CO2 difussor


iloveyoujoof

Member
Lid geworden
15 juni 2021
Berichten
24
Leeftijd
27
Heyy mede aquarianen!!

Ik ben me een beetje aan het inlezen over co2 apparatuur, omdat ik denk dat mijn aquarium co2 te kort heeft. (Mijn planten doen het niet geweldig, ondanks alle voeding die ik toevoeg)
Ik heb een 100L bakje, en een 30L bakje. Kan ik 1 apparaat voor beide gebruiken, of moet ik dit apart doen?

Ik had me al een beetje verdiept en zag de colombo advance set, en de colombo basic set. Nu is de basic set leuker qua kosten, maar kan dit ook voor de 100L bak? En wat heb ik nog meer nodig behalve deze sets?

Groetjes,
Joof
 
Oh nog even een toevoeging: Ik heb op het moment baardalg in mijn aquarium zitten. Wat niet makkelijk is om van af te komen, en ik dacht dat zo'n co2 set dan de mogelijke oplossing zou kunnen zijn. :)
 
Hoi @iloveyoujoof baardalg is een hardnekkige alg waar co2 een belangrijke bijdrage kan leveren. Vooral een stabiele co2 toevoer helpt daarbij i.c.m. een goede distributie.

Forumlid @Kosmopoliet heeft de luxe co2 set van Colombo op een Juwel Rio 180. Hij kan daar meer over vertellen.
 
Hoi @iloveyoujoof baardalg is een hardnekkige alg waar co2 een belangrijke bijdrage kan leveren. Vooral een stabiele co2 toevoer helpt daarbij i.c.m. een goede distributie.

Forumlid @Kosmopoliet heeft de luxe co2 set van Colombo op een Juwel Rio 180. Hij kan daar meer over vertellen.
Oh super, bedankt voor deze info! Nu weet ik 100% zeker dat ik zo'n setje ga aanschaffen.
Ik zal eens even gaan vragen aan kosmopoliet of dit persoon mij meer kan vertellen hierover! :)
 

Terug
Bovenaan