CO2 continutest vloeistof bewaren


D@nny H

Well-known member
Lid geworden
20 februari 2016
Berichten
706
Locatie
Hoofddorp
Website
www.instagram.com
Hoe bewaren jullie de Co2 continutest vloeistof?
Ik had vloeistof gekocht van een niet nader te noemen site en dat was afgelopen zomer.
De vloeistof werd al na 2 weken geel in de fles dus onbruikbaar, deze stond in het aquariumkastje.
Na een e-mail naar de betreffende site kreeg ik kosteloos een nieuwe fles van hun eigen merk toegestuurd.
Deze heb ik toen in de koelkast bewaard, echter na een maand was de vloeistof niet meer blauw maar groen in de fles...
Is de vloeistof gewoon niet betrouwbaar of is de bewaarmethode fout?
Hoe doen jullie de vloeistof bewaren?
 
Ik bewaar het onderin de kast in een doosje, donker op kamertemperatuur,...bij mij is het altijd blauw als het uit het flesje komt. Dit zijn wel allemaal eenmalige gebruiks dosissen...
 
Ik bewaar het al 2 jaar in de koelkast.
 
Ligt bij mij in de la in me meubel, na een half jaar nogsteeds blauw
 
Hier ook geen enkel probleem mee, gewoon in de kast bij huiskamer temperatuur.
 
Hier is het na dik 1,5 jaar in de koeling ook nog donkerblauw. Heb laatst 2 flesjes gekregen bij de Colombo checker maar zie geen verschil in beide vloeistoffen.
 
Ik heb nu de vloeistof van Rebell besteld ik hoop daar meer geluk mee te hebben.
Bedankt voor jullie reactie, iedereen doet het dus weer anders.
 
Ik kan op de flesjes ook geen THT datum vinden verder.
 
Ach het ook niets meer en minder dan Broomthymolblauw in water.

En de Broomthymolblauw is zo’n sterke kleurstof, dat als de helft om wat voor reden dan ook verdwenen is. Het nog steeds zijn werk doet.

Het zou hooguit door bacterien en oxydatie vernietigd kunnen worden. Maar zolang de oplossing nog mooi kleurt, is er niets aan de hand.
 
Dan kan ik mn flesje dus nog prima gebruiken:thumbs:
 

Terug
Bovenaan