Cornelius zijn Plantenbakje, 60x30x36cm 🌿🌿🌿


Zo heb je weer wat bijgeleerd
 
Ik zou bijna vragen welke bemestingslijn is dat want dan weten we wat we niet moeten gebruiken ;)
 
Ik zou bijna vragen welke bemestingslijn is dat want dan weten we wat we niet moeten gebruiken ;)
Beetje riskie. Sommige mensen behalen goede resultaten, andere weer niet. Ik behoor dus tot die laatste groep.
Maar het was voeding van Aqua-Art
 
Zover ik kan zien is dat iets uit Polen. Dat is me met de fiets net iets te ver uit de buurt:deal:
 
damn! die polen staan wel bekend dat het alchemisten zijn op aquagebied. misschien is het wel zo gevoelig dat de planten eerst door een regeneratie moeten en anders willen groeien of dat jouw balans eigenlijk al goed was?
 
damn! die polen staan wel bekend dat het alchemisten zijn op aquagebied. misschien is het wel zo gevoelig dat de planten eerst door een regeneratie moeten en anders willen groeien of dat jouw balans eigenlijk al goed was?
Heb geen idee wat de oorzaak is. Targets komen aardig overeen met wat ikzelf gebruik, zelfs nog iets 'leaner'. Waterwaarden zijn niets op aan aan te merken dus voor mij een groot raadsel.
Wel vreemd dat alleen de rotala zijn aangetast. De Alternanthera reinecki rosanervig blijft er perfect uitzien.

def.jpg

Maar goed, straks gaat de grasmaaier erover heen ✂️
 
Gelukkig zijn de plantjes allemaal weer hersteld van de opgelopen schade. Nou ja hersteld, ze zijn na de megasnoei allemaal weer netjes terug gegroeid.
Heb gelijk het gras maar weer gemaaid. Altijd weer een hele klus om alles uit het water te halen. ✂️


update210877.png


gras.jpg
 
ja mooi weer, maar die plantenknipsels zijn heerlijk extra tijdsverdrijf
 
hahaha,
nou daar lig ik eigenlijk niet wakker van. Het zijn maar plantjes.
Wel zonde van die 6 flesjes voeding, letterlijk en figuurlijk weggegooid geld
Ik ben weer eens te onduidelijk met mijn te korte zinnen. Ik bedoelde of jij zelf ook weer helemaal hersteld bent.
 
tussentijdse update;
bakje gaat redelijk goed. Het ziet er nog niet uit omdat ik midden in de fase van de vormsnoei zit om alles compact te krijgen.

Van het weekend de rotala in het midden wegknippen. De rotala's aan de zijkanten mogen nog even groeien.
De Rotala indica heb ik tot een cm hoog afgeknipt om een compacte bos te creëren. De Nessea blijft wat achter in de groei. Geen idee hoe het komt, heb nog niet zoveel ervaring met dit plantje.
Voor de rest laat het gras na de megasnoei al nieuwe uitlopers zien.

bak.png
 
tussentijdse update;
bakje gaat redelijk goed. Het ziet er nog niet uit omdat ik midden in de fase van de vormsnoei zit om alles compact te krijgen.

Van het weekend de rotala in het midden wegknippen. De rotala's aan de zijkanten mogen nog even groeien.
De Rotala indica heb ik tot een cm hoog afgeknipt om een compacte bos te creëren. De Nessea blijft wat achter in de groei. Geen idee hoe het komt, heb nog niet zoveel ervaring met dit plantje.
Voor de rest laat het gras na de megasnoei al nieuwe uitlopers zien.

Bekijk bijlage 330738
Ziet er toch heel mooi en fris uit Corne.
Ik heb jouw ervaring niet maar het is me opgevallen dat hier de Nessaea ook achter blijft.
 
het is me opgevallen dat hier de Nessaea ook achter blijft
Ik ben nog aan het uitvogelen hoe dat komt. Verwacht teveel voeding vanuit de bodem. Maar we zullen zien. Als ie blijft 'krengen' gaat ie eruit en zoek ik een alternatief
Toch ziet er weer erg mooi uit Corne.
Txs John
Dit is toch nu al een prachtige bak joh!!! :D
Jawel, maar niet zoals ik het wil. En ik ben nogal een perfectionist op dit gebied; het moet gewoon goed zijn, gezond, algvrij en in de juiste kleur. En dat is nog niet het geval. Over een half jaartje wellicht.
Corné is een soort van superheld onder de aquarrianen, daar moet je je niet mee vergelijken
you making me blush :giggle:
 
Ik ben nog aan het uitvogelen hoe dat komt. Verwacht teveel voeding vanuit de bodem. Maar we zullen zien. Als ie blijft 'krengen' gaat ie eruit en zoek ik een alternatief
Waarom denk je aan teveel voeding vanuit de bodem? Nieuwsgierig.
 
Waarom denk je aan teveel voeding vanuit de bodem? Nieuwsgierig.
Omdat de kans bestaat op een 'nutrientsvergrendeling'. Een soort van overdosering van voedingsstoffen vanuit de bodem door de extra voedingscapsules.
Wellicht is dit teveel geweest voor een teer soortje zoals, in dit geval, de Nessaea.
Maar ik kan er ook naast zitten natuurlijk. Ben nu bezig met mijn wegstreeplijstje om dingen uit te sluiten wat betreft voeding.
 
Omdat de kans bestaat op een 'nutrientsvergrendeling'. Een soort van overdosering van voedingsstoffen vanuit de bodem door de extra voedingscapsules.
Wellicht is dit teveel geweest voor een teer soortje zoals, in dit geval, de Nessaea.
Maar ik kan er ook naast zitten natuurlijk. Ben nu bezig met mijn wegstreeplijstje om dingen uit te sluiten wat betreft voeding.
Ik volg je bevindingen!
 
Staat er weer mooi bij Corne en een weekje later naar de kapper kan ook prima hoor.
 
Niet omdat het moet maar omdat het kan; een aantal pics:

Alternanthera rosanervig:
11.png


Ammonia Bonsai
12.png


Rotala Green
13.png


en het bakje nu van de zijkant gefotografeerd
15.png


De Alternanthera heeft 'snoeischade' omdat ik nooit geen zin heb om elke stengel apart te knippen :rolleyes:
foto's zijn niet bewerkt en gemaakt met mijn mobiel
 

Terug
Bovenaan