Ceratopteris siliquosa hoe snoeien?


Crash

Administrator
Forumleiding
AquaForum Donateur
Erelid
Lid geworden
28 juli 2012
Berichten
11,242
Leeftijd
49
Locatie
Purmerend
Iemand bekent met Ceratopteris siliquosa en hoe deze te snoeien? Vind er niet veel over, maar wat ik vind is verschillend. De ene zegt toppen, de ander zegt dat toppen niet werkt.

2018-02-27 21.11.31.jpg
 
Note: heb niet veel verstand van planten en ken deze helemaal niet.
Krijgt deze plant nieuwe groeipunten vanuit de wortel? Als ik naar de vorm kijk zou ik denken dat je af en toe een stengels in z'n geheel verwijderd die te groot is of niet mooi meer is waarna er een nieuwe stengel groeit vanuit de wortel. Zoiets als een varen in de tuin.
 
Zoiets als een varen in de tuin.
Ik ben wel bekend met Ceratopteris thalictroides en die krijgt inderdaad nieuwe bladeren vanuit het hart, dicht bij de wortels. Ik heb te grote of vieze bladeren gewoon afgepeld. Plant groeit dan mooi verder.
 
Ceratopteris thalictroides is toch een iets ander plantje, wel van dezelfde familie. Heb de plant even bekeken bij de bodem en is daar redelijk kalig. Zag wel dat de plant nieuwe stekken vormt hoger op.
 
Blijkt achteraf redelijk makkelijk te zijn. Deze plant maakt jonge stekjes aan op een blad of de steel, deze kun je dus opnieuw planten. Enkele foto's ervan gemaakt. Op de eerste foto zie je het stekje en de wortels nog op de plant.

2018-03-19 14.13.37.jpg



2018-03-19 14.11.14.jpg



2018-03-19 14.07.39.jpg
 

Terug
Bovenaan