CO2 bij AliExpress


Hans Maks

Well-known member
Lid geworden
13 december 2018
Berichten
230
Leeftijd
71
Locatie
Westerbork
Bij de Chinees van AliExpress worden apparaten en apparatuur voor CO2 systemen te koop aangeboden. Zijn er mensen die de kwaliteit van de drukappararuur e.d. kennen?
 
Ik heb er geen ervaring mee maar weet wel dat er leden goede ervaringen hebben met de magneetventielen maar goed in hoeverre dit vergelijkbaar is met een merkproduct weet ik niet.
 
Ook ik heb een magneetventiel van Chinese makelij die het uitstekend doet. Deze heb ik gekocht bij Veldhuis destijds. Maar ik heb er ook een, exact hetzelfde, incl. de merkaanduiding, via Aliexpress gekocht. Overige zaken heb ik ook via Veldhuis, Enschede binnengehaald. Zij verkochten deze onder hun eigen huismerknaam maar ook deze spullen blijken in China geproduceerd.
 
Zover ik heb begrepen worden die uit China soms wel warmer maar dat heb ik niet uit eigen ervaring dus.
 
volgens mij komt nog steeds 85% uit china, dat er een andere naam opstaat zegt niks.
 
Ik zag bij bol.com ook heaters staan, exact dezelfde hebben ze ook bij Ali, alleen dan voor 8 euro ipv 25
 
Bijna alles kun je bij Ali vinden, alleen niet alles is goed.
De plaatjes zien er vaak fantastisch uit, maar het product in het echt kan wel eens erg goedkoop ogen en aanvoelen.
Het beste kan je iets uitzoeken wat vaak besteld is en wat veel goede reviews heeft.
Er staan dan ook vaak foto's bij van het product.

Het is lastig van te voren te zeggen of iets goed is, er zijn immers een hoop CO2 setjes te koop.
 
Vaak zijn de magneetventielen wat minder zuinig met de energie wat uiteindelijk ook mee telt in mijn optiek
 
Dank voor de tips.
 
Ik koop zelf heel veel dingetjes via ebay/alie etc, maar wat ik niet koop via dergelijke kanalen zijn dingen die op 230 werken (opladers, voedingen etc) in verband met brandgevaar, er zijn genoeg voorbeelden van levensgevaarlijke namaak telefoon opladers te vinden met wat google werk. Daarnaast zou ik ook goed oppassen met dingen die op hoge druk werken zoals CO2 apparatuur, bellenteller en diffusor zou ik nog wel doen maar bijvoorbeeld een drukregelaar zou ik persoonlijk niet vertrouwen, als dat ploft en je staat dichtbij...
 
Zover ik heb begrepen worden die uit China soms wel warmer maar dat heb ik niet uit eigen ervaring dus.
Nou, daar valt wel iets over te zeggen. Het magneetventiel van Veldhuis wordt gloeiend heet. Dat ding hou je niet vast. Hetzelfde merkt welk ik vanuit China heb beloofd niet heet te worden. Dat heb ik overigens niet getest.
Ik koop zelf heel veel dingetjes via ebay/alie etc, maar wat ik niet koop via dergelijke kanalen zijn dingen die op 230 werken (opladers, voedingen etc) in verband met brandgevaar, er zijn genoeg voorbeelden van levensgevaarlijke namaak telefoon opladers te vinden met wat google werk. Daarnaast zou ik ook goed oppassen met dingen die op hoge druk werken zoals CO2 apparatuur, bellenteller en diffusor zou ik nog wel doen maar bijvoorbeeld een drukregelaar zou ik persoonlijk niet vertrouwen, als dat ploft en je staat dichtbij...
Heel veel zaken die je hier koopt, werkend op 230 volt, worden geproduceerd in China en onder merknamen hier verkocht. Soms houdt een merknaam houder toezicht en controleert e.e.a. maar heel vaak gebeurd dit niet!
 
Mocht je op zoek zijn, ik heb nog wel een Colombo magneetventiel liggen die je kunt overnemen :D
 
Heel veel zaken die je hier koopt, werkend op 230 volt, worden geproduceerd in China en onder merknamen hier verkocht. Soms houdt een merknaam houder toezicht en controleert e.e.a. maar heel vaak gebeurd dit niet!

Het klopt dat de meeste dingen die je hier in een winkel koopt ook in China gemaakt worden, maar dan is er inderdaad een merknaam houder waar je kan gaan klagen wanneer het misgaat. De grote merken hebben ook nog enigszins kwaliteitscontrole omdat ze een naam hoog te houden hebben. Vaak worden afgekeurde productie runs gewoon via ebay en dergelijke doorverkocht en dan heb je nog de imitaties van bekende producten, zoals de imitatie meanwell voedingen. Ik neem liever het zekere (of zekerdere :D ) voor het onzekere
 
Dat heet worden hebben de meeste magneetventielen op 220 volt
Simpel opgelost 12 volt exemplaar kopen
 
Dat heet worden hebben de meeste magneetventielen op 220 volt
Simpel opgelost 12 volt exemplaar kopen

Heb een 230 volt apparaat. Maar deze blijft ijskoud.

De vorige werd loeiheet.
 
Heb een 230 volt apparaat. Maar deze blijft ijskoud.

De vorige werd loeiheet.
Heb er menig 1 verspeeld op de dennerle ph controller of de zekering klapte er uit of de hele magneetventiel gaf de pijp aan maarten en allen loei heet
na de 4 keer een 12 volt exemplaar via co2art aangekocht probleem over niet heet en niet meer stuk gegaan:thumbs:
was nog in de tijd dat ze in Engeland zaten
Geloof niet dat ze nu nog los verkocht worden
Wat het heet worden betreft ligt aan de manier van schakelen van de 220 er zijn er die rechtstreeks op 220 werken en die de 220 eerst om zetten naar een dc spanning de eerst wordt heet de ander heeft er geen last
 
Heel veel zaken die je hier koopt, werkend op 230 volt, worden geproduceerd in China en onder merknamen hier verkocht. Soms houdt een merknaam houder toezicht en controleert e.e.a. maar heel vaak gebeurd dit niet!
Let bij import ook altijd op het CE keurmerk. Producten uit China hebben vaak een CE keurmerk dat op het onze lijkt.

Zie afbeelding
CE-europa-vs-CE-china.jpg


Hoeft niet slecht te zijn maar ik vind het erg misleidend.
 
Alle waar is naar zijn geld.
Uiteindelijk ben ik er altijd achter gekomen waarom die Chinese zooi zo goedkoop is.
Ik doe er niet meer aan.
Ik koop mijn spullen naar draagkracht, gewoon in een Nederlandse winkel.
En dan nog het liefst in mijn eigen woonplaats.

"Wees loyaal, koop lokaal" is de leus hier in ons dorp.
Ik sta er 100% achter.
Met die import uit China houden we niet alleen die bedenkelijke kwaliteit van het gros van de producten in stand, maar ook de schandelijke schending van de mensenrechten aldaar en de teloorgang van de Nederlandse middenstand.

Mijns inziens toch iets om bij stil te staan.
 
Met die import uit China houden we niet alleen die bedenkelijke kwaliteit van het gros van de producten in stand, maar ook de schandelijke schending van de mensenrechten aldaar en de teloorgang van de Nederlandse middenstand.
Heel veel producten worden uit China geïmporteerd en doorgaans hebben we daar geen weet van.
Lokaal ja, totdat ik een dief van mijn eigen portemonnee word en dan hoeft het niet perse uit China te komen.
 
Heel veel producten worden uit China geïmporteerd en doorgaans hebben we daar geen weet van.
.

Dat klopt wel. Echter via de officiele weg, moeten de producten aan onze wet en regelgeving en kwaliteit voldoen. De importeur is daar dan verantwoordelijk voor.

De chinezen kopiëren doorgaans de uiterlijke kenmerken. Intern is het een heel ander verhaal.

Dingen die op het 230 volt netwerk aangesloten moeten zal ik daarom dan ook niet bij onze Chinese vrienden kopen. Levensgevaarlijk!!
 
Dat klopt wel. Echter via de officiele weg, moeten de producten aan onze wet en regelgeving en kwaliteit voldoen. De importeur is daar dan verantwoordelijk voor.

De chinezen kopiëren doorgaans de uiterlijke kenmerken. Intern is het een heel ander verhaal.

Dingen die op het 230 volt netwerk aangesloten moeten zal ik daarom dan ook niet bij onze Chinese vrienden kopen. Levensgevaarlijk!!
Ook gebeurd het geregeld dat de importeur niet afdoende bekwaam is om te oordelen in hoeverre het voldoet aan de hier geldende wetten en regels maar het wel fijn doorverkoopt met een echte CE sticker erop
 
Je hebt in elk geval nog een redelijke kans dat er iemand naar de kwaliteit heeft gekeken en iemand om aan te klagen als je huis affikte wanneer ze dus troep hebben geïmporteerd.
 
Heel veel producten worden uit China geïmporteerd en doorgaans hebben we daar geen weet van.
Lokaal ja, totdat ik een dief van mijn eigen portemonnee word en dan hoeft het niet perse uit China te komen.
Dat is mijns inziens korte termijn denken.
No offence.

Ooit kocht ik een Rena luchtpomp.
Het ding kostte mij m'n totale maandzakgeld: Fl 25,-
Een klein fortuin.

Nu, een kleine 40 jaar later, pruttelt het ding nog steeds 24/7 lucht naar mijn guppen.
Zelfs het balgje heb ik nog niet hoeven vervangen.
(Al zal dat moment niet heel ver meer weg zijn.)

Ik durf met stelligheid te beweren ik meerdere Chinese pompjes versleten zou hebben.
Zo die te koop zouden zijn geweest destijds.

Dus, tja.
Of het nu zonz dure aanschaf is geweest....

Ander voorbeeld:
Een T-shirt van de "Prima"rk kon ik na 3x wassen in de poetslappenbak.
Gekrompen.
Een T-shirt van de herenmodezaak hier ter plaatse voldoet na vijf jaar nog uitstekend.
Zelfs nog niet verbleekt.

Om over die Parkside hogedrukreiniger nog maar te zwijgen.
Na een uur intensief het onderwaterschip van mijn boot van aangroei ontdoen bleken de lagers ( getuige het klagelijke geluid ) naar de ratsmodee.
Hij kostte me €99,-.
Plus een rit terug naar de winkel om uiteindelijk ( met 99 euro korting, dat dan weer wel) een Kärcher aan te schaffen.

Dus tja, wat is duur?
 
Dat is mijns inziens korte termijn denken.
No offence.

Ooit kocht ik een Rena luchtpomp.
Het ding kostte mij m'n totale maandzakgeld: Fl 25,-
Een klein fortuin.

Nu, een kleine 40 jaar later, pruttelt het ding nog steeds 24/7 lucht naar mijn guppen.
Zelfs het balgje heb ik nog niet hoeven vervangen.
(Al zal dat moment niet heel ver meer weg zijn.)

Ik durf met stelligheid te beweren ik meerdere Chinese pompjes versleten zou hebben.
Zo die te koop zouden zijn geweest destijds.

Dus, tja.
Of het nu zonz dure aanschaf is geweest....

Ander voorbeeld:
Een T-shirt van de "Prima"rk kon ik na 3x wassen in de poetslappenbak.
Gekrompen.
Een T-shirt van de herenmodezaak hier ter plaatse voldoet na vijf jaar nog uitstekend.
Zelfs nog niet verbleekt.

Om over die Parkside hogedrukreiniger nog maar te zwijgen.
Na een uur intensief het onderwaterschip van mijn boot van aangroei ontdoen bleken de lagers ( getuige het klagelijke geluid ) naar de ratsmodee.
Hij kostte me €99,-.
Plus een rit terug naar de winkel om uiteindelijk ( met 99 euro korting, dat dan weer wel) een Kärcher aan te schaffen.

Dus tja, wat is duur?
Tja, ik kan ook wel wat voorbeelden noemen, maar het lijkt me niet dat dat de manier is waarop we hier de discussie moeten voeren. Dan zijn we volgend jaar nog niet klaar.
Bovendien doelde ik aankopen doen in Nederland, anders dan lokaal.
 
Ik durf met stelligheid te beweren ik meerdere Chinese pompjes versleten zou hebben.
Zo die te koop zouden zijn geweest destijds.
Das wel hele gevaarlijke opmerking die je daar maakt ga er dan van uit dat je het niet geprobeerd hebt of begrijp ik je verkeerd
zo ja dan sorry zo nee dan kan je er niet over oordelen :sorry:
Let wel dat er hele hoop goede onderdelen uit China of andere landen vandaan komen dus om nu te beweren dat het niet deugt :juggle:
 
Om over die Parkside hogedrukreiniger nog maar te zwijgen.
Na een uur intensief het onderwaterschip van mijn boot van aangroei ontdoen bleken de lagers ( getuige het klagelijke geluid ) naar de ratsmodee.
Hij kostte me €99,-.
Plus een rit terug naar de winkel om uiteindelijk ( met 99 euro korting, dat dan weer wel) een Kärcher aan te schaffen.

Dus tja, wat is duur?


Oef die is raak. Ooit God weet niet hoe vaak op en neer kunnen gaan naar de winkel omdat die sproeistukken van een Karcher kapot bleven gaan binnen een uur
 
Das wel hele gevaarlijke opmerking die je daar maakt ga er dan van uit dat je het niet geprobeerd hebt of begrijp ik je verkeerd
zo ja dan sorry zo nee dan kan je er niet over oordelen :sorry:
Let wel dat er hele hoop goede onderdelen uit China of andere landen vandaan komen dus om nu te beweren dat het niet deugt :juggle:

Het gaat vaak mis wanneer fabrikanten vragen of het nog even een tikje goedkoper kan, dan zeggen ze daar geen nee en besparen ze gewoon op iets. je kan perfecte kwaliteit krijgen in China maar dan betaal je ervoor, voor een dubbeltje op de eerste rang gaat daar ook niet op
 
Werkt die nog wel dan??
Ja hoor, die zat op mijn bio CO2 set, maar ik ben sinds kort over op CO2 uit een fles en daar zat een apart magneetventiel bij de drukregelaar. Dus deze is over, mocht je interesse hebben. Doe maar even via PB, anders vervuilen we het topic nog meer :D
 

Terug
Bovenaan