co2 systeem of vloeibaar?


D

dangermind

Guest
Hallo,
Ik ben over 2 weken jarig, en ik wil van mijn verjaardagsgeld waarschijnlijk een co2 systeem kopen. Maar nu las ik op meerdere plekken dat je in plaats van een co2 systeem ook easylife carbo kan toevoegen. Dat is op lange termijn waarschijnlijk duurder, maar dat scheelt wel weer ene dikke aanschafprijs.

Ik heb besloten dat als ik voor een co2 systeem ga ik voor de JBL ProFlora u401 ga, heb deze gevonden voor �137.90, heb ze nergens goedkoper gezien.
 
Haiii...nergens goedkoper?

Echt wel :p http://webshop.discusshop.nl/index.php/ ... -u401.html

Het scheelt natuurlijk niks..maar goed.
Zelf gebruik ik een Co2 set van Dennerle. Het is niet zo..dat als je een Co2 diffuser in je bak hangt..dat alles het ineens beter gaat doen.. waterwaardes zijn hierin ook erg belangrijk.

Maar er zijn vast een flink aantal aquarianen die je hier in kunnen bijstaan.

Suc6
 
Ik gebruik nu bio co2. de jbl proflora bio 160. Maar dit levert net niet genoeg co2 op. met en eigen mengsel van suiker en gist wel maar dan werkt die maar 2 dagen :p

Dankje voor die link! scheelt weer een paar euro :)
 
Als je voor een wegwerp systeem wilt gaan,
is de Ferplast Kit Co2 Energy PROFESSIONAL een betere optie..
 
Waarom precies?

Nadeel van deze set is dat er geen gasdruk meter op zit. en gene fles, dus die zou ik er bij moeten halen en dan ben ik weer veel duurder uit.
 
Ik ga denk ik voor de JBL ProFlora u402 aangezien daar een magneet ventiel bij zit, en goedkoper is dan het los kopen bij de JBL ProFlora u401.
 
dat is altijd makkelijk natuurlijk

zo kan je beter je co2 sturen en bespaar je co2

zeker handig als je altijd nieuwe flessen moet kopen
 
dangermind zei:
Waarom precies?

Vooral omdat hun reactor een enorm hoog redement heeft en da's
hetgeen je waarschijnlijk nodig gaat hebben, op lange termijn..
 
Dan kan ik beter die reactor los kopen. Scheelt me gouw 70 euro
 
Kan ook .. Als het mijn geld was, zou ik eigenlijk wel eerst aan osmose denken..
 
osmose? waarom?
 
Het kalk gehalte in mijn water is laag genoeg, waarom zou ik er meer uit halen?
Het is precies genoeg wat aanbevolen word voor mijn vissen :)
 
Klopt .. Maar de kans is groot dat de bodem die je nu hebt,
niet zo heel lang goed gaat, en dan heb je ander water nodig..
 
Doel je op die verhalen over jbl manado die het kalk in het aquariumwater verhogen?
Dit heb ik tegen kunnen gaan door de bodem goed warm uit te spoelen voordat ik het in mijn bak deed.
 
Nee,

eigenlijk meer als dat je hem teveel verstoord of als hij uit elkaar begint te vallen..
 
Dat gebeurd volgens reviews pas na 2 jaar of later :)
De bak draait nog maar 2 maand
 
Nu kwam ik iets tegen wat nog goedkoper is.
De Dennerle Co2 Quantum 300 Set Met Weg Gooi Fles Special Edition.

Voor 170 euro heb je alles incl magneetschakelaar.

De drukregelaar ziet er niet uit maarja, het is goedkoper. En dennerle is niet echt een slecht merk ofzo :p
 

Terug
Bovenaan