chinesedanio kweek?


J

Juliusvanegmond

Guest
hoi
ik heb sinds een tijdje een paar chinese danios (5 stuks)
maar ik heb ze dus gisteren witte muggenlarve gevoerd aten ze gezellig op!
maar nu zit het mannetje alleen maar achter het vrouwtje aan (heb 3 mannen en 2 vrouwen) en het vrouwtje die achterna word gezeten is veel dikker dan de anderen en ik zie een legbuis?
ik heb ze apart gezet in een aquariumpje vol met waterpest maar gaan ze nu kweken?
 
oja en het mannetje spreid zn vinnen de hele tijd en ik heb de gouden mutatie
 
gewoon een bak nemen met wat grof grind op de bodem en veeeeeeeeeeeeeeeel planten. Ze eten hun eigen jongen niet dus je kan een permanente kweekbak aanhouden.
 
Knikkers net zoals ze met sherry barbelen aanraden? Ik heb daar geen ervaring mee hoor maar ergens gelezen.
 
ze hebben gelegd!
maar weer op gegeten.....
had geen rooster....
maar ik ga idd een permanente kweekbak maken!
volgende keer beter!
 
ReneS zei:
Knikkers net zoals ze met sherry barbelen aanraden? Ik heb daar geen ervaring mee hoor maar ergens gelezen.

Knikkers is uitstekend, werkt perfect
 
heb ze in t nieuwe bakje gedaan en jahoor eieren! maar hoelang duurt 't tot ze uitkomen en wat voer ik?
 
deze is met knikkers en waterpest btw
 
ja
 
o lolzzz haha
 
maar wat je zei Harmen "het is gebeurd" hoe wist je dat ze eitjes hadden gelegd?
 
geen reactie?
ik wil niets verkeerd doen dus regeer snel please iemand!
hoe weet je dat chinese danios eitjes hebben gelegd?
 
oh volgensmij is er gelegd er liggen allemaal bruine balletjes op de grond van denk ik 0,7mm klopt dit?
 
7mm dat is wel erg groot. Een eitje is 1 a 2mm
 
0,7mm haha
 
iedereen maakt fouten haha
 
Eitjes zijn idd erg klein zoals Botia zegt en ook doorzichtig dus tussen de knikkers
Zag ik er weinig van.
Volgens mij staat er ook een filmpje dat ze aan het paren zijn en dan weet je ook wel dat
er eitjes zijn.

Toch ook maar het filmpje. Op het eind zie je ze paren

[video]http://www.youtube.com/watch?v=FHrExkxD2MY[/video]