CO2 permanent test


S

Sparkske

Guest
Hoi allemaal,

momenteel is mij PH 6.8 volgens controller en de KH 5

Als ik nu naar een CO2 tabel ga kijken zit ik mooi in een groene zone maar mijn CO2 permanente test geeft volledig geel aan ??

is het CO2 gehalte nu te hoog of niet ?
 
Voer eens een controle uit op de pH-controller met een buffer (maar niet met 7!!!).

Als die correct is mag je er van uitgaan dat de waarde uit de tabel klopt.

Een CO2 permanent test is nl niet behoorlijk betrouwbaar.
 
Maar met wat heb je de KH gemeten?
 
Timmermans80 zei:
Hoe oud is je diode en hoe oud is je test?

De diode is nog geen 3 maanden oud
De JBL test heb ik 13/10/2012 opnieuw gevuld

gapak zei:
Voer eens een controle uit op de pH-controller met een buffer (maar niet met 7!!!).

Als die correct is mag je er van uitgaan dat de waarde uit de tabel klopt.

Een CO2 permanent test is nl niet behoorlijk betrouwbaar.

Kan alleen maar testen met buffer 7 gapak is maar een simpele controller van Milwaukee PH controller SMS 122

JurgenD zei:
Maar met wat heb je de KH gemeten?

druppeltest van Sera bij de 5 de druppel was het zuiver geel.
 
Kan alleen maar testen met buffer 7 gapak is maar een simpele controller van Milwaukee PH controller SMS 122

Controleren met buffer 7 heeft weinig zin. Dat is namelijk het nulpunt van de pH-elektrode. Dus hiermee controleer je niet of ook de slope goed is. Dus een pH van 7 zal dan wel goed zijn. Maar een pH van 6,8 zou in werkelijkheid net zo goed 6,5 kunnen zijn.

Dus wil je er zeker van zijn dat je pH-controller goed werkt heb je in feite echt 3 buffers nodig (1 ter controle en niet gelijk aan 7 en 2 andere om te ijken na onderhoud of indien de controle niet goed is).
 
gapak zei:
Kan alleen maar testen met buffer 7 gapak is maar een simpele controller van Milwaukee PH controller SMS 122

Controleren met buffer 7 heeft weinig zin. Dat is namelijk het nulpunt van de pH-elektrode. Dus hiermee controleer je niet of ook de slope goed is. Dus een pH van 7 zal dan wel goed zijn. Maar een pH van 6,8 zou in werkelijkheid net zo goed 6,5 kunnen zijn.

Dus wil je er zeker van zijn dat je pH-controller goed werkt heb je in feite echt 3 buffers nodig (1 ter controle en niet gelijk aan 7 en 2 andere om te ijken na onderhoud of indien de controle niet goed is).

Spijtig genoeg heb ik die 3 buffers niet ...

Het enige wat ik kan doen is test vloeistof PH7 nemen en elektrode daar is steken en kijken wat de controller aangeeft en eventueel bijstellen.
 
Je kan deze altijd bestellen ;)
 
dank je wel gapak :)

toen ik de controller kocht hebben ze mij gezegd dat ik alleen PH7 vloeistof nodig had .... blijkbaar niet :)

kga hier nog iets meer over opzoeken
 
Sparkske zei:
Hoi allemaal,

momenteel is mij PH 6.8 volgens controller en de KH 5

Als ik nu naar een CO2 tabel ga kijken zit ik mooi in een groene zone maar mijn CO2 permanente test geeft volledig geel aan ??

is het CO2 gehalte nu te hoog of niet ?

Heb dezelfde test en net dezelfde waterwaardes als jou.
Bij mij geeft de test ook geel aan.
In ander aquarium waar de test ook hangt geeft die ook wat teveel aan.
Geeft dus meestal wat teveel aan, maar volgt wel de veranderingen van co2 gehalte vrij correct op.
 

Terug
Bovenaan