Cleithracara maronii paren of agressie


Bram_033

Well-known member
Lid geworden
31 maart 2022
Berichten
255
Leeftijd
23
Hallo ik heb vandaag dit gezien in de bak

Dit is de eerste keer dat ik ze dit zie doen. Weet niet of ze aan het paren zijn of dat het agressie is het is ook moeilijk te zien of het twee mannetjes of twee vrouwtjes of 1 man en een vrouw zijn. Normaal zien ze er heel anders uit totaal niet zo donker en die streep over hun lichaam zie ik alleen als het licht uitstaat of als ze stress hebben. Ik zie niet dat ze naar elkaar happen. Ze hebben dit 1 uur volgehouden minimaal langer. Ik weet ook niet of ze al groot genoeg zijn om te paren. Weet een van jullie wat hier aan de hand is ?
Groeten Bram
 
4E27D11E-3AC9-47B6-BABD-4765FEA2C005.jpeg
8245403A-0783-4D12-8106-3D3764FE022F.jpeg
 

Bijlagen

  • 2D304684-47D6-4D49-B7AF-D58AF2CA81E4.jpeg
    2D304684-47D6-4D49-B7AF-D58AF2CA81E4.jpeg
    171.8 KB · Weergaven: 105
  • 3DE63EB4-6055-4163-B9E3-F2E6A0E8FD77.jpeg
    3DE63EB4-6055-4163-B9E3-F2E6A0E8FD77.jpeg
    276.6 KB · Weergaven: 105
@jessicapilon hier wat foto’s het is heel lastig te zien. Dus ik weet het niet zo goed. De gene met de nog donkere kleuren ging de hele tijd achter de gene zonder die donkere kleuren aan.
 
Tja ik durf er niets van te zeggen en ik heb ze ook gehad en vaak zijn de vinnen pas op volwassen leeftijd een redelijke indicatie. De rugvin bij de man is dan normaliter behoorlijk verlengd.
Ben nu genieigd om te zeggen 2 vrouwen maar dat is een gok.
 
Ja dat snap ik en destijds kon ik er geen vrouw bijkrijgen en heb enkele klein gekocht en telkens weer mannen. Ik heb ze dan ook weggedaan maar ik lees ook wel van leden dat er wel aan vrouwen te komen is dus ik heb weinig geluk gehad denk ik.
 
@stefanC heb jij enig idee of dit manne of vrouwen zijn ? En als het twee mannen of twee vrouwen zijn wat raad je dan aan om te doen?
 
Volgens mij is dit een koppel , maar ze leven wel graag in een grotere groep . Ik moet eerlijk zeggen ik heb er 4 zitten en ga die op termijn uitbreiden als de tweejaarse apisto' gestorven zijn
 
Ja ik wil ze ook wel graag kweken en een grote groep geven alleen zijn er geen Cleithracara maronii te krijgen in de buurt. Behalve van 3cm terwijl die van mij nu rond de 8-9 cm zijn.
 
Mijn bak is ook niet al te groot namelijk 100*60*40
 
@stefanC weet jij wat het gedrag is dat ik gisteren in de bak zag ?
 
Dat is paargedrag voor de rest zijn het hele vredelievende vissen .
In sommige bakken kweken ze gemakkelijk en in andere niet , zo weet ik ergens een bewezen kweekkoppel zitten die na hun verhuis nooit nog een nestje hebben gehad .
Soortgenoten van 3 cm erbij steken is geen probleem .
 
@stefanC bedankt voor je hulp. Betekent dit dat ze binnenkort eitjes zullen afzetten of zal dat niet gaan gebeuren.
 
@stefanC dus ik kan bijna zeker zeggen dat het mannetje en vrouwtje zijn weet jij welke het mannetje is en welke het vrouwtje.
 
Heb het vandaag nog een keer gezien. Betekent dit dat er nu binnenkort eitjes komen? Of is dat niet zeker. En wat kan ik doen om ze te stimuleren?
 
Heb het vandaag nog een keer gezien. Betekent dit dat er nu binnenkort eitjes komen? Of is dat niet zeker. En wat kan ik doen om ze te stimuleren?
Bram alle respect. ik heb alleen nu mijn glazenbol in de vaatwasser gezet omdat ik zoveel bezig was met in de toekomst kijken dat er teveel viezigheid erop zat. :D

Nee alle gekheid op een stokje. Lastig te zien. het kan zijn dat ze nu gaan leggen. kan zijn dat ze savonds gaan leggen en of snachts en dat het daarna direct opgegeten worden door henzelf of andere en dat je het dan niet weet of ze hebben gelegd of niet,.
het is lastig.
 
Als er twee vissen achter elkaar zitten is de tweede vis meestal het mannetje tenminste als ze van dezelfde soort zijn :D
 
Dus de vrouw zit achter het mannetje aan of andersom

Heel erg bedankt voor alle hulp
 
Hier zaten ze soms ook achter elkaar aan maar dat bleken altijd mannen te zijn. Die waren nog vrij jong waardoor het geslacht nog niet helemaal duidelijk was.
 
Tja ik weet het niet zo goed. Maar ik denk dat het wel echt paar gedrag eentje zit heel erg te showen en achter de ander te gaan alleen niet echt agressief en ze worden alle twee zo donker. Normaal zaten ze nooit zo achter elkaar aan.
 

Terug
Bovenaan