Co2 complete set


W

Wittewit

Guest
welke CO2 set die compleet is, kan ik het beste nemen voor mijn aquarium van 180 ltr.
Zie zoveel verschillende soorten en merken en prijzen.
Iemand een tip of ervaring hiermee.
 
Ik heb onlangs de co2art pro-se kit gekocht met in-line diffuser, de CO2 fles komt van de sligro want dat is lekker goedkoop en gewoon een omruil systeem met borg. Je betaalt eenmalig 120 euro borg en vanaf dan kun je steeds je lege fles omruilen voor een volle voor iets van 20 euro, je bent dan zelf niet verantwoordelijk voor keuringen en dergelijke dus dat scheelt ook nogal.
 
Je kan ook eens op MP kijken want dat scheelt ook vaak veel geld en dan even letten op de keuringsdatum van de fles.
 
Waarbij je overigens nooit voor een geïntegreerd magneetventiel moet kiezen. Die dingen, zo'n magneetventiel, willen wel stuk. En dan wordt de aanschaf met ook weer een drukregelaar erbij erg duur.
Mijn advies is dus; hou drukregelaar en magneetventiel gescheiden!
 
Je kan ook eens op MP kijken want dat scheelt ook vaak veel geld en dan even letten op de keuringsdatum van de fles.
Dat is altijd een risico natuurlijk.
Alhoewel ik van Ton een 500gr fles heb overgenomen die super goed is en is nog 8 jaar gekeurd.

Ik heb ook een grotere set van Aquaplantsonline met een 2kg fles, geintregreerdmagneetventiel en een Atomizer van JBL.
Ik gebruik deze set al 2.5 jaar naar volle tevredenheid
 
Ik gebruik een statiegeld fles waardoor ik geen last heb van keuren.

Maar gebruik een regulator van co2art en ben daar zeer tevreden over
 
Via MP is en blijft een risico maar goed ik heb inmiddels 3 setjes zo gekocht en die doen het al jaren zonder problemen. Maar ja, garantie heb je niet natuurlijk.
 
Om de hoeveel jaar moet de fles worden gekeurd?
 

Terug
Bovenaan