Choco ballonmolly


stanovic

Well-known member
Lid geworden
4 maart 2010
Berichten
1,325
Leeftijd
56
Locatie
oosten des lands
Website
www.emeraldking-aquatics.com
Ik ben niet de grootste fan van ballonmolly's. Ik vind ze eerlijk gezegd gedrochten maar ik heb vandaag wel een choco ballonmolly mannetje gekocht. Want choco ballonmolly's zijn in ons land moeilijk verkrijgbaar via de detailhandel. Maar hij viel wel op in de ballonmolly mix in een winkel. Puur toevallig dat er een chocovariant tussen zat. Ik heb ook het geluk dat het een mannetje is in plaats van een vrouwtje. Hij kan nog steeds worden gekruist met één van mijn vrouwelijke chocomolly's en dat geeft bijna normaal gevormde nakomelingen weet ik uit eigen ervaring. In ieder geval geen krap lichaam zoals ballonmolly's dat gewoonlijk hebben. Gelukkig is hij niet zo erg misvormd als de meeste ballonmolly's. Ik gebruik hem enkel vanwege zijn kleur.
IMG_0736a.jpg
IMG_0732a.jpg
391614585_2049283448756070_8562677212579396207_n.jpg
 
Ik heb duizenden Balloonmolly's gezien. Maar ook nog nooit een choco.

Je had echt geluk!
Klopt. Ik heb ze wel eerder gezien doch die werden niet verkocht. En de kans dat je ze in een mix tegenkomt in een winkel is vrijwel nihil te noemen. Ik heb wel zelf chocomolly's maar dan ze hoogvinkarperuitvoering. Maar als ballonmolly nog niet. Maar nogmaals, ik ben geen liefhebber van vissen met een bewust korte lijf waarbij de organen ingedrukt zijn. Maar ik gebruik deze jongen enkel voor zijn kleur.
IMG_0308.JPG

Maar goed, kleuren zijn tegenwoordig vrij interpreteerbaar geworden. Als men bijv. over een rode molly spreekt dan zijn ze doorgaans oranje. Maar een rode molly moet voor mij ook rood zijn, zoals deze van mij:
IMG_0001.JPG
IMG_8708.JPG

Maar goed, dat heb je wel vaker met zwermkweek dat er dan weinig tot niet geselecteerd wordt op kwaliteit. En dat kan o.m. ten koste van de kleur gaan.
 
Heb je al zwangere dames/jongen van deze Ballonmolly?
 

Terug
Bovenaan