
zo zien ze er bij mij uit.
 

Bijlagen

  • 3DBE2B37-31BA-4E3C-A07E-4EDA1B1B65B8.png
    3DBE2B37-31BA-4E3C-A07E-4EDA1B1B65B8.png
    3.4 MB · Weergaven: 100
Ik zou die slakken eruit halen, want deze slakken eten eieren.
 
De Corydoras is denk ik een Napoensis.
 
Ik zou die slakken eruit halen, want deze slakken eten eieren.
Oh ik begreep juist dat die de beschimmelde eruit zou eten… maar dan haal ik hm eruit 😂😂
 

Terug
Bovenaan