Channa pulchra in combinatie met arowana?


C

Cyprinus carpio

Guest
Hallo allemaal. Heb even een vraag. ik heb 2 C.pulchra in me bak zitten op het moment, nou is mijn vraag of je pulchra samen kan houden met arowana's? ik ben van plan om een zilveren arowana te nemen, Mits het goed kan samen natuurlijk!

Alvast bedankt. Mvg Jordy
 
Channa pulchra kun je niet samenzetten met andere vissen zonder brokken. Het zal echt wel een keer of een tijdje goed gaan maar het wordt serieus afgeraden om Channa's en vooral soorten als deze samen in 1 bak te zetten met andere soorten.

Channa pulchra is een subtropische vis, 19oC is aanbevolen, die arowana moet tropisch, op 23-28oC.
 
Als het voor in je Rio 240 is kan het zeker niet. Die is voor alleen de arowana al veel te klein.
 
Rikkert zei:
Als het voor in je Rio 240 is kan het zeker niet. Die is voor alleen de arowana al veel te klein.

Ow. Als die channa's in een rio 240 zitten dan zit je bak al mutjevol, ja. Is het een gematched koppel? Of zomaar 2 bij elkaar gezette channa's?

Voor een arowana heb je een bak formaat zwembad nodig! Zelfs voor een jonkie is een rio 240 te klein.
 
geen combo mogelijk dus :p haha weetniet hoe jullie er btw bij komen dat ik een 240 rio ervoor heb.. heb inmiddels een 400 liter.. de arowana kan na verloop van tijd bij een kennis in een aquarium van 1200 liter. dus dat moet geen probleem zijn denk ik zelf.. maar met de channa's is het dus geen mogelijkheid.. bedankt in ieder geval voor de info
 
beetje raar antwoord weer... maargoed... misschien eerst weten wat voor een bak het is en hoelang de vis er evenmtueel in verblijft voordat je conclusies gaat trekken.. ;)
 
Cyprinus carpio zei:
weetniet hoe jullie er btw bij komen dat ik een 240 rio ervoor heb

In je vraag noem je geen bakmaat en elders heb ik zo gauw alleen maar kunnen vinden dat je een Rio 240 hebt/ had.
Niet zo'n rare gedachte dus dat het om een Rio 240 zou gaan.
Heb is bij alle vissen zo dat ze niet goed/gezond kunnen (uit)groeien in een bak die te klein is voor de uiteindelijke bakmaat.
Dus de arowana zal gelijk al nadelige gevolgen ondervinden als hij in een te kleine bak wordt geplaatst.
 
Cyprinus carpio zei:
de arowana kan na verloop van tijd bij een kennis in een aquarium van 1200 liter. dus dat moet geen probleem zijn denk ik zelf..

Mmmmm 1200 liter is nog te klein voor een arowana imo. Ik zie ze wel gehouden in bakken van 4mx1mx1m (4000 liter dus) omdat het zulke actieve zwemmers zijn zou ik zelf zoiets als minimum aanhouden.
 
Bij de rifwachter in het amazone aquarium is het gedrag goed te zien, ze zwemmen inderdaad constant en volgens mij behoren ze ook tot de wat "slimmere vissen".
De rest van de vissen zag ik echt rekening houden met de Arowana, het is ook nog al een imposante verschijning die langs zwemt. Het is wel een prachtige vis, maar wel een die genoeg zwemruimte verdient. bv 210 bij 80 x 80 cm is denk ik niet geschikt voor een vis bijna een meter kan worden.
 
Voor actieve zwemmers wordt gewoonlijk 10-12x de lichaamslengte als minimale zwemruimte aangehouden. Waarom bij arowana's niet? Omdat ze groot zijn?
 
Dat vermoeden rijst indd wel dan. Prachtige dieren dat zeker en ik zou er best een paar willen houden zodat , later als ik rijk ben, mijn zwembad multifunctioneel is.
 
Heb even wat rondgezocht en gevraagt, zal de arowana wel uiteindelijk in een verwarmde buitenvijver kunnen van 4 bij 2? hij si gemiddeld 1,5m diep. watertemp ligt altijd rond de 23 a 24 graden.zit ook tegen ze huis aan. Is dat een eventuele mogelijkheid om de arowana in kwijt te kunnen zodra die te groot word of?
 
bedankt voor de snelle info, ben van de keuze arowana afgegaan, en er gaan waarschijnlijk 2 of 3 channa pleurophtalma de pulchra's vergezellen
 
Cyprinus carpio zei:
bedankt voor de snelle info, ben van de keuze arowana afgegaan, en er gaan waarschijnlijk 2 of 3 channa pleurophtalma de pulchra's vergezellen

not_sure_if_serious_8.jpg
 
ben wel zeker ervan dat ik ze wil hoor.. maar zit nog te zoeken voor een externe pomp erbij en waar ik de pleorophthalma bij mij in de buurt kan halen ;)
 
Heb je dan ook de benodigde 3 meter bak klaarstaan, en je pulchra' kun je als duur voer beschouwen dan.

Die pulchra's kunen maar *net* in jouw bak. Eigenlijk al niet maar als je er niets bij doet dan zal het wel goed gaan, in ieder geval houdt je er wel 1 over. En dan wil jij er nog (veel) grotere vissen bijdoen?!
 
een 400 is te klein voor 2 pulchra's? toen ik ze aan ging schaffen zei je volgens mij zelfs zelf nog dat het kon in de rio 240 ;)
correct me if i'm wrong but...
 
De combi met channa Pleuropthalma zou ik niet riskeren in die grootte van aquarium ,
Wat denk je van channa aurantimaculata? Of erythinus erythinus? Zijn zoveel soorten die er perfect bij kunnen !
 
Een zilveren arowana kan 110-130cm worden, en vergis je niet met een groei van bijna twee inch per maand is hij/zij zo je bak uitgegroeit.

Jong kan je ze maakelijk in een 240 liter bak houden, geen enkel probleem mits je aan de voorwaarden voldoet van veel verversen en geen medebewoners.
Wel zal je snel uit moeten wijken naar een veeeel grotere tank.
1200 liter is te klein maar bakken van, voor een zilveren heb je echt 100 cm diepte nodig en een kantlengte van minimaal 300 cm, liefst groter nog.
Beter kan je dan voor de aziaten gaan, die blijven STUKKEN kleiner maar zijn wel weer aggressiever dan een zilveren (als vb een aziaat van 40cm maakt gehakt van een zilveren van 80cm)

Een aziaat in een bak van 200x80x80 kan dus al prima mits je ook weer niet teveel inrichting hebt zodat hij lekker vrij zijn baantjes kan zwemmen.
 
Krijg ik met die erythinus erythinus geen slachtpartijen dan in me bak? aangezien ze zover ik kan vinden op internet maar 25cm worden. dat is toch een slag kleiner dan de pulchra's? zijn tevens wel erg interessante vissen! kan alleen geen prijs en verkoop vinden van ze.. :( haha ;(
 
Ik heb zelf ook 2 channa pulchra's. Deze zwemmen bij mij in een 2,5meter aquarium.

Samen met andere vissen.

En ik kan je bij deze zeggen dat je perfect 2 channa pulchra's in een 120cm bak kan houden. En dan nog heb je ruimte over. Enigste wat je dan wel moet hebben is een goed setje. Anders is er 1 van de 2 snel dood.

Daarnaast is een channa pulchra een prachtige vis. Deze vis is nieuwsgierig, en totaal niet bang. Duurde bij mij 4 dagen voordat ze uit me hand aten :).

Bij mij zitten ze aan JBL XL sticks en aan de rode muggenlarven en doen het perfect. Groeide bij mij harder dan mijn Pauwogen :)
 
een vis die 40cm kan worden kan zelfs als hij een erg rustige en weinig zwemmende vis is toch nooit in een 120 bak dat is 3* zijn lichaamslengte :S
en de diepte van de bak is dan vaak 40 of 50 cm daar kan hij zijn kont toch amper keren ??
lijkt mij in ieder geval en ik zou het zelf dus ook nooit doen.
 
Volgens mij is het max 30cm voor deze vis, en het is een SUBTROPISCHE channa dus dat is sowieso lastig combineren met ander vissen.
 
Dravik2,

Hij wordt inderdaad niet veel groter dan 30cm.

En zoals ik dus zei. Ik praat uit eigen ervaring. Deze vis die beweegt weinig. Hij houdt ervan om te chillen op planten of op een steen. En als die zwemt dan glijdt die heel rustig door de bak.

Toen ze jong waren gingen ze harder door de bak. Toen waren ze ook nog kleiner en moesten ze dus soms schuilen.

Nu wanen ze zich als koningen in Frankrijk.
 
Cianora zei:
Toen ze jong waren gingen ze harder door de bak. Toen waren ze ook nog kleiner en moesten ze dus soms schuilen.

of ze hadden gewoon meer ruimte om "harder door de bak" te gaan, omdat ze klein waren.
 
Beste Zwits,

Ik heb een bak van 250x70x70cm. Dat lijkt me dus ruim voldoende....

En ik heb deze vissen nu al 3 jaar. Ik denk dus dat ik wel begrijp hoe deze beesten zich gedragen...
 
ja dat kan minimaal 150 voor de zilveren, als maar lekker die 180 maakt.. het maakt de vis niet uit. dat heeft er ooit een gezegt tegen mij..
 

Terug
Bovenaan