Co2 fles laten keuren


Matts

Well-known member
Lid geworden
30 december 2018
Berichten
576
Leeftijd
32
Locatie
België
Ik heb jaren geleden een CO2 fles van 2kg 2dehands aangekocht, ik wilde deze laten vullen maar de fles heeft een keurings-datum van 2018.

Weet iemand toevallig waar je zo'n fles kan laten keuren en wat dat kost? (bij voorkeur in België)
 
Kijk eens bij een bedrijf met industriele gassen in je buurt. Ik betaal hier 35 euro voor zo n keuring.
 
Ja want zonder een geldige keuring mogen ze hem niet vullen en zo heb je ook zelf de garantie dat alles veilig is.
 
Klopt Wouter maar ik heb het dan inderdaad specifiek over de de fles. De rest wordt ook niet gekeurd of gezien natuurlijk.
 
Ik vul hem altijd zelf met een 10 kg fles bij de slijterij vandaan.
vulling kost 40,00 euro voor 10 kg.
Heb een pijpje wat je aan allebei de flessen kunt schroeven, allebei open draaien en klaar is klara.
Krijg hem alleen niet helemaal vol, maar dat geeft niet want als hij na 2 á 3 maanden weer leeg is vul ik hem weer.
 
40 euro voor een gevulde co2 fles van dit formaat is niet duur,maar 10 kg.Is best wel een groot verbruik voor een tijdsduur van 2-3 Maanden.Ik breng mijn Co2 fles bij een aquariumhandel,deze blijft enkele uren in de diepvriezer en is dan beter gevuld dan wanneer je dit doe bij een warme fles.
 
Ik ga eens kijken of er dergelijke bedrijven in de buurt zijn. :c
Moest iemand overigens nog een adresje hebben in België of niet ver over de grens, dan hoor ik het graag

Voor zo'n fles van 10 kg zou ik ook gewoon geen plaats hebben.
Ik heb nog een andere fles ook, maar ik zou graag die oude van 2kg laten keuren.
Dat is weer een stuk makkelijker bij het laten vullen en hoef ik ook niet zonder te vallen tot ik bij de aquariumwinkel geraak.
 
Ik gebruik de 10 kg fles om mijn 2 kg fles te vullen en met die 2 kg fles doe ik ongeveer 4 à 5 weken omdat je er geen 2 kg in krijgt.
De 10 kg fles staat verder gewoon in de schuur
 
Hallo Jessicapilon,

Ik werk in Groningen, zou je mij het adres willen doorgeven van het bedrijf dat je CO2 fles keurt?
De keuring van mijn 5 kG fles is verlopen eind 2004!!!
Alvast bedankt.
 

Bijlagen

  • IMG_2644.JPG
    IMG_2644.JPG
    78 KB · Weergaven: 88
Hallo Jessicapilon,

Ik werk in Groningen, zou je mij het adres willen doorgeven van het bedrijf dat je CO2 fles keurt?
De keuring van mijn 5 kG fles is verlopen eind 2004!!!
Alvast bedankt.

Ik zie hier de foto met die stikker maar geeft die dan het jaar aan want hier heb ik op alle flessen de data ingeslagen staan namelijk en dus ook op de iets oudere fles die ik heb.
 
Die staan ook vermeld in het topic met vulstations voor co2 Tommie:

 
Ik zie hier de foto met die stikker maar geeft die dan het jaar aan want hier heb ik op alle flessen de data ingeslagen staan namelijk en dus ook op de iets oudere fles die ik heb.
Klopt, de datum is er ook ingeslagen. Morgen ga ik de fles laten keuren. Het kan wel 3 weken duren, maar ik heb de tijd.
 
Ok, ja de keurmeester komt er om de zoveel weken dus vandaar dat ik aangaf eerst even te bellen. Maar goed je hebt geen haast gelukkig.
 
Ik ga eens kijken of er dergelijke bedrijven in de buurt zijn. :c
Moest iemand overigens nog een adresje hebben in België of niet ver over de grens, dan hoor ik het graag

Voor zo'n fles van 10 kg zou ik ook gewoon geen plaats hebben.
Ik heb nog een andere fles ook, maar ik zou graag die oude van 2kg laten keuren.
Dat is weer een stuk makkelijker bij het laten vullen en hoef ik ook niet zonder te vallen tot ik bij de aquariumwinkel geraak.

Toevallig heb ik een paar weken terug een 2 kg fles ingeleverd bij Coralandfishstore in Breda .
Dan zou de fles gekeurd worden volgens hun , en mocht ie niet meer voldoen houden ze hem in de centrale achter .
Ben benieuwd of ie uberhaupt terug gaat komen ....
Morgen eens bellen .
Als ik hem terug zou krijgen , laat ik wel iets weten of ie ook echt gekeurd is .
 
Hallo Jessicapilon,

Ik werk in Groningen, zou je mij het adres willen doorgeven van het bedrijf dat je CO2 fles keurt?
De keuring van mijn 5 kG fles is verlopen eind 2004!!!
Alvast bedankt.

Ik ga altijd naar Holthausen om de flessen te laten vullen. Laatste keer had ik een 2kg fles waarvan de keuring verlopen was, die hebben ze direct (volgens mij voor €20,-) omgeruild voor een andere, zodat ik niet op het keuren hoefde te wachten.
 
Dat is wel service maar ja voor mij op de fiets net even te ver. Zover ik weet is Holthausen nog goedkoper dan Chubb met vullen.
 

Terug
Bovenaan