co2 met omgekeerd bakje


D

Dimi81

Guest
Momenteel geef ik bio co2 maar vind dit toch wel wat onhandig. Had graag overgeschakeld naar gewone co2.

Nu vind ik het wel goed met bio co2 dat men werkt met een omgekeerd bakje. zo zie je bijna niets van de installatie in het aquarium.

Mijn vraag is nu of het ook mogelijk is om met een omgekeerd bakje te werken met een co2 fles. Of komt dit niet goed, te veel verlies?
 
Dat is een goede vraag. Ik denk dat als het al zou kunnen dat je heel weinig druk moet geven.
Lijkt me dat het wel zou kunnen maar ik geef je geen garantie. Ik heb hier nog nooit van gehoord namelijk.
Zo n kleine glazen diffuser zie je ook amper hoor.
 
Zelf geen ervaring mee..

Zou eigenlijk niet weten waarom het niet kan, je verlies zal afhangen van hoeveel co2 er in het bakje komt vs hoeveel er wordt opgenomen, in die zin hetzelfde als met bio-co2.
Maar dat is dan ook weer het nut van zo'n bakje.. met een bepaalde maat bakje kun je zelf een beetje regelen hoeveel co2 er beschikbaar is.
 
kellemes zei:
Zelf geen ervaring mee..

Zou eigenlijk niet weten waarom het niet kan, je verlies zal afhangen van hoeveel co2 er in het bakje komt vs hoeveel er wordt opgenomen, in die zin hetzelfde als met bio-co2.
Maar dat is dan ook weer het nut van zo'n bakje.. met een bepaalde maat bakje kun je zelf een beetje regelen hoeveel co2 er beschikbaar is.

Precies wat ik ook verwacht dit ;) .
 
Dit was nu ook een voordeel, omdat ik al de grote van mijn bakje en de verte van mijn uitstroom uitgetest had.
Leek mij handig als ik gewoon een fles kon aansluiten. Maar ga inderdaad waarschijnlijk met de druk zitten die ik niet zo laag kan afregelen.
 
Ik denk dat het gewoon moet kunnen.

Moet je bij bio CO2 altijd een bakje toevoegen??? Ik heb alleen zo'n bruissteen. Verklaart dat waarom er ene groot deel bij mij verloren gaat? :eek:
 
Het kan met een bruissteentje maar dan komt alles dus in het water terecht. Met het gebruik van een bakje heb je wat meer "zekerheid" hoeveel er zal worden opgenomen.
Maar er zijn meer mensen die met een steentje werken hoor.
 
Ik ga ook proberen met bio co2 te werken,maar dan met bruissteentje. Hoe regel ik dat er genoeg co2 in bak komt. Dat er zeker niet teveel co2 in komt? Is hier een simpel weetje voor
 
Gebruik in het nano bakje wat ik op dit moment aan het opstarten ben een omgekeerd bakje met een nano co2 setje.
 
Ik ga ook proberen met bio co2 te werken,maar dan met bruissteentje. Hoe regel ik dat er genoeg co2 in bak komt. Dat er zeker niet teveel co2 in komt? Is hier een simpel weetje voor

Zover ik weet kun je dan teveel in het water krijgen en met een omgekeerd bakje is veiliger. Je kan het ook proberen met een co2 continutest.
 

Terug
Bovenaan