CO2 bazooka geeft geen bellen


HJ Boerman

Well-known member
Lid geworden
25 augustus 2008
Berichten
245
Leeftijd
42
Locatie
Dalfsen
Beste medehobbyisten,

Ik heb sinds een maand een CO2 systeem. Hierbij gebruik ik een co2art bazooka als zijnde diffusor. De eerste 2 weken presteerde t ding fantastisch op iets meer dan 2 bar druk.
Na 3 weken moest ik toch echt naar 3 bar druk om er ook maar iets van CO2 mist uit te krijgen. Hierna een halve dag in bleekwater (50/50) gedaan en daarna was t weer redelijk goed rond de 2 ,5 bar druk.
Gisteren dus weer een 2 uur in de bleek gedaan en alles prima bij 2,5 bar druk.

Zojuist gekeken (om 10 uur gaat de CO2 aan en 12 uur de verlichting) geen CO2 mist zelf niet bij een druk van meer dan 3 bar.

Wat kan hier aan de hand zijn????

Mijn aquarium is een juwel rio 240 plantenbak

Hobbygroet,

Henk-Jan
 
Een diffuser type als Bazooka intense werkt met een druk opbouw. M.a.w. het kan even, een paar minuten, duren eer hij werkt. En hij is een druk van zo'n 2 bar minimaal nodig. Wanneer je het ding wilt reinigen dan kan dat met 50% water en 50% dunne bleek waar je het ding dan 24 uur in legt. Want ook bleek heeft tijd nodig om te werken. Let op: Goed naspoelen! Overigens kan ook kalk van invloed zijn, grond waarom ik ook wel azijn gebruikte om te reinigen. Dat reinigen hoeft niet zo vaak, zeker niet zo zoals hierboven aangegeven! Dan is er kennelijk iets anders mis.
 
Hen je al gecontroleerd of er nergens co2 lekt?
 
Heb m schoon gemaakt, 24 uur in de bleek. Maar nu zag ik bij de slangtule een scheurtje zitten. Dus die is lek.... Misschien niet tegen de 3 bar druk opgewassen?

In ieder geval een nieuwe bestelen dus

Bedankt voor t meedenken!
 
Nou als het maar opgelost is want daar gaat het om.
 
Heb m schoon gemaakt, 24 uur in de bleek. Maar nu zag ik bij de slangtule een scheurtje zitten. Dus die is lek.... Misschien niet tegen de 3 bar druk opgewassen?

In ieder geval een nieuwe bestelen dus

Bedankt voor t meedenken!
Stomme vraag misschien maar was het een gewone lucht slang of co2 slang ? Als ik het goed begrepen heb is een verschil
 
Stomme vraag misschien maar was het een gewone lucht slang of co2 slang ? Als ik het goed begrepen heb is een verschil
Stomme vragen bestaan niet, wel domme antwoorden. Maar TS heeft het over de slangtule. Dat is dus het deel waar je de slang opdrukt.
 
Stomme vragen bestaan niet, wel domme antwoorden. Maar TS heeft het over de slangtule. Dat is dus het deel waar je de slang opdrukt.
My bad, beter lezen volgende keer haha
 
Oké, krijg een nieuwe opgestuurd (binnen garantie) dus goed opgelost van de verkopende partij. Wordt alleen een ander model en merk. Twinstar large... Kijken hoe die zich houd.
 

Terug
Bovenaan